blevet bange for hesten... hjælp... {{forumTopicSubject}}
Hey alle..
Jeg har meget brug for jeres hjælp.
Forrige søndag blev jeg smidt af misil til et spring stævne.. Jeg fik bøjet to ribben plus hårdt slag i maven.
Efter jeg røg af sprang jeg igen på ham og en anden hest, var ikke videre bange på det tidspunkt..
Men da jeg kom af banen efter at have sprunget den sidste hest, blev jeg mega bange og skulle bare væk fra hestene af..
Lige siden har jeg ikk turde at gå ind til min hest..
Hvad gør jeg?? Jeg skal af med ham nu her men skal have en anden. Han bliver redet daglig af en anden rytter, men vil jo godt selv op igen..
Er der nogen der har nogle gode råd?
Tør jo ikke engang at gå ind i hans boks.. Eller ind til nogle andre heste.. Ikke engang ponyerne..
Please kom med nogle gode råd..
Kan græde over tanken ved at jeg skal ind til ham i morgen..
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Måske kan du spørge en god veninde, om hun vil hjælpe dig.. og så skal hun gå med dig ind til hesten.. UDEN at presse dig.. Du skal hele tiden føle dig tryg.. Hvis du føler dig utryg, så stil dig tæt op ad veninden og læg mærke til, hvordan hesten reagerer, når hun rører den.. Kan den li' det?.. Arbejd dig langsomt tættere på..
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Tankefelts terapi....
Skriv PB
nov 2006
Følger: 58 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 170 Svar: 725
Min kæreste gik ind til ham og han er mega bange for heste, men han gjorde det for min skyld.. men det hjalp ikke...
Er bare så ked af det
feb 2006
Jeg har prøvet det samme på min krop - trods jeg aldrig troede jeg skulle blive bange.... hehe... virkelig et nedderlag...
Men fik hjælp at truels vallø og min angst var pludselig pist væk i løbet af sølle 30min....
Siden har jeg brugt TFT til mange ting og til træning med nervøse og voldsomme heste....
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Jeg tror det er lidt forskelligt fra menneske til menneske, hvordan man overvinder sin frygt.
Jeg var bange for heste engang, da jeg havde min gamle ponyhoppe (VIRKELIG bange, da min veninde havde brækket ryggen i en rideulykke og jeg ikke selv var for heldig når jeg faldt af)
Jeg gjorde sådan her:
De første gange tog jeg bare ud og gav hende en gulerod og nussede lidt og tog hjem igen. Hver dag var jeg der i lidt længere tid. Jeg sad bare inde i boksen og snakkede med hende, nussede hende, striglede hende osv. Og så gik jeg videre til at trække ture med hende og til sidst turde jeg sætte mig op hvor en trak mig.
Først efter 2 år har jeg overvundet min frygt 100% og jeg er stadig lidt forsigtig, men jeg var altså også virkelig, virkelig bange dengang (;
Jeg blev også hypnotiseret for det af min mors veninde, det hjalp også rigtig meget
Mit råd er at du bare skal gå stille og roligt frem, brug al den tid du behøver, det er hverken sjovt for dig eller hesten hvis du er nervøs når du rider. Jeg syntes selv det var rigtig pinligt at jeg var så bange, men heldigvis havde jeg nogen fantastiske veninder og en ridelærer som alle hjalp mig meget (:
Held & lykke med det
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Og det hjalp bestemt ikke at min passer ikke havde redet ham som hun skulle, så han havde stået meget stille.
Det eneste du kan gøre, er at bide tænderne sammen, og bare gøre det.. det behøver ikke være en time.. Måske bare 10 min.
Og tænk kun på det positive ved din hest, det hjalp mig, tænkte på de stævner, hvor han alfrig kiggede på noget, og alle de gode rideturer, dressurtimer og springtimer
Tænk positivt! Det er virkelig det bedste du kan gøre
nov 2006
nov 2006
Han har aldrig gjort mig noget ondt, og det var jo hans første springstævne.. Men noget indeni mig siger at det er blevet farligt at ride:(
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
feb 2006
Det er ganske normalt....
Nogle mennesker er bare mere psykisk stærke og kan derved nemmere overvinde sin frygt...
Jeg kan nærmest blive tæsket halvt i hjel før jeg bliver bange.
MEN jeg prøvede at min heste stejlede og væltede bagover med mig.
Det satte så vild en angst i mig at jeg ikke kunne sætte mig op igen.
At jeg så havde kraftig hjernerystelse, mindre hjerne blødning, flere meget trykker ribben og en ekstren skæv hofte mærkede jeg ikke.
Jeg var 100% fukuseret på at komme op igen og på at finde ud af hvorfor min heste gjorde som den gjorde, mens min krop skreg af smerte..
Efter 4 dage og en masse behandlinger med TFT, og min angst forsvandt,. fik jeg unaturligt ondt og sov i flere dage....
nov 2006
feb 2006
Har skrevet PB til dig....
Din angst kan fjernes nu og her på minutter.
Men kun hvis du ønsker det.....
blevet bange for hesten... hjælp...