16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Vi gav det et forsøg Vi gav det et forsøg
For lidt siden skrev jeg et indlæg om at jeg ville opsøge en hypnotisør til Looksen. Det har jeg nu gjort, og idag var han på besøg.
jeg var ikke den eneste i stalden idag, for der var mange der ville se om der kunne udrettes mirakler på min lille hest.
Med hånden på hjertet må jeg indrømme at jeg selv var noget skeptisk, men jeg blev positivt overrasket.
Manden, Jan som han hed, var meget speciel. Han kom kørende i en stor kassevogn, og efter seancen viste han os alt hvad han nu havde af krystaller, og så holdte han desuden et længere foredrag om deres brug og indvirken, meget spændende.
Det skal siges at Jan udover at være hypnotisør, og kan fører spirituelle samtaler med dyr.
Nu skulle han møde Lukas. Jeg var meget spændt. Looksen var slet ikke forbeholden over for Jan og gik selv hentil ham. Jan talte lidt med Looksen på et sprog som ingen af os forstod. Så lagde han sin hånd på Looksens pande, det overraskede mig, da Looksen normalt ikke vil røres i hovedet. Nu stod han helt stille.
Jan begyndte så for alvor at tale med Looksen.
Efter samtalen forklarede jan, at Looksen ikke brød sig om den trykkende fornemmelse han får når man spænder gjorden. jan sammenlignede det med dem der lider af klaustrofobi. Jan forklarede også at Looksen gerne ville bære sin sadel, men den fornemmelse var simpelthen for væmmelig at han ikke kunne klare det.
Desuden fortalte Looksen Jan at han ikke brød sig om at være alene i stalden, da han var meget bange for at være alene.
Nu trak vi Looksen på ridebanen. Jan bad os om at være meget stille, da hypnosen kræver utrolig meget koncentration.
Jan stilte sig foran Looksen og lagde en hånd på begge sider af hovedet, og derefter talte han roligt til Looksen. Han fortalte Looken at sadlen og gjorden ikke var farlig og at det faktisk kunne være sjovt at bærer en sadel og rytter. Hypnosen tog ca. et kvarter.
bagefter sagde Jan at jeg skulle prøve at sadle Looksen op. Han stod mussestille, og da jeg efterfølgende havde trukket ham en runde på ridebanen, tog en anden Looksen, og Jan hjalp mig op i sadlen. Forsigtig blev han trukket et par skridt frem og da han tog det pænt hoppede jeg af, super lykkelig.
Efter Looksen var sat på stald og selvfølgelig havde fået massere af ros, fik jeg nogle specielle krystaller, som jeg skulle hænge op i Looksen boks. De ville hjælpe ham med at få ro i sindet når han var alene i stalden.
Er det ikke super Jeg kan næsten ikke vente til jeg skal op på ham igen
Camilse og SUPER LOOKSEN
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 50 Svar: 487
Hvor er jeg glad på jeres vegne
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 43 Emner: 137 Svar: 606
Du kan også selv lære at snakke med din hest..
Når du lægger hånden på panden af hesten, lukker du øjnene og koncentrer dig kun om at sende billeder til hesten. hesten forstår kun billedsprog, og derfor snakker du med den gennem billeder. hvis fx du vil ha den til at gå op i traileren og den er bange for det, viser du den i billeder hele vejen, hvordan du tar et tov på den, trækker den ud af stalden osv og viser den i billederne at der ikke er noget at være bange for.
Det virker måske ikke de første par gange, da du jo ikke er van til at sende billeder, men efter hånden bår du bliver bedre forstår den det. og senere kan du også modtage de billeder hesten sender til dig!...
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.505
Men efter sigende skulle man jo kunne opnå næsten hvad som helst via koncentration og hypnose, sågar levitation... Mon ikke han kunne få Looksen til det også, hvis han nu kom og prøvede igen??? man ser jo tit og ofte de her Yoga-fyre svæve rundt over det hele, og når det er med tankens kraft, er der vel næsten ingen grænser for, hvad man kan opnå???
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.505
Men hvis i arbejder lidt videre med ham, kommer der måske snart nogle billeder af Yoga-Looksen???
Vi gav det et forsøg