Min Ulykke {{forumTopicSubject}}
Onsdag den 28.1.09 var en veninde og jeg ude og ride en tur.. Det var super hyggeligt, hestene var glade og fjollede og Christina og jeg hyggede som aldrig før..
Jeg havde en aftale med kæresten kl tre, og kunne godt se jeg ikk ville kunne nå tilbage på gården dertil, så vi red ind på en mark og satte hestene i gallop, jeg kunne se underlaget skiftede og det så ret blødt ud.. Så jeg prøvede at stoppe Sille, men hun har desværre for vane at smide med hovede og bare løbe hurtigere når jeg gør det, så nåede ikk og sænge farten særlig meget, før Sille kom ud i det bløde, hun sank i med forbenene og jeg røg af, udover hals og øre og landede på jorden, men slog mig ikke, men der gik ikke længe før jeg kunne se Sille kom væltende i en koldbøtte og landede oven på mig..
Jeg hørte to store knæk da hun landede på mig og et da hun rejste sig..
Jeg frygtede for hendes ben, men pludselig kunn ejeg mærke jeg havde sygt ondt og ikke kunne bevæge mig..
Jeg gik i panik..
Jeg skreg til Christina hun skulle ringe efter en ambulance og jeg ikke kunne bevæge mig,.. jeg kigger hen mod hende og Mims, som kæmpede for at blive på benene, heldigvis klarede hun den !!!
Folk kom hurtigt til og jeg fik tæpper med mere hen over mig .. Ambulancen kom, jeg kom på Køge sygehus, derefter Rishospitalet i en kørsel 1 ( akut )
Jeg havde fået to brud på bækkenet, heldigvis for det var det det eneste. jeg blev opereret den 29.1.09 og udskrevet igår den 9.2.09. Jeg går på krykker det jeg kan, og resten a tiden sidder jeg i kørerstol.
Hesten kom igennem uden én skramme .. Guske tak og lov for det !!
Jeg må i 8 uger ikke støtte på mit venstre ben, der går op til et år før jeg går normalt igen, jeg skal, når jeg bliver gravid, føde ved kejsersnit, og jeg får først afvide den 5.3.09 om jeg kommer til at ride igen ..
Øv en oplevelse, men ville lige dele den med jer andre ..
Såå tænk inden i rider, lad være at stress, det er også farligt at ride "for hurtigt", husk sikkerheden ..
/ Michelle
jul 2005
Følger: 2572 Følgere: 4339 Heste: 12 Emner: 127 Svar: 1.261
jan 2009
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 87
Derfor er det en god ide ALTID at have mobil med når man rider på tur, for man ved aldrig hvornår man får brug for at ringe efter hjælp..
Men dejligt du gad dele med os andre og rigtig god bedring
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 252 Svar: 1.639
Men det er da rigtig træls for dig :S
Blev din kæreste ikke bange? Når i nu skulle ha' været sammen?
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 35 Heste: 8 Emner: 59 Svar: 452
Rigtig god bedring og håber du hurtigt er i gang igen
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 14 Emner: 30 Svar: 98
Jeg har heldigvis ALTID min mobil på mig, det samme havde min veninde..
Jo, men min kæreste ringede kort efter jeg var styrtet og hesten lå oven på mig for at spørger hvor jeg blev af.. Jeg kunne heldigvis tage tlf og fortælle ham hvor jeg lå, så han kom meget kort efter.. Det er jeg ham rigtig taknemmelig for..
Og han har besøgt mig på sygehuset hver dag .. Så det var lækkert,,
Tak alle sammen ..
jul 2006
Følger: 63 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 335
jun 2006
Følger: 74 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 65 Svar: 971
God bedring!
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
dec 2007
Endnu engang tak til alle ..
Og ja det er noget af en grimmer oplevelse .. Ønsker ikk det sker for nogen andre ..
Og håber også jeg kommer på hestene igen, selvom min kæreste er meget i mod det ...
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
dec 2007
Takker l..
Ja jeg skal bare være glad for kejsersnit er det eneste der er "forandret" ...
Og er fuldt forstående over for min kærestes bekymringer om min omgang med heste igen ..
dec 2007
+ Jeg er blevet gravid, så al ridning er lagt på hylden..
Min hoppe jeg styrtede på havde desværre brækket en nakkehvil og måtte aflives da vi først opdaget det 4 mdr efter, hun viste ingen tegn før.. + noget havde sat sig på hendes centralnervesystem, så der var desværre ikke noget jeg kunne gøre for hende..
Min hingst er udlånt/solgt til min veninde, så pt hygger jeg bare med mine forældres heste + venindernes..
Så .. Det kostede mig en del med det styrt, men nu er der baby i maven og lys for enden a tunnlen..
Min Ulykke