{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Fordomme for Fjordheste {{forumTopicSubject}}

Hejza.

Jeg har en fjordhest, og jeg undre mig over hvorfor der er så mange der ikke bryder sig om fjordheste. Ville gerne høre, hvad det er der er så forkert ved dem?
Synes det er helt forkert at folk har sådan nogle fordomme. Der findes mange slags fjordhest, og der er sikkert en der kan få jer til at ændre jeres fordom.

Hilsen Iben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordomme for Fjordheste
  • #1   1. jun 2005 <i> Jeg lider fjordheste.
    De er så søde. smiley

• #2   1. jun 2005 Syns fjordheste er MEGA Søøde smiley
    Fatter det heller ikk !

• #3   1. jun 2005 Jeg har skam intet hørt om dem, andet end at det er en stærk hest .. Har selv redet fjordhest og elskede det ..
    De er smadder søde

• #5   1. jun 2005 <i> De er meget meget meget meget meget meget meget osv. smukke når de er grå-lige..

Wauw. Så jeg solgt.

• #7   1. jun 2005 hejsa
    Jeg er nok en af dem med fordomme, jeg har haft ponyer i flere år, og undervist i ja, flere år, nogen af de meste stædige og egenrådige ponyer var, ja gæt selv, fjordheste, ikke dermed sagt at der ikke er skønne ind i mellem, førhen blev de ofte købt hjem til nybegyndere fordi de skulle være så nemme, de er bare ikke spor nemmere end alle andre, bom stærke, mange af dem går deres egne veje, når først de finder ud af at de kan.
    derudover var især den ældre type meget kraftig, og egnede sig mere til en plov end til ridebrug, det sidder desværre stadig lidt i mig(arbejder med det) ved godt at der i dag er flere gode fjorheste der er smarte, og kan gå pænt, der er bare mange af de gamle tilbage, ære være med dem, men ikke til ridebrug.
    ergo synes jeg at de ofte er meget stædige.
    det skal lige siges at jeg synes at din er køn.
    Anita

• #8   1. jun 2005 Fjordheste er meget forskjellige. Du har de der kun går på ture i skoven og knapt orker/gidder det, så har du de der går frem i skoven, men ikke ellers, så har du de der går lave spring/dressur klasser og sist, men IKKE mindst har du SPORTSFJORDINGEN! Den kan gå godt både i spring og dressur. Har selv redet en fjording (hatt part i han da jeg ver mindre) som har gået lands og elitestævner her i Norge med gode recultatet mot de bedste norske springponyene da han var ung. Samtidig har han gået i rideskole (han har haft et friår) siden han var ganske liten (for liten efter min mening). Han er 138cm høy og har hoppet hindere på 125cm! Han springer ikke så højt nu længre, men han hopper jo lett 70-80cm. I dressuren har han gått LB (-LA) klasser... NU går han LC. Han er ca 18år nu.

Min mening: Jeg synes der er så mye forskjellig innen fjordhesten at jeg ikke vet helt hvad jeg mener... De er flotte som kørehester, men der er nokså langt mellem de der er gode i spring og dressur (Hvilket jeg bryder mig mest om), men som kose og kørehest ville jeg måske ha valgt en fjording... Angrer ikke på at jeg hadde part i Mulle (som han heder) da jeg var liten! (Men så er han jo specielt god da!)
    Tiril R

• #9   1. jun 2005 JEg er ikke så vild med de nollerbagger ! Bryder mig ikke om deres udsende og temp. og gang!

• #10   1. jun 2005 jeg bryder mig generelt heller ikke ret meget om fjordhyppere... jo nogle af dem...
    De er da søde... men det er ligesom det synes jeg...
    Men sådan en som freddie eller helles... de er jo ret ædle i det... det kan jeg godt li...
    Men jeg har det meget på samme måde som Camilla..

• #11   1. jun 2005 Generalt er der vel fordomme for alle racer?!
    En trankhner betegnes som hissig,
    En oldenborger tung og doven
    osv!
    Det må man jo bare lære at leve med.

• #12   1. jun 2005 Hvilke fordomme er der mod welshen ?

• #13   1. jun 2005 Jeg syntes fjordboller er skønne.. men ville ikke selv have en, også pga. de fordomme man har..
    Til mit konkurrence brug ville en fjordhest ikke kunne være den rette for mig, efter min mening..
    Pga. deres bygning, de har tit sådan en stor hals de får svært ved at knække og bruge halsen rigtigt, nogle er lidt sløve i betrækket, de fleste er den gammeldags type, slet ikke bygget til sport, de fleste kan have svært ved at hamle op med andre smarte ponier i de større klasser!!

• #14   1. jun 2005 sirid: Sirid: har absolut INGEN fordomme om de skønne heste.. elsker welsh hyppere!

• #15   1. jun 2005 pernille H. G. Larsen : JA de er bare for lækrer ! smiley

• #16   1. jun 2005 Anne F: jamen det ændre jo ikke på udsenet! Og deres gang!

• #17   1. jun 2005 sirid: jep det er også det der genere mig, de har tit en kort "andegang", og tit meget kraftige og "vommet", men et par enkelte skiller sig ud fra mængden! Er vilde med de slags der er MegeT sporty anlagt, er ikke så meget til utrolig tunge og kraftige heste.. men de er nogle dejlige dyr! ingen tvivl, bare ikke konkurrence heste efter mit behov!

• #18   1. jun 2005 Pernille: er heller ikke helt for de kraftige hestene/ponyerne (uansett race).. Har når jeg har vært ude for at købe hest merket at jeg slet ikke kan ride de kraftige ponyene/hestene...hehe
    Tiril R

• #19   1. jun 2005 Hehe.. Shulay Gold N Silver er en kraftig araber! altså muskuløs type kraftig, men enormt hidsig og med farten i orden ;P

du kan jo lige kigge ham!

• #20   1. jun 2005 Ja han ser lidt kraftig ud, men ikke på langt nær så kraftig som de ponyer jeg ikke "kan" ride... hehe Silver er jo bare godt musklet;)
    Tiril R

• #21   2. jun 2005 Ok, jeg bryder mig heller ik så vildt om fjordheste og kampvogne. Fjordhestene fordi de bare ikke er min type, synes de er lidt gumpetunge i det (no offense!), det er ment i forhold til det jeg bruger heste til. Og oldenborgere..kan bedre lide den tyske oldenborger, den dansk avlede er tit lidt tung i det...og igen, ud fra hvad jeg bruger heste til..

• #22   2. jun 2005 Elsker dem"

• #23   2. jun 2005 Fjordheste kan været meget søde og nogle synes jeg også er pæne, men kunne aldrig finde på at købe en fjodhest er et arbejds dyr, mener bare den er stor og stærk, og ikke noget for mig.. Hvis man rider dressur vil det også været meget svært at komme helt til tops på¨en pony som er så kraaftig som den..
    Men ellers er det da en rigtig sød lille hest det synes jeg..=)

• #24   2. jun 2005 Jeg har nok fordomme.
    Jeg kan godt lide dem, og jeg synes de er søde og charmerende, men jeg har det bare på den måde at de måske ikke helt kan måle sig med andre - mere sporty - ponyer til konkurrencer. Men konkurrencer er jo ikke alt.

• #25   2. jun 2005 Suk.... Hvornår fatter folk at der er fordomme over for alle racer...

• #26   2. jun 2005 Jeg vil godt give ret i at fjordheste kan være meget meget stædige. Jeg har selv haft problemer med min fjordfræser, når han synes at turen bliver for lang.
    Når der er noget de ikke vil, så skal de nok fortælle det og de kæmper som brag for at få deres vilje ved at stejle, stikke af og andet.
    Jeg synes bestemt heller ikke, at en fjordhest er for nybegyndere. Den er stærk og fræk, når den finder ud af at den bestemmer.
    Dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide fjordheste. Er helt vild med dem =) De giver kamp til stegen..

• #27   2. jun 2005 Tiril: nemli, silver et et stort muskelbundt, han har muskler overalt..! jeg tror ikke der et meget fedt på den hest ;P men masser muskler! dejligt (:

Kommentér på:
Fordomme for Fjordheste

Annonce