Venter stadig på pakken.. snydt af sælger?! {{forumTopicSubject}}
Jeg har d. 1 maj købt 2 par bukser over en køb og salg side på Facebook... Dog har jeg stadig ik modtaget pakken... Hun siger den er sendt, men kan ikke få track and trace, da hun så ekspedienten i brugsen sætte frimærker på... Den skulle være sendt i en pose der er tapet sammen... Som er for stor til en postkasse! Jeg har givet 60 kr i fragt, og sagde den skulle til en pakkeshop i nærheden da jeg ik er så meget hjemme... Jeg har INTET modtaget... Derudover har hun sendt hjem til mig(heldigvis har min mand været hjemme hele tiden) Sendt med PostNord, men der er virkelig gået langt over deres leveringstid....
Hvad skal jeg tro og gøre? Håber på lidt hjælp??
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Hvis hun havde sendt med GLS eksempelvis, så havde du fået et track on trace nr, uanset som det havde været til pakkeshop eller hjemmelevering.
Man kan være uheldig med sælgere, det har jeg dog ikke selv oplevet 7-9-13 men postnord laver så meget bøvl med pakker og breve. Jeg stoler ikke på dem og benytter dem heller ikke. Min post er endt andre steder og har oplevet efterhånden mange gange at jeg fået andre folks breve, hvor jeg skrevet på brevet til posten " læs nu adressen for pokker og levere det rigtige sted" og smidt det i postkassen til dem.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 23
.. Synes bare det er mange dage... Men giver den nok til mandag.
jun 2008
Jeg aner ik hvem jeg skal ringe til og spørge efter min pakke der desværre ikke har noget nummer! Fatter ik at den overhovedet er sendt med frimærker! Jeg har givet 460 kr, og der er ofret problemer så ville aldrig selv sende uden t&t nummer...
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Men bestiller man over G&G, så ka man sagtens.
Har du specifikt bedt om pakkeforsendelse?
Men vil da nok sige, at der er gået lidt lang tid.
Postnord er langsomt, meeeen det er lige i overkanten.
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Det var bare om du kunne ringe ind på hovedetnummeret til postnord og få telefon nr på dit lokale postcenter som sikkert er Helsinge/Gilleleje for dig.
Køber har vel en normal kvittering for køb af frimærker, ik? Det bare hvis hun ik kan fremvise det, så kunne man godt tro noget andet..
jun 2007
Følger: 58 Følgere: 84 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 243
men ja post nord er ikke altid så skarpe..
jeg har prøvet at få smidt en pakke fra gls i en post nord net. det tog 3 uger til den kom frem.
havde heldigvis en sød tålmodig kunde der ikke blev sur over vente tiden.
men ja dit tilfælde kan vist gå begge veje.....
jun 2007
Følger: 58 Følgere: 84 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 243
jun 2008
dec 2005
Så må hun 1. Efterlyse pakken - det ka man godt. 2. Betale tilbage fordi hun har dummet sig.
jun 2008
hendes profil ser fin nok ud... Intet tyder på den er ny eller andre der har dårlig erfaring...
jun 2008
Jeg siger til hende hun må efterlyse den... Ved ik hvor jeg selv skal gå ned og spørge... Men kan man overhovet bede et "posthus" om at lede efter en "pakke" uden nr?
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Jeg har oplevet et quickbrev var 2-3 uger om at komme frem. Så et alm brev kan jo være endnu længere tid undervejs.
jun 2008
wow, det er virkelig lang tid... Tror også hun må have sendt som brev, men siger samtidig at den er for stor til postkasse... Så i hvert fald SKAL ppstmanden levere brevet eller smide en seddel i min postkasse om hvor jeg kan hente den... Om 1 uges tid er der også gået 3 uger... Håber den dukker op
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
jan 2016
Følger: 13 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 159
Det tog næsten 4 uger før den kom ..
Jeg har siden da ikke anvendt postnord til en eneste pakke, og kommer heller ikke til det
Den kan også blive afleveret hos forkerte !
For nogle måneder siden modtog en tilfældig dame et brev til mig, og det skal siges at det var altså ikke bare lige min nabo, nej det var så i en helt anden kommune end hvor jeg bor, som ligger ca 50 km fra mig ..
I min optik er post nord er helt og aldeles kaput ...
dec 2005
Jeg prøvede det for nogle år siden med et bid.
Der var gået noget tid, uden det var kommet.
Afsender gik på posthuset, for at efterlyse den.
Det blev fundet og kom nogle dage efter, men det er afsender der ska efterlyse det.
Ellers må du jo følge denne https://www.forbrugernet.com/hvem-har-ansvaret-for-breve-der-ikke-naar-frem/
Der er jo ikke nogen tvivl om, hvem der har ansvaret til du modtager, når nu hun selv har valgt måden.
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Der er dog et par “ting” hun skal selvfølgelig kunne bevise hun har overgivet pakken til postnord, her er kvittering på porto desværre nok, med mindre du udtrykkeligt har skrevet (og beholdt den kommunikation) at den skal sendes med feks gls. Har hun sendt med andet end aftalt fragtfører, er det sandsynligvis hende, der står med ansvaret.
Det vigtige er derfor, har hun kvittering på porto, og har du på skrift at du har bedt om gls? Desværre er det så svært at få pengene igen, hvis du er snydt
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
Venter stadig på pakken.. snydt af sælger?!