Parfume gav misfarvning på huden Parfume gav misfarvning på huden
Hej alle, i dag var jeg inde i en butik, og der prøvede jeg parfumen Warm Cotton af Clean, på mit håndled - et enkelt sprøjt. Har gjort det mange gange før, og der er der ikke sket noget, skal der siges.
Jeg går så ind i prøverummet efter, for at prøve en hvid bluse, og da jeg skal tage den af opdager jeg pludselig at mit håndled, hvor jeg havde sprøjtet parfumen blev HELT blå/sort. Det var ikke bare en lille plet, men "helt stykke" af mit håndled, som blev mørkeblåt/sort. Min mor gik helt i panik, og kaldte på butikkens ansatte som skyndte sig at teste parfumen på dem, men der skete ikke noget. Det blå/sorte blev varmt, og jeg fik en varm klud til at skrubbe det af. Vi blev alle rimelig chokerede, og har siden undret mig hvorfor det skete, og hvad det var. Min hud, efterfølgende var rød i et stykke tid, og varm.
Det skal lige siges jeg aldrig har oplevet noget lignende før, har prøvet den samme parfume mange gange på mit håndled, og jeg har ikke nogen form for parfumeallergi (har brugt parfume i flere år, og der er aldrig sket noget)
Det undrer mig bare meget - måske er der nogen af jer der ved det?
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Så vi må tænke på noget andet, fx en kemisk reaktion mellem parfumen og noget du allerede havde på huden?
Har du haft andre sjove ting på din hud? Cremer, kemikalier eller andet? Hvad arbejder du med?
Hvis parfumen har indeholdt et stof, der under de rette kemiske forhold kan udvikle farve - eller det du allerede havde på hånden kan dette, så kan det være forklaringen.
Jeg tror at visse metalsalte kan det, og samme gælder farvestoffer fra planter, at de kan skifte farve afhængig af fx pH.
.. Men jeg tror frem for alt, at du skal kigge efter om du havde noget på huden allerede, der kan reagere på alkoholen fra parfumen?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 113 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 253
Parfume gav misfarvning på huden