821 visninger
|
Oprettet:
ulykke? {{forumTopicSubject}}
har i nogensinde oplevet en ulykke med en hest?
hvordan taklede i situaon, omklring det.
jeg har selv prøvet det, min første hest blev kørt ihjel, for snart 2 år siden, er rigitg kommet mig fuldstændig over, det, men har altid et billed af hende ved min side (: .. men fortæl mig da lige jeres historie :).
- heste knus, pernille
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 107 Heste: 3 Svar: 1.451
Hvordan kunne den blive kørt ihjel??
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
okt 2004
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 75
er lykkelig over der ikk skete noget!
det lyder forfærdeligt med din hyp :-S
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 600
men jeg faldt af musse efter et lille kryds, fordi bommen i sadlen knækkede!!
dumme mig der ikke havde opdaget det noget før!!
så musse havde altså ondt og flippede heelt ud!
så jeg kom på skadestuen!!
der skete heldigvis ikke noget med musse
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
feb 2004
Følger: 159 Følgere: 258 Heste: 11 Emner: 560 Svar: 2.357
nov 2005
Følger: 194 Følgere: 170 Heste: 7 Emner: 392 Svar: 2.540
dec 2005
Følger: 95 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 219
red min gamle pony ved vejen hvor en lastbil gassede af og dyttede samtigt og så stjelde hesten og trykkede mit ene bryst så det blev klemt og har stadig men efter det...
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 13 Emner: 533 Svar: 2.488
Armada stak af en jul hvor hun stod hos min veninde. Hun stod i en lille fold som var levet til en dengang 19 år gammel fjordhest. Hun stak af og løp lang. Jeg sad og snakket med en veninde da hun spurgte mig om armada var stukket af for der var nogen som havde ringt hende og spurt om de havde en løs hest med blåt dækken og blå bandasjer. sa nej da og at der sikkert var flere heste som havde akkurat det også. Bagefter snakket jeg med ejeren som spugte om det samme. ringede så op til min veninde hvor armada stod og spurte om hun var stukket af. Fik svaret JAAAAAAA. sa bare okey jeg kommer nu. Hun løp nesten op på hovedvejen men der var en mand som fik fat i hende.
Engang var jeg ude at ride med en på hendes hest og så red jeg på mighty. red stille og rolig langs vejen da hendes hest gled og faldt så hun faldt af. Hesten begyndte jo at løpe og jeg måtte ride efter for at få fat i den(hende som red skete der ikke noget med) plutselig hører jeg en mejetersker rundt den neste sving:S
Heldigvis er der en bil som stopper og for fat i hesten. Damen(som er med i styret i rideklubben) begyndte at skælde ud. Mighty blev bidt af et eller andet dyr og var ved at gå amok med mig på ryggen. Damen spurte om de skulle hente en trailer og køre os hjem, men vi takkede nej og red stille og roligt hjem igen.
Engang satte armada seg fast i myra(mosen) og kunne ikke komme op. hun måtte trækkes op med traktor. heldigvis har hun ingen men af det idag.
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 423 Svar: 1.554
aug 2006
vi så der kom en stor lastbil med læs og det hele! og Aprilsnar var dengang ikk glad for lastbiler.. og da den var kørt forbi pustede den lige luft ud.. og April blev bange.. og løb.. hun gled fordi hun havde sko på.. og det var på asfalt så der stod gnister over det hele:/ (det skal lige siges at Vita og jeg var hoppet af hestene da der kom en lastbil) men Aprilsnar kom hen til mig tilsidst:D så hoppede vi op og red vidre XD
aug 2006
nov 2005
Følger: 194 Følgere: 170 Heste: 7 Emner: 392 Svar: 2.540
så lade jeg på ben men jeg lige hul med sne og is og luffe begyder løbe hej af min jeg holde ved men så spak han ud af mig så gid jeg sippe
den være vis de lægsten 2 km i bare føder
de var jeg lam i min føder i næsten par uge
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 404
- kørt ihjel /: !
et sted jeg red engang (ca. 3 år siden), var vi ude og ride i skoven. hestene var ret tændte, især da de kom til en lille bakke, hvor de plejer at få lov til at løbe opad.
Hende jeg red på, har tendes til at være en lille smule klodset / ikk så god balance i galoppen.
- og så hopper de lidt frem og tilbage, og hun hopper halvt ud for stien, og glider i græsset - og vælter, med mig på ryggen.
Heldigvis blev jeg slynget halvt ud ad sadlen, men hunnåede alligevel at komme ned og ligge oven på mit ben - hun er en welsh cob, så hun er lidt kraftig.
Men av for satan! Det var en grussti, og så hende ne dover mit ben - aaauuuw !
heldigvis skete der ikke noget med hende..
- eller mig, bortset fra jeg ikk rigtig kunne gå på benet de næste par dage, men det kunne selvfølgelig have gået meget værre..
ikk fordi det er så mega vildt igen, når man kigger på jer andres historier.. det var bare det værste jeg har oplevet.
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 1.652
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 1
er at en aften hvor hun var sluppet ud af boksen ( ved ikke hvordan .. ) . havde en løbet rundt på vejen, også var der tåget den morgen, så klokken 05:45 kommer der en motercykel kørende med fuld fart, og kører direkte ind i pjuske, både pjuske og motercyklisten, døde . ærgeligt nok, vil godt havde mødt manden, det kørte ind i hende, og snakke med ham, min ulykken er sket, men kan nemt knibe en tåre hende, hun er det værd ! glemmer aldrig, hende, og det værste var nok at hun kun var 4½ da hun døde .. min lille shetlænds pony , var også sluppet ud, men heldigvis skete der ikke noget med hende !!! thank good ! <3. men hun har aldrig været den samme hest, for før pjuskes død, var hun rigtig sød og rar, som virkelig nuser! men efter pjuskes død, har hun været lidt ustyrlig, men stadig sød. bare ikke på sammen måde /: .. det sidder sq fast i en hjerte sådan en ulykke, den 16 september i år er det 2 år siden hun blev dræbt, hvis i vil se billeder af hende, ligger de på ann.chr kig dem gerne, og skriv jeres mening tak . R.I.P pjuske, jeg glemnmer dig aldrig, du er ligger fast i mit hjerte
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 250
Så har jeg også prøvet for ca 3 år siden hvor mig og min storebror var ude at ride på stranden, så havde min bror en ret gammel hest. Så lige pludselig smed hesten min storebror af. Og den satte i galop væk fra os. Den stejlede og alt muligt, også lige pludselig, faldt den bare om.. Sten død!:/ Så blev den hentet af en lastbil, og der skete ikk noget med min storebror, men det er altså ikk noget man glemmer!
ulykke?