521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Line B
Line B
Følger: 11 Emner: 6 Svar: 18

Parfume gav misfarvning på huden Parfume gav misfarvning på huden

Hej alle, i dag var jeg inde i en butik, og der prøvede jeg parfumen Warm Cotton af Clean, på mit håndled - et enkelt sprøjt. Har gjort det mange gange før, og der er der ikke sket noget, skal der siges.
Jeg går så ind i prøverummet efter, for at prøve en hvid bluse, og da jeg skal tage den af opdager jeg pludselig at mit håndled, hvor jeg havde sprøjtet parfumen blev HELT blå/sort. Det var ikke bare en lille plet, men "helt stykke" af mit håndled, som blev mørkeblåt/sort. Min mor gik helt i panik, og kaldte på butikkens ansatte som skyndte sig at teste parfumen på dem, men der skete ikke noget. Det blå/sorte blev varmt, og jeg fik en varm klud til at skrubbe det af. Vi blev alle rimelig chokerede, og har siden undret mig hvorfor det skete, og hvad det var. Min hud, efterfølgende var rød i et stykke tid, og varm.

Det skal lige siges jeg aldrig har oplevet noget lignende før, har prøvet den samme parfume mange gange på mit håndled, og jeg har ikke nogen form for parfumeallergi (har brugt parfume i flere år, og der er aldrig sket noget)

Det undrer mig bare meget - måske er der nogen af jer der ved det? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parfume gav misfarvning på huden
  • #1   17. dec 2016 Huden bliver ikke blå af en allergisk reaktion.
    Så vi må tænke på noget andet, fx en kemisk reaktion mellem parfumen og noget du allerede havde på huden?

Har du haft andre sjove ting på din hud? Cremer, kemikalier eller andet? Hvad arbejder du med?
    Hvis parfumen har indeholdt et stof, der under de rette kemiske forhold kan udvikle farve - eller det du allerede havde på hånden kan dette, så kan det være forklaringen.

Jeg tror at visse metalsalte kan det, og samme gælder farvestoffer fra planter, at de kan skifte farve afhængig af fx pH.

.. Men jeg tror frem for alt, at du skal kigge efter om du havde noget på huden allerede, der kan reagere på alkoholen fra parfumen?

• #2   18. dec 2016 Haha har prøvet det samme. Det var fordi jeg havde båret en plastik pose med nogle ting jeg havde købt om det håndled jeg havde sprøjtet parfumen på. Posens farve var sort og smittede vildt meget af lige der hvor parfumen var kommet på. smiley måske det samme der er sket for dig.

Kommentér på:
Parfume gav misfarvning på huden

Annonce