{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

jeg sidder tit og tænker på... {{forumTopicSubject}}

jeg sidder tit og tænker på hvordan nogen kan holde ud deres hest har smerter,
små smerter, spat, ringfod, osv osv.
jeg kan ikke holde det ud..
spat og ringfod er noget man afliver en hest for.
alligevel er der nogen der ikke kan nænne det,
jeg fatter dem ikke, hvordan kan de holde det ud?
tanken om en hest der skal have pencilien og smertestillende mod smerter, jeg kan ikke forstå dem,
selv ville jeg går ned mentalt bare tanken om det,
og hvordan kan de holde det ud!
det rent egoistisk at folk siger: " alle vil have jeg skal aflive, min sjæl, mit hjerte osv."
ja, for tænk på hesten! hvorfor skal den lide bare fordi du ikke kan give slip?
det synd for hesten og det egoistisk kun at tænke på sig selv,
find en ny glæde, en ny hest, selvom den aldrig vil kunne erstatte den anden, kunne det være man ville blive lige så glad for den som den gamle,
og jeg kan blive så træt af at folk er så egoistiske,
hvis Shantih en dag bliver syg at der ikke kan gøres noget ved det andet end at give den sprøjter osv,
jeg vil sige afliv den, lige på stedet, jeg ville ikke kunne holde ud at hun skulle lide bare i et sekund mere,det ville fortærre mig indvindigt af skyldføelse
og svigt,
min bedste ven gennem flere år, hvorfor skulle hun lide for min skyld?


hvad med jer?
hvis jeres heste HVIS jeres heste var syge, og i kunne vælge mellem at aflive den eller give den piller og indsprøjtninger?
hvad ville i gøre?

undskyld det blev langt men jeg er så træt af at folk er så egoistiske.

mvh . Møjdyrene .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg sidder tit og tænker på...
  • #1   19. dec 2008 sidder lige og flæber lige nu!

  • #2   19. dec 2008 Nu kan spat jo gå ind og indkapsle sig. Jeg synes ikke bare man skal aflive en hest før man har givet det en chance.

  • #3   19. dec 2008 Jeg er også stærk tilhænger af, at hesten skal aflives hvis den har smerter. Palmira har slidt ledbrusken ned mellem leddene og får derfor tilskud til leddene, men det er jo for, at det ikke bliver værre. Jeg kan godt se, at Palmira jo ogsp på en måde er på "smertestillende", men når hun er sund og rask og kan leve fint på det, så synes jeg, det er fint. Hun må ikke rides så meget mere som før i tiden, men hun lider ikke, og dyrlægen har anbefalet det her produkt. Jeg er ret sikker på, at de ville have anbefalet mig aflivning den gang det blev konstateret, hvis hun havde smerter smiley

  • #4   19. dec 2008 Dressur dyret Tatoo .
    ja, at give den en chance er jo altid godt, men tanken om at det måske kan blive værre, eller bedre,
    der er det hjemme hos mig, vil vi simpelthen ikke have syge heste, en hest med spat er ikke noget for os!
    vi vil ikke have fysiks skadet dyr, da det kan ende med at blive værre.
    end man tror


  • #5   19. dec 2008 Ja men hvis dyrelægen siger man skal give den en chance og at den kan blive bedre hvorfor så aflive den?

  • #6   19. dec 2008 Og det skal siges, at Palmira ikke virker utilfreds. Hun er altid glad for at komme ud på lettere ture, og tempoet keder hende vist også somme tider (;

  • #7   19. dec 2008 Jeg har lige mistet min bedste ven.
    Hun ville have smerter resten af sit liv, vi kunne vælge at lade hende være på smertestillenden resten af sit liv eller aflive hende. Vi valgt at aflive hende, da vi ikke synes det ville være et værdigt liv for hende hvis hun skulle være på smertestillende. Og hun var kun 10 år, så det ville være mange år at hun skulle være det hvis hun nu blev 17 år.
    Det var et hårdt valg, men jeg mener også det var det helt rigtige, da hun har hjulpet mig rigtig meget og nu ville jeg hjælpe hende.
    Dette sagde min dyrlæge til mig den dag hun blev aflivet:

    "De rigtige beslutninger er altid svære beslutninger at tage.
    De hårde beslutninger er altid vigtigt at tage.
    De vigtige beslutninger er altid det rigtige at tage.

    Camilla jeg beundre dit mod til at give slip på en hest som betyder alt for dig, det der andre som kunne lære noget af og ikke lade hesten live med smerter for deres skyld"


  • #8   19. dec 2008 Jeg ved det virkelig ikke.. Men jeg afliver ham ikke hvis han bare kan gå som hyggehest uden og blive brugt... *nogle gør det*

    Men jeg ved det ikke.. Jeg ville nok vægle sprøjten..


  • #9   19. dec 2008 Dressur dyret Tatoo .
    hvis dyrlægen siger det kan blive bedre er det jo fint nok at vente, men en hest kan få et tilbage slag.. det fint hvis man kunne ´have den et år mere, uden det har smerter, s


  • #10   19. dec 2008 altså du kan jo ikke bare aflive en hest fordi den er syg.. hvis det er nogen den kan blive kureret for hvorfor så aflive den? man afliver den vel kun hvis det er kronisk. du hopper vel heller ikke ned i en grav hvis du har fået lungebetændelse og skal have antibiotika.????

  • #11   19. dec 2008 Christina R
    Tror du har mistforstået et eller andet ^^

    ___
    - Jeg fortryder så inderligt at jeg valgte at sælge min gamle pony pga spat smiley Fordi det er meget få mennesker i denne heste verden der fatter at en hest med spat ikke skal rides hvis dette er sagt fra dyrlægen til sælger og fra sælger til køber ! Dette er ikke nogen dans på roser i denne heste verden - jeg er sikker på min lille pruuh hest har lidt sin nød i lang tid !

    Jeg fortryder jeg ikke aflivede ham, selvom dyrelægen sagde måske til at han blev rask efter nogle måneders ro.


  • #12   19. dec 2008 hvorfor? hun skriver hun vil aflive hvis den eneste måde hesten kan blive rask på er via antibiotika..

    "hvis Shantih en dag bliver syg at der ikke kan gøres noget ved det andet end at give den sprøjter osv,
    jeg vil sige afliv den, lige på stedet,"


  • #13   19. dec 2008 Christina R

    Hun mener nok på sigt smiley Altså hvis hesten skulle have det resten af livet , fyldes med smertestillende for at dæmpe en sygdom som måske aldrig får væk smiley


  • #14   19. dec 2008 hvis det var noget der gjorde at hesten havde mange smerter ville jeg helt klart aflive den .. , men hvis det ikk var så slemt ville jeg nok lade den leve hvis det var på ordenlige vilkår

  • #15   19. dec 2008 Selvfølgelig skal hesten aflives hvis den går med så mange smerter, at de ikke kan rettes op.

    Jeg vil nu lige tilføje, at mange heste fungerre helt optimalt selvom de døjer med spat.


Kommentér på:
jeg sidder tit og tænker på...

Annonce