{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
235 visninger | Oprettet:

foder spørgsmål {{forumTopicSubject}}

da jeg skal skifte foder vil jeg gerne have jeres erfaring med disse to foder typer:

Spillers cool mix

Tjørnehøj mølle's heste müsli black

rider min hest hver dag sådan middel hårdt eller hvad man kalder det. hun er lidt frisk men mangler lidt mere energi uden at blive helt kulret.
jeg er selv meget i tvivl om hvilket foder jeg skal vælge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder spørgsmål
  • #1   12. feb 2009 Jeg har rigtig gode erfaringer med både Tjørnehøj Mølle og Spillers, men syntes at Spillers er lige lidt mere 'lækkert' for hesten. Kender flere stalde hvor de fodrer med det og det fungerer rigtig godt.
    Jeg bruger selv Spillers conditioning Mix for at holde lidt ekstra sul på hingsten.

Så jeg vil nok mest anbefale Spillers.
    Jeg har ikke erfaringer med lige netop müsli black desværre, men har brugt/bruger et par af deres andre foderprodukter smiley

• #2   12. feb 2009 skovsminde
    har præcis samme opfattelse som dig at det er liiige en tand mere lækkert så tror også at mit valg falder på cool mixen-

• #3   12. feb 2009 jeg vurderer altid meget ud fra hvad jeg selv syntes er lækker når jeg laver mad til mine heste - og det giver pote - syntes at mine heste altid har fin pels og er i god huld, gode hove etc etc.

Er også meget obs på mavesår - med al den opmærksomhed der har været på det de sidste par år så er det jo tankevækkende hvor mange heste der statistisk set har det - så bruger havre med omtanke og tænker over at maden skal være 'lækker' (lucerne for at forøge nydelsen og tyggetiden :D) Så der syntes jeg at Spillers er meget med på den tanke smiley

• #4   12. feb 2009 Husk evt at få lavet en foderplan.. Jeg har selv fodret med spillers cool Mix og conditioning Mix.. Men zink og cobber indholdet passer ikke sammen i fodret.. Jeg fik det tjekket via en foderplan, en lavede til mig.. Cobber indholdet skulle være for højt i det.. og for lidt zink..

• #5   12. feb 2009 Det er omvendt.. der er for meget zink i..

• #6   12. feb 2009 jeg bruger en meget lille mængde af det sammen med en masse andet .. så jeg føler at det passer fint ind i min foderplan smiley

• #7   12. feb 2009 men vil da lige være obs på det smiley

• #8   13. feb 2009 *Skovsminde welsh cob's Var det til mig, du skrev til?? smiley Tror heller ikke mange er opmærksom på det.. Var jeg heller ikke.. Det var kun fordi jeg ville have lavet en foderplan til mine heste.. og hende der lavede planen, skulle bruge det foder jeg brugte i foderprogrammet.. og da sagde hun at det ikke så godt ud med zink og cobber indholdet i spillers.. Så hun anbefalede mig noget andet.. Da det kan medføre dårlig pels/hud mv.. smiley

• #9   13. feb 2009 jeg fodre med spillers meadow herb nu og hendes pels er mega fin og blank, men det er nok også forskelligt fra hest til hest hvordan de fungere på foderet

Kommentér på:
foder spørgsmål

Annonce