{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.715 visninger | Oprettet:

snydt af sælger! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen håber der er en der kan svare mig på mit spørgsmål. Jeg har købt en hest som gik fint da jeg var nede og se dem, da jeg får den hjem vil den stejle hele tiden selv om at vi kun skridter. Jeg finder en tidligere salgs annonce på hesten hvor der står at hesten kun sælges som avls og skovturs hest. Men hende som jeg købte den af har solgt den som ride hest. Jeg konfrontere hende derfor med den anonce jeg fandt og hun nægter at hesten fejler noget. Jeg finder derfor frem til den tidligere ejer som solgte hende hesten, og hun spørg om hende jeg købte dem af har fortalt at de har fundet ud af at hesten har skævt/smadret bækken. Og nej det havde hun på intet tidspunkt fortalt mig. Jeg spørg hende så om hun kender noget til det, hun starter med at benægte, men så sender jeg et screenshot hvor hun selv skriver det til hende den anden. Nu påstår hun så at hesten er behandlet for over 7000 kr og at den ikke fejler noget mere, hun har haft hesten et halvt år og brugt 7000kr det synes jeg er rimelig væsentligt af fortælle, når man sælger hesten og det er heller ikke noget man bare lige glemmer. Jeg forlanger derfor at handlen går tilbage, men det vil hun ikke, da jeg har købt hesten som beset og uden garanti. Men da hun ikke har opfyldt sin loyale oplysningspligt og efter min mening handlet svigagtigt, har jeg tænkt mig at gå hele vejen hvis det er det der skal til. Det er godt nok kun en hest til 15000 kr men den kan så heller ikke bruges til det formål jeg købte den til. Så jeg håber derfor at jeg finder en advokat som vil give mig med hold i sagen, men er der nogle der har styr på det og som ved om det er en umulig sag for mig, nu når jeg har skrevet under på at den er købt som beset og uden garanti?.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt af sælger!
  • #1   1. sep 2016 Jeg havde også taget den i retten. Finder man noget på hesten inden 2 år, er der faktisk reklamationsret. Det kan være dyrt hvis man taber, men det hele værd hvis man vinder sagen.

• #2   1. sep 2016 Er der godt nok 2 år når man har købt den privat og uden garanti? ??

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #3   1. sep 2016 Prøv at kontakte Pernille skinnerup

http://www.hesteadvokater.dk

• Marlene Y
    Marlene Y Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #4   1. sep 2016 Hejsa

Jeg er ret sikker på du har en god sag..!!!
    For mig lyder det som noget misvisende information man har fået ved købet!

Ønsker dig held og lykke!!.

• #5   1. sep 2016 Jeg har kontaktet heste advokater og min fætter som er advokat, men får først svar i morgen, synes vente tiden er sindsygt lang når man er så sur smiley

• #7   1. sep 2016 Tidligere ejer og sælgers samtale.

profilbillede
  • #8   1. sep 2016 Altså sælger har tilbageholdt væsenlige oplysninger.
    Og solgt i ond tro.
    Er ret sikker på, du har en go sag, hvis det kommer så langt.
    For det er hende der ender med hele lorten.
    Det er + ALLE de udgifter du har haft på hesten, mens sagen har kørt, sagsomkostninger osv.
    Så den regning ka godt nå + 100.000 for det hele.

• #9   1. sep 2016 Hun sagde at hun ikke havde pengene til at tage den tilbage, men så skrev jeg bare til hende at så ville jeg tage en advokat på, og så bliver det jo ikke ligefrem billigere i sags omkostninger, men det må hun selv om det skulle hun have tænkt på da hun solgte mig hesten.

• #10   1. sep 2016 Tag hende i retten!! Du vinder!
    Simpelthen forfærdeligt. Håber du giver hesten fred bagefter..

Mvh TT

• #11   2. sep 2016 Hvor er det trist for den hest... smiley
    Det er desværre hvad der sker når folk ikke tager ansvar for deres skadede/syge heste og får dem aflivet istedet for at sælge dem som alv-, selskabs- eller 'hyggeheste for lige at vride den sidste krone ud af dem.
    Hvor er det bare synd.
    Du har sikkert en god sag hvis den forholder sig som du udlægger den, jeg ved det ikke, men for hesten bliver det nok bare dejavu når den bliver sendt tilbage til det samvittighedsløse menneske du har handlet med.
    Klap det stakkels dyr fra mig smiley

• #12   2. sep 2016 Du kan ikke aftale at du står dårligere end købeloven. Der har været mange af den slags sager. Så kan der stå nok så meget om at der ikke gives garanti og at den er købt som beset, det er loven ret ligeglad med.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #13   2. sep 2016 Du kan sagtens køre en sag mod sælger - uden problem...

men hvis det betyder at hesten skal retur til sælger, så vil jeg anbefale dig at lade være, tænke på hesten også få den aflivet istedet..

• #14   2. sep 2016 1 du skal betale advokaten og taber hun sagen skal du alligevel betale og har du krav derefter skal der advokat på igen og igennem fogedret osv.
    du har vel fået lavet en handelsundersøgelse inden køb ellers står du faktisk dårligt da det er lige så meget din pligt som køber ellers har du godkendt hesten som den står smiley

• #15   2. sep 2016 Får desværre ikke hesten aflivet, da 15000 kr er ret mange penge for en hest jeg har haft i en måned. Desuden skal sælger ikke slippe, og jeg er ret sikker på at den ikke lider, i longe er der intet og heller ikke på fold ?

• #16   2. sep 2016 Har prøvet en lignende sag.. Min endte med at jeg forærede hesten væk til en god veninde, som manglede en selskabshest - Hvid hun skal af med ham afliver vi ham sammen..

At køre en sag kan være dyrt, selvom det er frustrerende at folk har samvittighed til det. Held og lykke.

• #17   2. sep 2016

profilbillede
  • #18   2. sep 2016 Mik plan er at give hende en måneds betænkningstid (da jeg har betalt for opstalding) der efter får jeg en dyrlæge ud for at sikre sig at det er rigtigt, og så vil jeg få en advokat til at sende hende et brev. Men jeg håber klart at hun bare tager sig sammen så vi ikke skal længere ud end det smiley

• #19   2. sep 2016 Held og lykke.. smiley

• #20   2. sep 2016 Det vigtigste i denne sag, er at du kan fremskaffe dokumentation for at en dyrlæge har konstateret et problem hos hesten, før du købte den. Fx en salgskontrakt mellem forrige ejer og hende der solgte den, plus dyrlæge dokumentation fra hende der solgte den til forrige ejer.. Så er det tydeligt at hun har snydt og så er din sag god også selvom hesten er købt som beset..

Jeg har oplevet dette med min tidligere hest. Hende jeg solgte hesten til, svindlede med den og den nye ejer brugte en formue på en hest, der ikke kunne holde.. Hun fik heldigvis kontakt til mig og så sendte jeg hans dyrlæge journal fra udredningen og salgskontrakten mellem svindler og jeg. I den kontrakt havde jeg nemlig skrevet, hvad hesten fejlede, så det var meget tydeligt en svindelsag og svindler blev idømt en stor bøde.

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #21   2. sep 2016 Har du gratis retshjælp via din forsikringer ved ikke om man kan bruge det
    Evt som du selv siger så få en advokat til at skrive et brev for dig eller send et anbefalet brev til hende hvor hun har en tidsfrist på 8 dage til at tilbagebetale pengene det var det en advokat rådede os til en gang og det hjalp

• #23   2. sep 2016 Jeg har gratis retshjælp, via mine forsikringer men da det er en små sag skal jeg selv lave alt ben arbejdet og skrive en stævning. Så hun kan bare komme an! 

• #24   2. sep 2016 AMT:

Man kan forsøge at forlange, at hesten ikke går retur til sælger, men bliver aflivet. Det gjorde vi og efter sagens afslutning blev hesten aflivet.

• #25   2. sep 2016 Har ikke læst andet end de første par svar..

man er som køber aldrig stillet dårligere end købeloven..

det vil sige at man følger den, der er intet der hedder købt som beset og uden garanti..

der er 2 års reklamations ret
    de første 6måneder skal sælger bevise at hesten intet fejlede da den forlod sælger, de næste 18 måneder er det køber der skal bevise at hesten fejlede noget ved sælger..

efter min vurdering står du ret stærkt, du har beviser på hesten fejlede noget, i kontrakten er det ikke nævnt at den har fejlet noget..
    medmindre hun kan fremskaffe beviser på at hesten er behandlet og dyrelægerne ikke kan finde noget der stammer fra hesten var hos sælger, ja så står du enormt godt..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #26   2. sep 2016 JH, enten så kører man en retssag, for at få sine penge tilbage mod at sælger for hesten, eller at man får en vis del tilbage betalt..

man kan ikke forlange både at få penge og beholde hesten - med mindre sælger selv siger det.

• #27   2. sep 2016 AMT:

Du læser ikke hvad jeg skriver.. Jeg skriver ikke "beholde" hesten, jeg skriver forlange at hesten skal aflives

Man kan forsøge at forlange hesten aflivet.. Det gjorde vi og det fik vi lov til og svindler skulle stadig betale fulde beløb.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#28   2. sep 2016 Desværre er det ikke sandt at man er beskyttet af købeloven når man selv vælger at købe som beset, ihvertfald ikke i henhold til forbrugermagasinet TÆNK

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/koeb-som-beset-og-mist-rettigheder

Jeg ved ikke om du kan få den igennem grundet den loyale oplysningspligt men du skal ihvertfald gøre forsøget, det ville jeg ihvertfald selv gøre.

• #29   2. sep 2016 Medmindre sælger anses som erhvervsdrivende, så kan h*n sagtens skrive sig ud af de to års reklamationsret. Det kaldes civilkøb og i sådanne er der aftalefrihed hvorved de beskyttelsesparagraffer der findes i forbrugerkøb kan fraviges i kontrakten.

• #30   2. sep 2016 Jeg har snakket med 5 advokater uafhængige af hinanden, alle siger at jeg har en stærk sag og hvis jeg giver dem 10 dages betænkningstid, og skriver at efterfølgende vil sælger stå for opstalding, foder, strøelse, smed og dyrelæge hvis hesten ikke er afhentet og betalt.. og så mener advokaten ovenikøbet at jeg har været flink. Sælger er gået med til at slå halv skade, men jeg giver mig ikke, de har løget mig direkte op i ansigtet!

• #31   2. sep 2016 Det lyder meget fornuftigt.
    Selv om det er hesten, der nok ender med lorten.
    Ville jeg i denne sag holde på min ret, for det virker meget som om, at sælger har været i ond tro og snydt med fuldt overlæg.
    Og så er man nødt til, at slå en streg i sandet.

• #32   3. sep 2016 advokater vil altid spille de kort som de har uanset om sagen holder eller ej. I advokat verdenen er tanken oftest at trusler så bliver folk bange. men så simpel er jura altså bare ikke. og der er kun en person til at betale for har ikke mødt advokat der gider arbejde gratis endnu.
    bare fordi du vinder er det ikke = med du får penge osv
    og med en hest til 15000 så tror jeg vi bevæger os i et økonomisk lavpunkts område.

• #33   3. sep 2016 Colakim - I det store og hele økonomiske billede er 15000kr småpenge.. Men for en almindelig borger (som der heldigvis er flest af) er 15000kr mange penge. Det er ikke bare lige at grave 15000kr op... Og heldigvis er der advokater der også arbejder for os almindelige borgere for ikke alle advokater kan arbejde for dem der har penge i kassen..

Mvh TT

• #34   3. sep 2016 jeg ved godt 15000 er mange penge for os almindelige arbejdere som mig selv. men bare i sammenligning med hvad sag kan komme til at koste osv.
    jeg siger ikke man ikke skal kæmpe for sin ret. men man skal tænke over den økonomiske byrde man udsætter sig selv for om det er det værd.
    ingen nævner priser på advokaterne arbejde det ville jeg nok undersøge inden en sag.

jeg savner vi i danmark havde noget politi og love med reel straf store bøder og fængsel, der gør at man kan straffe sådan en sælger med andet end civiltkrav og sag. når det ligefrem gøres bevidst

• #35   3. sep 2016 Sagen vil som udgangspunkt punkt ikke koste mig noget, da jeg selv skal skrive stævningen, hvis de ikke giver sig inden retten, er jeg forsikret igennem min indbo forsikring. Og skulle jeg få brug for råd eller vejledning er min fætter advokat så må jeg trække lidt på ham ?

• #36   3. sep 2016 ja okay så havde jeg også gået all in smiley
    det bare træls at spilde en masse tid og ressourcer og ende med regning og et stykke papir der står du har ret men intet kan få pga de intet har at tage fx smiley

• #37   3. sep 2016 Jeg forstår fuldt ud din forargelse og reaktion overfor sælger. Nu vender jeg lige sagen på hovedet som en irriterende købers forsvarsadvokat ville gøre - dette blot for at belyse svagheder ved en sag 1. Hesten er købt som beset og køber har ikke selv gjort noget for at tjekke fejl og mangler (hvorfor ikke tjekke op på hesten før køb), 2. SMS rne du har kopieret lægger jeg mærke til tvivlsordene 'tror' og 'nok aldrig'- dvs måske kunne den alligevel bruges som ridehest efter behandling, 3. Hvis du vinder sagen og sælger ingen penge har så får du intet selvom du har krav på det, 4. Viser det sig at sælger har brugt 7.000kr på behandling og der ikke findes bevis for bækkenproblemer af dyrlæge før køb, men blot noget man tror, så bliver det påstand mod påstand. Jeg vil derfor ikke nødvendigvis sige din sag er god, da det kommer an på hvad der kan bevises og hvad der er indicier. 5. Det kan godt være sælger ikke har opfyldt oplysningspligten, men hvad så med købers handelsundersøgelsespligt af hesten? Men jeg håber du vinder sagen, får dine penge retur og det stakkels kræ får fred. Pøj pøj med det hele.

• #38   8. sep 2016 Status opdatering: de kommer og afhenter hesten inden mandag og alle pengene betales tilbage. Så heldigvis gav de sig uden at vi skal videre i retten ?

• #39   8. sep 2016 Det forstår man. For det andet havde været en taber sag for dem, og ved det.

• #40   8. sep 2016 Stakkels hest smiley

Mvh TT

• #41   8. sep 2016 De skulle have en syngende lussing! Det er en besked som de har sendt til hende som var den tidligere ejer, der fortalte mig hvad hesten fejlede, hun er 17 år gammel og de er 26-28 år hvad helvede bilder de sig ind, hvis nogle vil have deres navn så de ikke køber hest af dem skal de være velkommen til at sende mig en privat besked ?

profilbillede
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#42   8. sep 2016 De er sku ikke raske øv øv nogen væmmelige skruppelløse "mennesker" smiley

• #43   8. sep 2016 Det er vidst Nick Jensen fra Vejle... smiley
    Håber Wanta giver dem den skæbne de fortjener ved at behandle et uskyldigt dyr på denne måde! smiley

Mvh TT

• #44   8. sep 2016 Haha TT ja. Den er dog ikke opdateret de bor omkring Silkeborg smiley hans kæreste rebecca er lige så skyldig smiley

Kommentér på:
snydt af sælger!

Annonce