Hesten som soulmate? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Lidt inspireret af et emne om én, der bare ikke kunne finde sin drømmehest, kom jeg da lige til at tænke på, om I tror på, at I kan finde en hest, der næsten er som jeres sjælemage? Hvor det bare er kærlighed - gensidig kærlighed - fra begge sider, og man bare tænker "hvis det ikke bliver dig, bliver det ingen"
Sådan havde jeg det, da jeg mødte Swoop. For det første var det ikke udseendet, jeg forelskede mig i, for han var det grimmeste føl, jeg i mit liv har set, men det sagde bare knald, ligeså snart jeg så ham første gang. Og ikke nok med det, var han uopnåelig, for han skulle blive dér, hvor han var og følge i sin fars fodspor. Og samtidig kunne vi absolut ikke have hingst hjemme, han stod i Belgien, vi havde 5 heste og 4 bokse i forvejen.
Men alligevel skulle det bare være ham og jeg!
De sidste to år, før jeg fandt Swoop, havde jeg prøvet over 100 ponyer, og fandt aldrig den rette - Og jeg havde endda fået tre af dem, som jeg måtte ende med at skifte ud igen? Så jeg føler helt sikkert, at jeg har fundet min soulmate.
Det gik også op for mig hér den anden dag, da jeg skulle fotografere ham... Jeg kender alle hans bevægelser og jeg ved næsten, hvordan han vil reagere, hvad han tænker, og det virker næsten som om at det også er omvendt. Når jeg er ved at snuble og får skubbet til ham, kigger han bare på mig, og når jeg råber og skriger af min mor, bliver han ikke bange men kigger bare på mig, som om at han ved, at det ikke er ham, jeg er sur på. Ja, det er som om at vi kender hinanden ud og ind!
Det blev vist lidt langt, blev lidt poetisk samtidig. Haha.
sep 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Svar: 235
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 343
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 343
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.725
Chiara og jeg har haft mange stridigheder og misforståelser
men nu er det bare perfekt.. hver træningstime er skøn og jeg elsker at arbejde/lege med hende
jeg elsker den lille tøs overalt på jorden og jeg ved ikke hvad jeg gør når hun engang dør
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
Ja, lige præcis! Det tror jeg nemlig også, har før hørt folk sige "åh det er den eneste ene, den eneste rigtige hest for mig", men alligevel kan de sælge den. Min mor har engang solgt en soulmate, og hun sørger over det den dag idag, og prøvede i flere årtier at opspore den (i finland, hun kontaktede endda en finsk kvinde, der var ret højt på strå for at få hjælp) og jeg tror bare, at hvis man virkelig har en soulmate, som man sælger, vil man føle sig tom... så ja, tror mange tager ordet for givet...
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.725
SÅ enig
man skal ikke sælge sådan en hest
og folk der skriver.. "den var bare min bedste ven og jeg ved ikke hvordan jeg skal klare mig uden"
ved du hvad så skulle du nok ikke have solgt den!!!
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
maj 2008
jul 2005
Følger: 2572 Følgere: 4339 Heste: 12 Emner: 127 Svar: 1.261
" Eneste ene " Den der betyder mere en ord kan beskrive.
" En rigtig ven for livet " Jeg har oplevet de med to heste, der var / er min soulmate. Min shetlænder rynke er den ene, der er bare noget der er helt unikt mellem ham og mig :`)
Svindel : kunne ikke være mere enige sådan nogen har ikke mødt sin
" ven for livet "
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.656
jul 2005
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 643
Jeg har kendt ham fra da han var en lille baby, jeg så ham blive født, han var lille og skravlet som ingen føl har været før eller efter ham. Da han var nogen uger gammel døde hans mor, og mig og min familie har selv flasket ham op. Han opfattede os som hans mor. Da han blev 1 fik han konstatere slinger, og han var så tæt på at blive aflivet, men han kæmpede sig tilbage. Og blev tilredet som 4 års. Han skulle have været solgt for 1½ år siden, men jeg kæmpede for ham, og fik lov til at beholde ham. Egentlig følte jeg ikke noget for ham overhovedet i starten. Men så en dag da jeg skulle ned på marken efter ham, lå han ned, og da jeg kladte vrinskede han højt, sprang op og spånsede over til ledet. BANG sagde dte og jeg var solgt til stanglakrids
Lige siden har vi fulgt hinanden overalt, har været igennem næsten alt sammen, vi har det helt fantastisk. Og nu 1½ år efter at jeg første gang red på ham, (hvor han ingenting overhovedet kunne, skal vi starte LA4 om godt 3 uger.
Jeg kender ham ud og ind, ved lige hvad han gør i forskellige situationer. Og han stoler fuldt ud på mig. Følger efter mig overalt
Jeg vil aldrig sælge ham, og han vil altid være min for evigt. Når han dør vil han have den største plads i mit hjerte, og det vil han altid bo :')
maj 2008
maj 2008
Hesten som soulmate?