Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bid Mishandling!?
  • #2   23. nov 2008 syntes jeg ikke, det er formet så det ikke skader hestens mund

• #3   23. nov 2008 NEEEEJ

• #4   23. nov 2008 nej det er det nu ikke...

kun hvis man river og flåer i munden på den..

• #5   23. nov 2008 nej ? d; hvorfor dog det?

• #6   23. nov 2008 Nej jeg synes ikke det er mishandling at ride med bid så længe man kan finde ud af at bruge det...

Og hvorfor endnu et indlæg om for eller imod bid? Der allerede oprettet en million indlæg om præcis dette emne.. Det er lidt trættende i længden smiley

• #7   23. nov 2008 <b>Også er vi på den igen..</b>

• #8   23. nov 2008 Har set hvad dyremishandling er og ærlig talt så kan jeg kun grine når folk siger at det er dyremishandling at ride med bid. Så har de ikke set hvad rigtig dyremishandling er.

HVIS man bruger biddet ordenlig og med omtanke og biddet passer og det er sat korrekt så kan jeg ikke se det er mishandling. Det kan være generende og gøre ondt ved forkert brug og tror da også mange heste bare generelt er generet af det. Men mishadnling nej

• #10   23. nov 2008 Gu er det ej, Det kommer an på hvordan man buger det.. Der er meget forskel på bid,.

• #11   23. nov 2008 nej det er !

• #12   23. nov 2008 Get over it people.

• #13   23. nov 2008 Jeg syntes du skal slappe lidt af, og skrive på en ikk ligeså provokerende måde.
    Så vil folk måske snakke med dig om det smiley .

• #14   23. nov 2008 Ej hvor er dette typisk..
    Hvis du vil have, at vi bidryttere acceptere dig, når du ikke rider med bid, skal du også acceptere bidryttere, som du jo tydeligvist ikke gør..
    Hvorfor tror du selv, at det ikke er ulovligt at ride med bid ??
    - FORDI DET IKKE ER MISHANDLING..

Jeg synes da det er langt værrer, med de ryttere som ridder med hackamore, hvor du kan brække næsen på hesten. Har du ikke selv prøvet at sidde og slå dig selv hårdt på næseryggen ?
    Så vil du finde ud af, at det gør ondt..

Hvorfor tror du, at man kan købe så mange forskellige bid ?
    Nok for at finde lige presist det bid, der passer både dig og din hest..

Jeg synes ikke, at dette er et oplagt emne at diskutere, når du bare ligger det ud på sådan en måde..
    Du kan i det mindste skrive en beskrivelse om, hvorfor du synes det er mishandling ..

Jeg acceptere bidløse ryttere, hvis de også acceptere bidryttere.
    Jeg synes det skal være ens for alle..
    Man kan sagtens synes, som bidløs at biddet er en dum opfindelse, men at man stadig respektere bidrytternes holdninger..

Og ikke lige som din holdning..

Undskyld mig. Lige et mindre surt opstød herfra..

• #15   23. nov 2008 øh nej det er det jo nok ikk vel?

• #16   23. nov 2008 Men altså jeg rider bidløst. Men gider ikk at råbe dyremishandler ud over en masse mennesker jeg ikk kender, og ikk har set ride xP . Jeg vil ikk sætte det op SÅ sort og hvidt smiley .

• #17   23. nov 2008 © Pixies L
    Sådan smiley

• #18   23. nov 2008 Pixies - Godt sagt, kunne ikke være mere enig! Hvorfor ikke bare acceptere hinanden og så egentlig bare passe sig selv? Hvorfor gå så meget op i om andre rider med eller uden bid, bare du rider på den måde som du synes passer til dig og din hest.

Virkelig et useriøst og provokerende emne! Skriv det dog på en ordentlig måde, og kom med en begrundelse?

• #19   23. nov 2008 alt kan blive til mishandling hvis man ikke bruger det som det er meningen smiley

• #21   23. nov 2008 <b>Kom nu videre i livet main! få jer et liv. Vi kan blive ved med at diskutere det her til evigheden og skiller.

• #22   23. nov 2008 Skilder* XD

• #23   23. nov 2008 os*

Fååååårck jeg staves fantastiko!

• #24   23. nov 2008 Nej, det er det ikke!

KOOOOOM NU VIDERE!!!

• #26   23. nov 2008 Hvis du kan bruge det rigtigt, er det ikke.

Det kan osse diskuteres om det er mishandling hesten går på en fold, når den burde gå frit smiley

• #27   23. nov 2008 alt skal gøres med måde.

bid kan være en grim ting hvis man som flere har skrevet hiver, flår, saver eller hakker.

mange heste bliver aldrig sig selv igen efter sån en omgang.

men hvis man derimod nipper lidt i bidet er der jo ingen hindring for at ride med bid. hesten skal nok sige til hvis det havde været. de er jo ikke dumme.

• #30   24. nov 2008 næ det er da ikke mishandling helle ikke bidløst/hackmore er mishandling.
    hvis det var ville hesten jo nok ikke åbne munden eller lade dig give den bidløst/hackmore på.
    slf kan det komme til at gøre ondt hvis disse ting ikke bruges korrekt men nej stadig ikke mishandling.

• #31   24. nov 2008 men nogen bid synes jeg ikke om fx. en tynd lige stang med snået ståldtråd af en art, rundt om. men det er jo helle ikke mishandling for det er jo ikke ulovelig, jeg kan nu helle ikke se hvorfor det skulle gøre undt med normalt bid. hesten har jo ingen tænder der hvor det sidder

• #32   24. nov 2008 * TNT *

Nej, men den har ekstremt følsomme gummer. Munden er ekstremt følsom, det er din også smiley

• #33   24. nov 2008 man kan ikke sammenligne en hest med et menneske

• #34   24. nov 2008 * TNT *

Derfor kan din hests mund stadig være ekstremt følsom.

• #35   24. nov 2008 ja men det er den ikke. og jeg tror bare ikke det gør ondt men det kan det jo altid komme til. hvis man saver eller hiver eller andre ting

• #36   24. nov 2008 hej alle sammen undskyld jeg skriver det lidt grof her får i en forklaring!
    det er rigtigt nok at det er dyre mishandling vis man flår og river i heten mund slf kan man ikke samligne hestens og mennskets mund! jeg tror a´t alle river i hesten mund det gør man jo næsten uanset hvad det kan jo faktisk ikke ungåes fordi at det er strammet op om nakken så det bliver oppe slf er det okay at ride med bid man skal bare tænke sig mega meget om det er jo unaturligt at gå med en jern stang i munden og blive klippet og gå med dækken det gjorde de ikke i deres vilde tid jo den enste måde man kan gøre hesten glad er ved at ride uden sadle og med rer grime i må gerne være sure på mig, jeg forsvare jo det jeg ved er
    best for hesten det enste jeg kan sige er at man skal passe på når man rider med bid jeg tror kun i gør det fordi sådan har det altid været at hesten går med bid ellers er det fordi i ikke har tilid til hesten eller ikke kan styre den undskyld eller også ser i det som noget dn skal det kan også være i kun vil starte strævne og ikke ser hesten som et dyr undskyld vis jeg har gjordt jer sure det var ikke menring!!!!!!

• #37   24. nov 2008 Jeg tror ikke det er behagligt for hesten at have biddet i munden, absolut ikke, men store smerter og mishandling, vil jeg ikke ligefrem sige det er.

Nogen heste kan på ingen måde have bid i munden - og så burde man lade hver.

Nogle heste kan ikke styres uden bid - og så er det vil bedere at have det på, og så ikke der sker uheld ?

Self. skal ALT gøre med måde. Lad hver at save heste, lad hver og riv og flå i biddet.

Det gør osse ondt på hesten hvis man sidder forkert, eks. lænder sig for langt tilbage. Hestens balance punkt er på midten af hele hesten, og derfor skal man sidder dèr, og sidder HELT lige. - Men det bliver der overhovdet ikke lagt vægt på ?

Det kan osse være mishandling at give en hund et halsbårn på, eller en kanin en sele på ?

Helt ærligt ! Lad nu hver med at være så firkandtede !!

• #38   24. nov 2008 det er så lang tid siden hesten var vild. den sammenligning kan ikke altid bruges på alle heste mere. mange racer er fremavlet af mennesker så nogle racer ar aldrig været vilde.

hvis ikke bidet bliver holdt oppe gør det først ondt på hesten. så ramler det bare ind i tænderne istedet.

• #39   24. nov 2008 self er det ikke dyremishanlig..! så ville det nok være uloveligt..?

• #40   24. nov 2008 Biddet er ikke mishandlingen det er den hånd der har fat i den anden ende der misbruges...

Rigtig mange(siger det sådan, for ved der er nogle hvor det ikke er tilfældet) ødelægger deres hest med et bid og skyder skylden på biddet for herefter at blive bidløsguruer der føler sig hævet over dem der godt kan ride med et bid... Men mennesket kan bare ikke erkende fejl selv (:

• #41   24. nov 2008 hesten gør som vi lærer dem det. det er ikke hesten der laver fejl, me rytteren. den gør hvad den får besked på.

• #42   3. dec 2008 hvis man klemmer sig selv lige på siden af munden, eller stikker en finger i hver side, og prøver at bevæge tænderne: sådan er det for en hest at have et bid i munden der ikke bliver brugt korrekt!
    jeg får undervisning af mai-britt carter, så lad nu være at rak ned ! smiley

• #43   31. jan 2014 Helt ærligt tag jer nu lige sammen! Bid er på ingen måde mishandling.... Eller jo når det bruges forkært men tror i måske det er rart når noget sider og trykker det tror jeg ikke og en hackamore kan da også bruges forkært. Det suden er det da heler ikke naturligt at være menneske og bruge tøj, make-up, biler og alt det der vi havde da også vores vilde tid! Men man har brug for at udvikle sig. Ellers ville vi stadig side i sten alleren og uga buka er det måske det i vil for det er naturligt?

• #44   31. jan 2014 Sofie.. Psssstt.. Emnet er fra 2008! Tvivler på at du for sat debatten igang igen ;0)

• #45   31. jan 2014 Det er alt efter hvilket bid der bliver brugt. Og det har også meget at gøre med personen i den anden ene af tøjlen.

• #46   31. jan 2014 emnet er fra 2008
    Kan vi evt. lade det falde?

Kommentér på:
Bid Mishandling!?

Annonce