Så mange krav fra part {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt "skræmt" over at læse hvor mange krav en part stiller når de søger om part til en hest.
Jeg har et stykke tid søgt part til min hoppe, men stedet og hende har ikke levet op til nogle af de krav der bliver stillet. Har skrevet til 5 forskellige som søgte part men fælles for alle har været at hesten enten skal være over 160 og at de ikke ville ride en pony ( min hest er en haflinger som jo sagtens kan rides af voksne ) eller at hesten skal kunne gå et vist niveu i enten spring eller dressur, desuden skal bussen gå LIGE til døren, der skal være ridehus på stedet, med mulighed for undervisning, og der skal selvføelig ikke være langt til skoven og sidst men ikke mindst, så skal det jo være gratis !!
Jeg synes det er lidt for meget af det gode. Jeg synes selv der er super gode forhold der hvor min hest står.
Der er stor udendørs ridebane med lys, kun 2 km ned til skoven og selvom bussen ikke går lige til døren men holder 1,5 km væk, så er man velkommen til at have en cykel stående. Og så koster det kun 200 kr måned for at ride hende 2 gange om ugen . Men ud fra hvad jeg har læst og fået at svar tilbage så har forholedene ikke været gode nok.
Nu har jeg så endelig fundet en pige som kunne være interreseret. Hun mente dog at det var træls der ikke var ridehus og i øvrigt ville hun intet betale. Kunne hun ikke ride gratis var hun ikke interreseret. Jeg gav mig og sagde at så kunne hun få lov at ride gratis.
Men helt ærligt. Har det sådan lidt " hmm" med det. Stiller jo min hest til rådighed for hende og med gode ridemuligheder. Hun skal ikke lave staldarbjede, bare medbringe en ridehjelm og så komme og ride. Alt andet er i orden. Udstyr , semd og hele svineret er som det skal være så der altis står en sund og rask hest klar til brug.
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.787
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 22 Svar: 101
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Synes at det er vildt så mange ting de forlanger når de ikke vil betale?! det hænger da ikke sammen :S
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 316
Men nej -der skal være ridehal på stedet, hesten skal gå min M og må ikke vrikke med ørerne overhovedet. Det skal være gratis og skal stå max 2 km fra dem selv så de kan hoppe på tungen! Samtidigt med at det skal være gratis selvf.
Nu har jeg heldigvis fundet en rigtig god part eller passer om man vil -en pige på 35 som fungerer rigtig godt med min hest. Men det er om at have tålmodighed og sortere fra med hård hånd. Jeg har givet flere chancen som så kun er kommet 2 eller 3 gange og så finder de ud af at det er for besværligt med bussen og at stedet ikke var tilfredsstillende.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 10
men giver dig ret hvis de skal ride gratis så må de også være med til at betale udgifterne, muge og lukke på fold.. man for ingenting i dag for ingen penge, og synes egentlig slet ikke de kan tillade sig at stille så høj krav, når der bare er udstyr til hesten og bane med lys, men sådan er folk desværre blevet..
men synes det er for meget af det gode som du selv siger at få det hele i hoved og røv og alt de skal er at medbringe hjelm og støvler..
feb 2006
Følger: 43 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 12 Svar: 207
jeg søgte også part til min fjorbolle, efter ca 4-5 måneder med annoncer utallige steder fandt jeg en sød midelaldrene dame til at komme og lufte min hyp ind imelllem, dog også gratis og uden staldhjælp, da jeg ikk selv ønsker dette. så vent til der dukker en måske lidt ældre og lidt mere erfarende op.
De unge er ikke altid nemme og tilfredsstille de forventer alt for meget, til ingen penge. dog ingen beskyldninger om at alle er sådan..:-)
mvh og med de bedste ønsker om anart at finde en sød og rar part..:-)
Så mange krav fra part