{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Sidder med slap holdning {{forumTopicSubject}}

Har dovnet den lidt for længe og har ikke fået kompetent dressur undervisning i 1 år. Nu ridder jeg så en rigtig dygtig dressurpony og den er bare så flink og gør alt for mig.
Mit problem er dog at jeg (nok grundet manglende undervisning) mister lidt inspirationen under ridning. Min krop bliver slap og min holdning bliver dårlig, jeg taber hurtigt tøjlerne i det samlede arbejde (trods jeg ikke holder ham samlet, har bare tændens ti at slippe kontakten fordi jeg bliver ufokuseret), og så glemmer jeg tit hvad jeg arbejder hen mod. Min ridning bliver altså (ikke dårlig), men lidt ligegyldig.

Arbejder selvfølgelig frem mod at kunne få noget undervisning, men indtil da vil jeg gerne høre hvordan i holder fokus under træningen?
Alle tips og tricks er velkomne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidder med slap holdning
  • #1   22. nov 2018
    Få en veninde til at stå og "undervise" dig - alla minde dig om at rette ryggen, kigge op osv.


  • #2   22. nov 2018 Jeg har en veninde der tit underviser mig. Og jeg ridder super godt når hun gør det xD smiley Men hun står der jo ikke hver dag. Jeg er ikke helt disciplineret nok for tiden til at holde fokus smiley


  • #3   22. nov 2018 Du er den eneste der kan motivere dig selv, til at ride som du gerne vil. Der findes en masse muligheder for at finde øvelser, blandt andet på pintrest. Spark til dig selv, fortæl dig selv at du kan og skal. smiley

  • #4   22. nov 2018
    Det har jeg heller ikke selv. Det tror jeg de færreste har - det er derfor man får undervisning, for at blive mindet om tingene ind imellem sådan så de ting man har som dårlige vaner bliver lavet om til nogle gode vaner smiley


  • #5   22. nov 2018 Må jo give jer begge to helt ret smiley

    Ja skal have sparket migselv lidt igang xD Og så må jeg ud og få noget undervisning. Jeg er nok desværre bare lidt en hyggefis og specielt på denne årstid.
    Vil prøve lige at kigge på pinterest en gang smiley


  • #6   22. nov 2018
    Der er jo intet galt i og hygge. Hvis man ikke har kæmpe store ambitioner så er det jo helt fint smiley

    Jeg har haft en pony der ikke lige virkede helt i et par måneder, nu har vi endelig fundet melodien så nu skal undervisningen i gang igen næste måned tænker jeg.
    Men jeg har ingen kæmpe ambitioner så jeg banker ikke mig selv i hovedet over vi ikke er nået længere. Hvis man ser negativt på det, bliver det også negativt.


  • #7   22. nov 2018 Put en dressurpisk ind imellem din ryg og dine overarme. Således at dine arme er tvunget til at være lige, i stedet for at strække frem. Og så ryggen er lige og brystet fremme.
    Så kan du i hvert fald ikke falde sammen, selvom du mister fokus. smiley


  • #8   22. nov 2018 En lidt dyrere løsning kan være at købe en anodyne holdningstrøje.. Ej lidt billigere løsning kan være at sætte kinesiologitape på skulder ryg i en periode (du skal have nogen, som kan sætte det på dig)..
    Hvis det skal være en gratis løsning er der kun dig selv til det smiley
    Der findes også nogle rideteknikker med elestik (dem som man fx kan købe ved fys), men jeg kender desværre ikke til hvor man kan finde konkrete øvelser.. Måske på YouTube?


  • #9   23. nov 2018 Luk øjnene.

    Spørg dig selv, hvad du motiveres af og imod?

    Dernæst, dressur er ikke opfundet for at blive i en sandkasse.
    Dressur er opfundet for at bygge hesten op, for at styrke signaleringen imellem hest og rytter.
    Dette sublime samarbejde / kontrol skal du så kunne tage med dig ud på slagmarken, så du kan exellere blandt de andre officerer.

    Kunne det tænkes, at du hænger, slasker og er umotiveret, fordi din krop og underbevidsthed ved, at der er på tide at komme videre og anvende det i kan?
    Tur, TREC, trail... Alt muligt andet end sandkassen??

    Andre mennesker har stor glæde af et mål.
    Om det er bueskydning fra hesteryg eller lokale stævner, brug det mål, som er godt for dig.


  • #10   23. nov 2018 At have en god holdning både i hverdagen og i særdeleshed på hesteryg, kræver styrketræning for de fleste.

    Så jeg vil anbefale dig at lave rygøvelser hver dag, både for de øvre og ned rygmuskler. Det har hjulpet mig meget i at sidde mere ret og betydelig mere stabilt på hesteryg. Dog er dette ikke et hurtig fix, det tager altså lang tid at få trænet disse muskler op. Men en kæmpe gave når det er gjort, (og husk disse muskler skal så stadig holdes ved lige ved daglig styrketræning)


  • #11   23. nov 2018 Brug spejlene smiley Og så få gjort det klart, at ponyen er på arbejde - og det er du jo også smiley Og så må man jo bare overveje, om man vil være dygtig - og vil man det, så må man være efter sig selv og have de perfektionistiske briller på smiley Blod på tanden efter at kunne mere, forbedre sig og kunne mærke forskel på i dag ift. i går. Det, der motiverer mig ALLERMEST er, hvis jeg får gjort det lidt bedre, siddet lidt mere til, siddet mere stille eller hvad, det nu er, der gør udslaget - og min hest så responderer positivt! Så får jeg blod på tanden - får man lige ét godt skridt, to gode galloptrin, et fedt anspring eller en kanon travers, så får man lyst til, at ALLE øvelser skal føles sådan eller at alle travtrin volten rundt skal føles sådan, og så rider man efter at få flere og flere gode trin. Det er dér min motivation ligger, og så i sammenligning! Ikke min hest ift. andres - men min hest i dag ift. min hest i går, min hest i sidste uge, sidste måned, sidste år. Billeder kan her være enormt sjovt at få taget undervej til sammenligning smiley

    I sandhed er der nok ikke så meget andet at sige, end at vil man gå til ridning og blive dygtigere, så må man hanke lidt op i nakken på sig selv smiley

    Selvfølgelig kan en veninde være en god idé, men generelt vil jeg sige, at man kan hurtigt få indlært noget forkert, hvis den, der underviser retter dig forkert. Så det skal man lige være opmærksom på smiley Ellers får du indlært en masse andre uvaner til dig selv og/eller ponyen.


Kommentér på:
Sidder med slap holdning

Annonce