{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Venter stadig på pakken.. snydt af sælger?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har d. 1 maj købt 2 par bukser over en køb og salg side på Facebook... Dog har jeg stadig ik modtaget pakken... Hun siger den er sendt, men kan ikke få track and trace, da hun så ekspedienten i brugsen sætte frimærker på... Den skulle være sendt i en pose der er tapet sammen... Som er for stor til en postkasse! Jeg har givet 60 kr i fragt, og sagde den skulle til en pakkeshop i nærheden da jeg ik er så meget hjemme... Jeg har INTET modtaget... Derudover har hun sendt hjem til mig(heldigvis har min mand været hjemme hele tiden) Sendt med PostNord, men der er virkelig gået langt over deres leveringstid....
Hvad skal jeg tro og gøre? Håber på lidt hjælp??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venter stadig på pakken.. snydt af sælger?!
  • #1   14. maj 2019 Giv det et par dage mere og dukker den ikke op, ville jeg bede om at få mine penge tilbage.

  • #2   14. maj 2019 Har du prøvet at ringe til postnord for at høre om de kan finde din pakke eller få nummeret til jeres lokale postkontor, hvor de køre ud med pakker og breve?
    Hvis hun havde sendt med GLS eksempelvis, så havde du fået et track on trace nr, uanset som det havde været til pakkeshop eller hjemmelevering.
    Man kan være uheldig med sælgere, det har jeg dog ikke selv oplevet 7-9-13 men postnord laver så meget bøvl med pakker og breve. Jeg stoler ikke på dem og benytter dem heller ikke. Min post er endt andre steder og har oplevet efterhånden mange gange at jeg fået andre folks breve, hvor jeg skrevet på brevet til posten " læs nu adressen for pokker og levere det rigtige sted" og smidt det i postkassen til dem.


  • #3   14. maj 2019 Hun har sendt den d. 2 eller 3 maj
    .. Synes bare det er mange dage... Men giver den nok til mandag.


  • #4   14. maj 2019 miss Soffy,
    Jeg aner ik hvem jeg skal ringe til og spørge efter min pakke der desværre ikke har noget nummer! Fatter ik at den overhovedet er sendt med frimærker! Jeg har givet 460 kr, og der er ofret problemer så ville aldrig selv sende uden t&t nummer...


  • #5   14. maj 2019 Man får ikke meget forsendelse for 60 kr, hvis man sender fra postbutik.
    Men bestiller man over G&G, så ka man sagtens.
    Har du specifikt bedt om pakkeforsendelse?
    Men vil da nok sige, at der er gået lidt lang tid.
    Postnord er langsomt, meeeen det er lige i overkanten.


  • #6   14. maj 2019 Fremover forlang at få det sendt med GLS eller DAO, da der er tracking på og forsikring, det sikre både køber og sælger, bare et råd.
    Det var bare om du kunne ringe ind på hovedetnummeret til postnord og få telefon nr på dit lokale postcenter som sikkert er Helsinge/Gilleleje for dig.
    Køber har vel en normal kvittering for køb af frimærker, ik? Det bare hvis hun ik kan fremvise det, så kunne man godt tro noget andet..


  • #7   14. maj 2019 det er godt nok længe...
    men ja post nord er ikke altid så skarpe..
    jeg har prøvet at få smidt en pakke fra gls i en post nord net. det tog 3 uger til den kom frem.
    havde heldigvis en sød tålmodig kunde der ikke blev sur over vente tiden.
    men ja dit tilfælde kan vist gå begge veje.....


  • #8   14. maj 2019 kan du se på hendes profil om der andre der ikke har fået pakker eller om hun er ny oprettet på fb?


  • #9   14. maj 2019 Jeg sagde den skulle til en pakkeshop! Det kan man ik med frimærker... Gav hende alle mine oplysninger.... Jeg synes og så det er liiiige lang tid nok, selv med PostNord!

  • #10   14. maj 2019 Hvis hun ikke har gjort som du bad om, og der ikke kommer noget inden for snart.
    Så må hun 1. Efterlyse pakken - det ka man godt. 2. Betale tilbage fordi hun har dummet sig.


  • #11   14. maj 2019 Dolly,
    hendes profil ser fin nok ud... Intet tyder på den er ny eller andre der har dårlig erfaring...


  • #12   14. maj 2019 sorte slyngel,
    Jeg siger til hende hun må efterlyse den... Ved ik hvor jeg selv skal gå ned og spørge... Men kan man overhovet bede et "posthus" om at lede efter en "pakke" uden nr?


  • #13   14. maj 2019 Den er formentlig ikke sendt som pakke hvis der ikke er track and trace, antaget den er sendt så er det som brev.

    Jeg har oplevet et quickbrev var 2-3 uger om at komme frem. Så et alm brev kan jo være endnu længere tid undervejs.


  • #14   14. maj 2019 Sabine,
    wow, det er virkelig lang tid... Tror også hun må have sendt som brev, men siger samtidig at den er for stor til postkasse... Så i hvert fald SKAL ppstmanden levere brevet eller smide en seddel i min postkasse om hvor jeg kan hente den... Om 1 uges tid er der også gået 3 uger... Håber den dukker op


  • #15   14. maj 2019 2 uger med postnord er ingenting. Tænker din pakke er blevet væk, hun må ringe ind til dem og undersøge det.

  • #16   15. maj 2019 Jeg ventede i November 2018 næsten 4 uger på en pakke bestilt over cdon.com og skulle komme med postnord smiley
    Det tog næsten 4 uger før den kom ..

    Jeg har siden da ikke anvendt postnord til en eneste pakke, og kommer heller ikke til det

    Den kan også blive afleveret hos forkerte !
    For nogle måneder siden modtog en tilfældig dame et brev til mig, og det skal siges at det var altså ikke bare lige min nabo, nej det var så i en helt anden kommune end hvor jeg bor, som ligger ca 50 km fra mig ..

    I min optik er post nord er helt og aldeles kaput ...


  • #18   15. maj 2019 Ja det ka man godt.
    Jeg prøvede det for nogle år siden med et bid.
    Der var gået noget tid, uden det var kommet.
    Afsender gik på posthuset, for at efterlyse den.
    Det blev fundet og kom nogle dage efter, men det er afsender der ska efterlyse det.

    Ellers må du jo følge denne https://www.forbrugernet.com/hvem-har-ansvaret-for-breve-der-ikke-naar-frem/
    Der er jo ikke nogen tvivl om, hvem der har ansvaret til du modtager, når nu hun selv har valgt måden.


  • #19   15. maj 2019 Ved privatsalg, er det køberen der har ansvar for pakken når den er overgivet til fragtfører (gls, postnord ol) kun i forbrugerkøb er det sælger der har ansvar for pakken, indtil den er afleveret. (Står tydeligt i købeloven)

    Der er dog et par “ting” hun skal selvfølgelig kunne bevise hun har overgivet pakken til postnord, her er kvittering på porto desværre nok, med mindre du udtrykkeligt har skrevet (og beholdt den kommunikation) at den skal sendes med feks gls. Har hun sendt med andet end aftalt fragtfører, er det sandsynligvis hende, der står med ansvaret.

    Det vigtige er derfor, har hun kvittering på porto, og har du på skrift at du har bedt om gls? Desværre er det så svært at få pengene igen, hvis du er snydt smiley


  • #20   15. maj 2019 hvis der er frimærker på er den sendt som brev højst sandsynligt og så er der ingen trackingnr på den

  • #24   16. maj 2019 Jeg er overbevist om at det er postnord som er sløve. Der er aldrig pakkenummer/tracking på breve med frimærker på, så skal man sende det som en pakke (definitionen på et brev er "alt under 2kg"). Det koster som minimum 95kr, og så får man et t&t nummer. Du, eller hun, kan prøve at ringe ind til postnord, give dem modtager- og afsenderaddresse samt evt. en beskrivelse af pakken og se om de kan finde den. Det er et skud i tågen, men en af kunderne i vores Brugs har haft gjort det og fandt sin pakke smiley

Kommentér på:
Venter stadig på pakken.. snydt af sælger?!

Annonce