{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

hjælp jeg vil lige vide hvad jeg skal {{forumTopicSubject}}

hej hej
jeg synes lige jeg have råd med på vejen --- smiler håber i kan hjælpe med det..

jo ser i , jeg har nogle heste jeg køre forbi hver dag på vej op til vores anden gård, og de heste står altid ude - skal lige siges at det er 3¨er og 2¨er ponyer ca 5-6 stykker ... mit problem er at jeg kan se at de ikke kommer ind om natten og ingen skur har - er det ikke lov om dette , skal jeg melde det - skal lige siges jeg er tilflytter her til , haha så vil ikke starte nabo krig - men jeg vil bestemt hellere ikke se de heste står
ude dag og nat uden skur eller stald...

Skal jeg melde det ????
Jeg synes jeg har givet et vink om det da jeg så dem sidst - men ja det er jo nok ikke folk med hjerte det rette sted...

Hvad synes i ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp jeg vil lige vide hvad jeg skal
  • #1   5. jan 2009 ja det synes jeg da der trodsalt er - mange grader om natten..

• #2   5. jan 2009 har du prøvet at komme med en lille hentydning til ejeren

• #3   5. jan 2009 Ville lige undersøge om det var noget midlertidigt eller om der var en grund til det eller noget... - Det kan jo i realiteten være at de har bestilt et skur hjem som kommer om x antal dage...

Men hvis der ikke er nogen "grund" så ville jeg melde det..

• #4   5. jan 2009 Tror nu ikke de dør af at stå uden skur.
    Læ skur er vist lovpligtigt på den her årstid, hvis du har tænkt dig at gøre noget ved det - men det vil nok ikke ændre noget.

• #5   5. jan 2009 tina = det er da skide koldt ude minus 11 grader havde vi i nat...

Tulle= ja smiler har jeg

CM= nej tror sku ikke der kommer noget skur , smil - tror at de synes det er normalt sådan ....

• #6   5. jan 2009 Krikken = nej ved godt de nok ikke dør af det , men det er bare så koldt ...
    smil måske det bare er mig - fordi jeg fryser og ser dem bae stå der uden nogen form for noget varme eller tag

• #8   5. jan 2009 som - Pernica Foto - siger er det kun lovpligtigt med et skur hvis det ikke er shetlændere eller islændere og det er jeg helt 100 på (: ellers kan de meldes lige på stedet og det erjo ret koldt som du også selv siger . jeg ville gå videre med det (:

• #9   5. jan 2009 Jeg syntes ikke at du skal melde det..

Heste kan af natur sagtens klare ekstrem kulde, og hvis de har gået ude hele vinteren indtilvidere vil de ikke tage skade..
    Det er trodsalt en hests natur og beskytte sig selv imod kulde..

Der er vist en lov om det på vej eller også er den allerede sat i kraft.. Men som sagt syntes jeg ikke du skal melde det hestene vil ikke tage skade..:)

• #10   5. jan 2009 Glemte lige.. Mine heste går for eksempel i løsdrift, og de kan gå ind men lige meget hvor dårligt vejeret er bliver de bare ude.. Vores gamle hest hun stod også ude selvom at det var snestorm..

Og det skal lige siges at ingen af dem går med dækken og har heller aldrig gjordt det..:)

• #11   5. jan 2009 Giver umiddelbart team klunderne ret..
    Hvis de har stået ude hele vinteren, og ellers er en nogenlunde hårfør race, burde de have lagt vinterpels der svarer til forholdende.
    Og såfremt de får nok med mad osv. skulle det ikke være et problem (Får de til gengæld ikke nok mad har de logisk nok sværere ved at holde varmen - mindre fedt samt mindre energi til at holde dem varme)

..Men det er dig der har set stedet, og jeg kan jo ikke vide noget om de præcise forhold.. Bare husk at hesten ikke nødvendigvis fryser fordi vi gør det smiley

Kommentér på:
hjælp jeg vil lige vide hvad jeg skal

Annonce