{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

for mange krav - opstaldning? {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg høre jeres mening.
Jeg står og skal flytte hjemme fra, og hesten skal med, men det er vigtigt for mig at finde det helt rigtige sted..

Hesten har altid slået hjemme, men han har været en del med ude, været med til st. Hestedag og ligne, og er ikke en hest der stresser hurtigt.

Men mine krav lyder sådan:
En lys boks.
Helst halm som srøelse.
8-10 timers fold HVER dag.
Gerne ridebane men ikke et stort krav.
Selv medringe foder / wrap / hø
Ellers så meget gerne løsdrift.

Og det må ikke koste en milion, da jeg ikke kommer til at meget vildt meget

Kræver jeg for meget foldtid? Nogle folk går helt på bagben når de høre kravet... Er det helt hen i vejret?

Findes der over hovedet sådan nogle steder i næstved eller omegn?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for mange krav - opstaldning?
  • #1   8. mar 2011 Det er meget at kræve 10 timer. Hvis hesten skal nå at have 10 timer, så skal den jo ud kl. 7 for at kunne komme ind inden det er mørkt..
    Mange opstaldningssteder har jo ansatte at tage hensyn til..

8 timer lyder meget normalt i de lyse måneder, hvis ikke de da er på døgnfold..

• #2   8. mar 2011 Sanne,
    det var ca der omkring. Min hest fungere bare bedst med meget foldtid.
    Som det står til nu og hele vinter har han stået ude fra kl 7 til ca kl 21.

Det ogs derfor jeg satser meget på at finde en løsdrift

• #3   8. mar 2011 Ude hos os ville det godt kunne lade sig gøre, dog vil hesten komme ud kl 8-8.30, og du ville selv skulle lukke den ind. Højest sandsynligt ville den så ikke have nogle at gå med de sidste par timer.
    Vi har 2 x ridebane og en 20x60 ridehal, der kan medbringes eget foder og hø/wrap, dog har vi en wrapordning, som er billigere, end hvis man selv skulle ud at købe.
    For stor hest i en stor hesteboks koster det 1800,-/måned.

• #4   8. mar 2011 Der hvor jeg står kommer hestene ud kl 7.30 i hverdagene og ind fra 17.30 eller senere. Her i vinters.

Men der kan man dog ikke selv med bringe wrap/hø

Men nej dine krav er ikke urealistiske

• #5   8. mar 2011 næææh det synes jeg ikke dine krav er

• #6   8. mar 2011 sanne
    lige et spørgsmål, hvorfor kan hesten ikek stå ude når det er mørkt?? Det er yderst sjældent vores kommer ind før mørkets frembrud

• #7   8. mar 2011 Fordi på mange opstaldningssteder bliver de taget ind inden der bliver mørkt. Hvis de skal trækkes frem og tilbage og der ikke er lys fra foldene og til stalden, er det sikkerhedsmæssigt mest forsvarligt..
    Opstaldningssteder har også tit nogen ansatte, og hvis de skal lukke heste ind kl. 21.. så bliver deres arbejdsdag for lang..

Der hvor jeg rider bliver de lukket ud mellem kl. 7:30 - 8:00 og kommer ind igen kl. 16, alt efter vejret.. Om sommeren er de på døgnfold..

• #8   8. mar 2011 Jeg synes at dine krav er super gode! Dem kan jeg ikke se noget problem i..
    Ved dog ikke om det er muligt i Næstved og omegn. Men det er sådan nogenlunde sådan som min krav-liste ville se ud til et sted til min.

Eller evt. en løsdrift?

• #9   8. mar 2011 hvor lyder det vildt at man spørger om det er fair at spørger om.. så en annonce med en hest hvor ejeren sagde hesten var vant til 11/2 time på fold. så tænker jeg bare WHAT !

Er der overhovedet nogen der ved hvor usundt det er. når en hets står i boks bruger den 72% af sin tid på at stå stille. en vildhest og hest i løsdrift bruger 19 %
    så kan i selv gætte med bevægelse. !

forstår ikke dem der væter bagover når de høre folk vil have deres heste mere ude. helt ærlig. hestene er vores ansvar, så må vi byde det bedste.

så jeg sys det er 100% fair at spørger om/forlange

• #10   8. mar 2011 Synes ikke du har mange krav i fohold til nogle som vi have alt i pose og sæk. Virker også som om du er ret fleksibel. Og fold tid på 8 - 10 timer er fint. Da mine stod i boks kom de ud ved 7 tiden og ind tidligst kl 17. Har også et arbejde der skal passes, og det er der da også mange andre som har.
    Så du skal nok lede efter et mindre privat sted.

• #11   8. mar 2011 mine kommer normalt ud kl 8, og ind en gang om aftenen.

jeg skal selv med bringe foder, hø og wrap. halm er med i prisen.
    jeg skal selv sørge for at der bliver blandet foder, givet hø osv.
    vi har gode tørre græsfolde, og opsyn med hestene.

vi er ved at få lavet ridebane.
    alle bokse har vindue.

jeg giver 600kr om måneden... så nej dine krav er ikke urealistiske

• #12   8. mar 2011 altså jeg synes ikke at du kræver meget fold tid(-:
    der hvor min pony står kommer de ud mellem 7.30 - 8.00 og så kommer de ind mellem 19.00 - 19.30 (-:

• #13   8. mar 2011 Det eneste vi ikke kan klare på din liste er en lys boks.
    Men hestene går ude fra 6 til 15-17 ca.
    Man medbringer selv foder og kan vælge selv at have hø/wrap med, dog er der en meget billig wrap ordning.
    Vi har en super ridebane der stort set aldrig er våd og et lille ridehus i forbindelse med stalden.
    Stalden ligger i ørslev ved vordingborg.
    Skriv evt en pb hvis du er interesseret i at høre mere.

Hilsen Louise.

• #14   8. mar 2011 jeg ved der er en ved næstved som har løsdrift hvis det er

• #16   8. mar 2011 Sanne: et sted man ansatte, det er jo ikke et billigt sted

Jeanette:
    Jeg vil gerne have ham til at stå i løsdrift, da han trives bedst ude. men hvis det ikke var en mulighed bliver jeg jo nød til at søge boks.

R.I.P Marquis. Evigt være dit minde smiley V
    Har bere fået atvide, det var et sindsygt krav, men jeg bliver jo nød til at spøge, har aldrig prøvet at ahve hest ude før, og vil ikke stille for mange krav, Jeg skal bare finde det helt rigtige sted hvor Hesten trives

Christine:
    jeg regner også med at søge privat da, jeg ofte syntes der er for meget stres på rideskoler, og er rime flexsipel, det erbare vigtig at finde et sted min hest trives 100%

lyngvang:
    jeg har skrevet pb.

Fam profil:
    har set dem (: men tak.

Rikke:
    Det var godt nok ikke meget, men selvføleglig findes der kanone stedre til billíge penge (:

• #17   13. mar 2011 det kan jeg godt følge dig i.. men man kan jo stille nogle "krav" og se hvor mange de kan opfylde smiley fold tid er nok det vigtigste. sys godt nok 1 time er for lidt som nogle steder smiley

Kommentér på:
for mange krav - opstaldning?

Annonce