{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Frygten sidder stadig dybt i mig :/ {{forumTopicSubject}}

Siden den dag for 2 år siden, hvor Ditte og jeg skulle på en hyggelig tur i skoven, har jeg været bange for at ride.. Ikke bange på den måde, at jeg ikke tør ride, men når jeg ser en hest, tænker jeg straks på, at den ville jeg sikkert falde af, hvis jeg satte mig op..

Jeg spænder meget i min krop, når jeg rider, og bare hesten hopper lidt til siden, mister jeg lysten til at ride videre..
Jeg rider heller ikke længere på heste, jeg ikke kender!

Men for at I kan give mig gode råd, må I hellere høre historien:

Ditte og jeg havde et par gange tidligere redet ture på min chefs heste, Fenja og Ravel, fordi hun var gravid og ikke selv kunne ride..

En novemberdag rider vi afsted igen, og min chef beder mig om at tage mobilen med, hvis der skulle ske noget.. Jeg griner lidt, men tager den med alligevel..
Det hele går fint, men ingen af os er særlig kendte i det område, så vi rider ind ad en lille sti.. Jeg rider forrest og pludselig bliver stien smallere og smallere.. Ditte siger, at vi bare skal fortsætte, for vejen ser ud til at blive bredede længere henne..

Jeg rider på den højeste hest, Ravel, og i løbet af få sekunder, hænger alle grenene nede i hovedhøjde.. Jeg læner mig frem, men får en gren på ridehjelmen, og Ravel tænder af og suser afsted. Jeg bliver slået bagover af alle de grene, jeg får i hovedet og ligger nu nede på hesten ryg.. Ditte er kommet af Fenja, men Ravel stormer stadig igennem alle træerne, og jeg falder af ned på en stor sten..

Husker ikke andet end at Ditte ringer til min chef, og jeg bliver kørt på skadestuen, og Ravel render rundt inde i et villakvarter..

Jeg havde nærmest piskeslag fra grenene i hele ansigtet og på halsen, havde slået min kæbe af led, og min muskel i venstre lår blev skadet, så jeg gik med krykker i en måned..

Siden den dag har jeg ikke redet i skoven, og jeg er som sagt blevet forvandlet fra en modig og selvsikker rytter til en rigtig kylling..

Hvad skal jeg gøre for at komme videre ?

- jeg er dog glad for, at det ikke var min chef, der red med på den tur, for hun kunne jo have mistet barnet!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frygten sidder stadig dybt i mig :/
  • #1   15. jan 2009 Altså, jeg plejer at sige, at man skal prøve at ride Aldis. (fordi hun er så sød)

Men det bor du jo lidt for langt væk for.
    - Men kender du ikke nogen, der har en hest, som virkelig er en hest man kan stole på?

Det plejer at hjælpe virkelig meget.
    Min veninde, var bange for at galopere efter et styrt, så red hun Aldis et par gange - nu springer hun MB..

Så det KAN virkelig hjælpe, at ride på en hest, der er til at stole på..

• #2   15. jan 2009 Rie - Selv den pålideligste hest, kan jo stadig blive bange (:

Stine - Har du egen hest?

• #3   15. jan 2009 Signe - Selvfølgelig. smiley Men der er nu mange, som er så rolige, at når de bliver bange, gør de ikke det store. (aldis ryster sig f.eks. bare.. altså ikke hele kroppen, men man kan lige mærke et lille ryk)

• #4   15. jan 2009 hvor bor du henne ??
    hvis du har lyst jan vi sikkert godt få angeret at du kan komme med mig ud og ride tur på mi gamle pony. hun er godheden selv og er kold i røven overfor ALT.
    dengang jeg havde hende havde jeg en veninde der ikke turde siddesig op på ryggen a en hest, men så fik jeg hende overtalt til og få en tur på musse og nu rider hun unghest..

musse er 18 år gammel og hun bliver kun brugt til tur nu fordi hun har gigt. hun er rigtig nem og ride og har gået la med mig.

min lille søster har redet hende helt selv da hun var 6.

du kan jo kigge forbi hende i min profil smiley

• #5   15. jan 2009 Rie - Nemlig smiley

• #6   15. jan 2009 Signe: Jo, jeg har egen hest smiley I går var jeg til undervisning og allerede i stalden begynder hun at skabe sig, og så mister jeg lysten..

Johanne: Jeg bor i Padborg

• #7   15. jan 2009 Signe - Men jeg har så også redet Aldis i... mange år nu, siden jeg var 4, har jeg redet hende alene.
    Så hun er godheden selv. smiley

• #8   15. jan 2009 Signe - altså selvfølgelig med opsyn. ;D

• #9   15. jan 2009 Stine - Hvis du på et tidspunkt kommer til Hillerød, skal du ihvertfald være velkommen, til at få en tur på Aldis. smiley - ved godt du skriver, du ikke har lyst til at ride andre heste, men jeg tror nu godt hun kunne hjælpe dig ..

• #10   15. jan 2009 Rie: Tak, det skal jeg huske, hvis jeg engang kommer derover smiley

• #11   15. jan 2009 Stine - Det var så lidt. smiley

• #12   15. jan 2009 Uhaa kender da alt for godt. Jeg har haft en episode med en unghest, som bare ikke ville havde mig på ryggen. Min far blev ved med at sige at jeg var en kylling. Og følte mig presset til at sætte mig op på dyret igen, for at blive smidt af..
    Nu har jeg solgt heste og købt en ny, som er utrolig nem. Og han har givet mig modet igen..

• #13   15. jan 2009 Jeg havde det på præcis samme måde for et par år siden(hvis ikke værre) jeg blev hypnotiseret. Det hjalp, men det gjorde ikke sådan så jeg aldrig mere var nervøs eller bange. Det hjælper KUN hvis man selv er opsat på at blive hjulpet (:

• #14   15. jan 2009 Undskyld men ASSI jeg skrev bare min oplevelse.. Jeg tror ikke på hypnose. Har set et program hvor de prøvede at hypnotisere nogle mennesker, med forskellige problemer og kun meget få fik rod på deres problemer. Og så er det først spild af penge hvis det ikke virker..

• #15   15. jan 2009 Tænk på alle de gange det er gået godt!!! Alle negative tanker bliver du nødt til at tvinge væk.... Hver gang du skal ride, må du kun tænke positivt...

Det er svært men det hjælper...

• #16   15. jan 2009 ASSI: Jeg gik kun ud fra min viden ud fra det tv program jeg har set. Jeg er bestem ikke negativ.. Jeg er klart til at ændre min mening hvis andet er bliver bevist..

• #17   15. jan 2009 Stine - Jeg vil foreslå dig at lave en masse arbejde fra jorden med din hest, og evt. få noget hjælp til det.
    Jeg kan foreslå dig Klikkertrænning, det vil skabe et større tillidsbånd mellem dig og din hest, og du vil dermed nok få dig til at slappe lidt mere af omkring din egen hest, og få dig til at føle dig mere tryg ved hende og stole lidt mere på hende smiley

• #18   15. jan 2009 Signe: Jeg er ikke som sådan bange for min egen hest, kun når hun pludselig tænder af. Det eneste er, at jeg ikke tør ride i skoven på hende, fordi hun let bliver bange for ting. Rider kun i skoven på ponyer, for der føler jeg, at det er mig, der har kontrollen.

• #19   15. jan 2009 Okay, så forstår jeg smiley
    Hvad med at få en som har lidt mere mod på det til at ride din hest lidt i skoven, eller prøv at træk nogle ture i skoven med hende, så hun bliver lidt mere tryg ved det,.
    Også kan du jo evt. træne hende fra jorden af med at gå forbi ting hun er bange for smiley

Kommentér på:
Frygten sidder stadig dybt i mig :/

Annonce