567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

hvad ville i gøre ? hvad ville i gøre ?

Jeg skrev et indlæg herinde i går om min kommende hest som skulle handelsundersøges i dag og var spændt på om hun gik gennem.

Det gjorde hun til dels men ikke til UG. anmærkningerne lød at hendes baghove var så forskert beskåret at det ville kræve hyppig smed hvert fald det næste halve år og at hun ikke kunne rides helt optimalt før hovene var rettet op.

Det er jo til at leve med MEN burde jeg ikke forlange prisnedslag ?
Det er jo en ekstra udgift. Sælgerens kommentar var bla at det jo ikke gjorde noget hun ikke kunne rides optimalt fordi at JEG havde sagt til sælger at jeg var nervøs rytter og kun regnede med at skridte og trave nogle ture indtil jeg lærte hende at kende MEN i princippet er hun jo solgt som skovturs og dressur hest og til at kunne rides helt optimalt og det kan hun jo ikke.

Hvad ville i gøre ?

Og ja der findes mange andre heste men orker snart ikke at kigge flere heste. Det her er min 3 hest på 1 år !! den første måtte aflives og den anden aflveres tilbage og udover det har jeg ´været ude at prøve omkring 11 heste og nu fandt jeg endelig hende her som jeg synes er lækker og til ok pris.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad ville i gøre ?
  • #1   20. nov 2008 du kan jo altid prøve at presse prisen, eller evt. forlange lidt ekstra udstyr med?

• #2   20. nov 2008 det kommer helt an på pris klassen synes jeg .

• #3   20. nov 2008 Tja..
    Hvis det virkelig er drømmehesten - så ja, så betyder det jo ikke noget skulle jeg mene.. Det er jo noget der går over efter lidt tid. Det ville være noget helt andet hvis det var noget mere alvorligt..
    Men du kan da prøve at få prisen en smule ned..

• #4   20. nov 2008 jeg ville snakke med sælger om prisen.
    tage kontakt til en smad høre hvad han siger.
    og hvis det er et halvt år det drejer som om, og den så vil være iorden efter det.
    er det jo ikke det store problem. men er det noget der er ved varende, ville jeg over veje en ekstra gang.

• #5   20. nov 2008 Altså ergo

Hun er oprindellig sat til 12.000 kr og sælges som " skovturshest og dressur hest uden handelsfejl, 9 år gammel sund og rask "

Men nu ser det således ud efter handelsundersøgelsen " 7 års hoppe, kan rides i skridt og trav og rolige ture det første halve år samt skal have hyppig smed "

Kræver det ikke prisnedslag ??

• #6   20. nov 2008 Men der kommer jo væstenlige ekstra udgifter det næste havle år.

• #7   20. nov 2008 Hvis det bare er den:) så ja.. prøv om du kan få lidt prisnedslag.. det skader jo ikke at prøve:) og så længe du ikke står med en hest der risikere at blive kronisk halt så havde jeg gjort det:)

• #8   20. nov 2008 jeg ville ikke købe s:

• #10   20. nov 2008 Jeg ville nok også prøve at få prisen ned. Ejeren må også se på de gode sider ved et prisnedslag. Det lyder som om du virkelig er faldet for hesten, og det er da kun et kæmpe plus for sælger, så hun eller han ved at den kommer til et kærligt hjem.
    Den har jeg kørt på før da jeg ville have prisen ned på min vallak som er total uridelig måske resten af hans liv. Der fik jeg ham fra 10.000 ned til 8500, ikke det vilde i forhold til hun ellers ville have slagtet ham, men det hjalp fordi jeg sagde at jeg virkelig holdt af hesten og havde ejet ham førhen.

• #11   20. nov 2008 Altså 12.000 kr da ikke små penge. Ved da godt heste ofte koster langt mere. Men hun har ikke været redet så meget og kan ikke det vilde. Er uden papir og sælger skal af med hende pga barn

• #12   20. nov 2008 synes du skal prøve om de vil gå ned fx til 10,000 ,- hvis det er hesten du gerne vil have.. det havde jeg hvert fald gjort

• #13   20. nov 2008 hmmm 12000 er da ikke ret meget for en hest i dag og tænk hun er blevet 2 år yngre, så kan du ha hende 2 år længre.
    hvis det er den du vil ha`er et halvt år ikke ret meget at vente og så dyr er en smed heller ikke. og du går jo den mørke tid i møde med hensyn til vejr og vind, så når hun er ok igen, er vejret blevet godt igen.
    Og nej syntes jo ikke det er noget at fratrække i prisen, ejer har vel stolet på den smed hun har haft, at han gjorde sit arbejde godt. At han så ikke har, er jo ærgeligt, men noget der kan rettes heldigvis.

• #14   20. nov 2008 Ja det er da heldigvis noget som kan rettes. Jeg bearbrejder skam ikke sælgeren. Nej om ksrievet er 12.000 kr ikke meget men så læs hvad jeg også skriver. Omkring hendes kunnen. Hun koster hvad der er rimeligt i forhold til hvad hun kan. Men dette her med hovene er jo en "fejl" som koster ekstra.
    Det handler slet ikke om hvis skyld det er.

• #15   20. nov 2008 Vil helt klart forsøge at forhandle pris med sælger. Hun vil gerne af med hesten, du kan til byde den et godt hjem, men den er jo ikke uden fejl. Så pris nedslag vil være fair . 9 -10000 mere ville jeg ikke give.

• #16   20. nov 2008 Jeg ved godt det ikke handler om skyld og at det er en fejl - men hesten koster det en hest som den type koster og som jeg også skrev før, mener jeg ikke på trods af hovene, at den skal koste mindre.
    Det er ikke så dyrt at få beskåret hove, så det er jo bare en udgift man tager med, hvis man vil ha hesten. Havde været en kronisk fejl, så ville jeg give dig ret, men det er det ikke.

• #17   20. nov 2008 Men hesten er jo ikke fuldt ud rideklar - den er på sin vis skadet, og i min verden giver man aldrig fuld pris for en "skadet" hest....

• #18   20. nov 2008 Synes du skal spørge om, du kan få sat prisen ned.. Selfølgelig giver man ikke ligeså meget for en hest man ikke kan ride seriøst i et halvt år, som en hest hvor man kan..
    Mærkeligt at hesten pludselig er blevet 2 år yngre.. ? Selvom det måske ikke betyder så meget for dig, så gør det, at man ikke har lige så meget tiltro til sælger.

• #19   20. nov 2008 OkAY Nu har jeg lige snakket med sælger og dyrlægen og smeden.

Sælger ville ikke gå ned i pris.
    Dyrlægen sagde at hestene baller i baghovene var forskudt og derfor var hendes hove drejet.
    Dyrlægen sagde at det ville kræve hyppig smed det næste halve års tid hvis ikke et år og der var ingen garranti for at det ville blive normalt.

Dyrlægen sagde også at hun sagtens kunne rides det næste år men ikke optimalt. Det ville sige feks hver dag.

Smeden sagde det kræver specielle ringsko og smed hver 4 uge.

Jeg er virkelig fortabt i denne her hest og har snakket med sælger som ikke ville gå ned i pris. Jeg sagde aligevel ja til at købe hende men nu føler jeg mig helt snydt og tør ikke ringe til sælger igen og snakke med hende om prisen igen.

ØV HVAD SKAL JEG NU GØRE.
    Ved at have sagt ja har jeg jo også accepteret at hun ikke ville gå ned i pris.

• #20   20. nov 2008 Det med 2 år yngre betyder ikke noget for mig men sælger troede hun var 9 år men dyrlægen kunne ud fra tænderne se hun var 7 år.

• #21   20. nov 2008 Så længe i ikke har skrevet under på noget, behøver du ikke gå med til salget.
    Så er det kun af ren høflighed, at du lige ringer til sælger og siger du ikke er interesseret alligevel.

• #22   20. nov 2008 jeg ER virkelig intersseret men føler mig snydt hvis ikke vi går lidt ned i pris.

• #23   20. nov 2008 Så må du bide i det sure æble og sige at hvis ikke hun vil gå ned i pris, så er du ikke interesseret.
    Ved godt at du er forgabt i hesten, men hesten er "skadet" og der er ingen garanti for at det nogensinde kan rettes op = ergo riskerer du at stå med hesten der bliver kronisk halt fordi den går skævt på benene.

Der findes mange andre raske heste til den pris, og for din egen skyld - vælg én af dem.

• #24   20. nov 2008 Underlig historie.

a)
    Enten betaler du de SMÅ 12 kg for hesten og tager tingene som de nu er.

b)Eller så takker du nej og leder videre.

Hvad er problemet?

• #25   20. nov 2008 Til lousie, der er da ikke noget underlig i den historie, det er da dig der er underlig hvis ikke du kan se hvad historien er. De er ikke små 12.000 kr. det er også en principsag om at hesten nu har en handelsfejl.

• #26   21. nov 2008 Dén kommenat kan du så fryses for.

Jo, det er underligt. Opretter du indlæggene her for at folk skal give dig ret i at sælger skal slå noget af prisen af? Hvilket du ved sælger ikke vil alligevel. Så til hvilken nytte? Det er jo hverken dig eller sælger, som har et pronlem, men dig. Og jo, 12 kg er sørme små penge, når du snakker hest. Det kan du få et føl for uden papirer, hvis det skal passes med samtligt og uden sælger skal tjene.

Enten køber du kræet eller også gør du ikke. Jeg forstår simpelthen ikke hvad er problemet er - tag en beslutning og lev med det. Der er ingen andre, der gør det for dig og som skrevet har du mulighed a) eller b).

• #27   21. nov 2008 Man kan da få heste til langt mindre, som intet fejler. Selvfølgelig ska du ikk betale fuld pris, - så hellere lede videre.

• #28   21. nov 2008 Skywalker : Man kan måske godt få billigere heste, men med pris fælger kvalitet. Hvis ikke hun vil betale den (sølle) pris, så skal hun bare ikke have hesten. Sælger bestemmer og enten køber hun hesten til 12 eller også købe hun ikke. Længere er historien ikke.

• #29   23. nov 2008 Det er da logisk at sælger bestemmer, men man kan som sælger ikke forvente at få fuld pris for en hest med handelsfejl.

• #30   23. nov 2008 Måske ikke - det kommer jo nok an på prisen, men sælger har jo nu lagt sagen frem som den nu engang er. Så enten køber man eller lade vær.

• #31   23. nov 2008 Det kan da aldrig skade at spørge til prisen, - kan jo være at sælger er mere interesseret i at hesten får et godt hjem end penge.

• #32   24. nov 2008 Bestemt, men nu har man måske tærsket nok rundt i det, og sælger vil ikke slå noget af prisen af. Længere er den jo bar ikke.

• #33   24. nov 2008 Kender du da sælger ? Ved du om køber har spurgt flere gange? Det er måske dig der er sælger?
    Kender ikke mange der vil give 12 for en skadet hest, og håber sælger husker at gøre opmærksom på dette til næste køber, da det er en handelsfejl, og sælger risikerer at få hesten retur.

• #34   24. nov 2008 Nej, jeg aner ikke noget om hesten eller sælger, men jeg kan vel nok krumme tæer, når nogen (læs mange) ser tingene som de gør her.

Nu er 12 kg altså få penge og man får ikke meget redet hest til de penge. Hvis du overhovedet kan være heldig at finde en. Det er rigtigt at sælger kan risikere at få hesten retur, især hvis hun ved det og handler i ond tro. Men havde indlæggets opretter købt hesten uden handelsundersøgelse så var det købers problem. Det er også komplet ligegyldigt. Pointen er at sælger ikke vil gå ned i pris. Så enten må man købe hesten som den er eller lede videre. Ingen grund til at græde over spildt mælk.

Men nu må vi da også snart få en afklaring om Anitta har købt hesten eller ej?

• #35   24. nov 2008 Altså de heste som er på min profil, er alle købt til under 12000 kr., og tro mig der findes rigtig mange af dem - både redet og uden fejl.
    Uanset om sælger handler i god tro eller ej, kan køber forlange at handlen skal gå tilbage, hvis skaden kan påvises at være opstået inden købet.
    Men ja, ku være rart at vide hvad det hele er gået over til.

• #36   25. nov 2008 Skywalker : Nu har du altså også bl.a. travheste og fjordhest og en gammel DV. Ikke fordi det er dårlige heste, men de heste ligger ikke i høj kurs. Tror bar' ikke vi to blir enige om hvordan "hesten" skal se ud og være. Noget andet er at Skywalker havde dårlige hove da du købte ham. Fik du nedslag i pris og netegnede ham som "skadet"?

Køber kan ikke "forlange" meget, når hesten er købt. Man kan "forsøge" at tvinge hesten retur vha. en retssag, men det er ingen garanti selvom sagen virker oplagt - hvilket den kun gør, hvis man handler med en erhvervsdrivende.

• #37   25. nov 2008 Det er rigtigt, men jeg har haft mange andre end lige dem der er oprettet, mende har været salgsheste, og er derfor ikke oprettet. - Og der har været alt fra fjordheste til DV´er, - vel og mærke ungheste/yngre heste.
    Så jo, man kan sagtens handle fornuftige heste til under 12000 kr.
    Og uanset om du handler privat eller erhverv gælder købeloven....

Og Sky havde kun nedslidte og derved dårlige hove, som kan rettes op med alm sko i en periode. Og dette vil ikke kunne foresage skader, som i dette tilfælde.

• #38   26. nov 2008 Skywalker : Sådan som jeg ser situationen, så mener jeg ikke at der er tale om en skadet hest - men det er jo et spørgsmål om definition. Nu sidder jeg også og studerer heste og priser hver dag og har da også haft heste inde udelukkende til salg, men for 12.000 kr får man ikke meget kvalitet - dét er min mening. Du kan godt mene at man kan få kvalitet for 12.000 kr og dét er jo også ok smiley

Nå - opretter af indlægget her - må vi få at vide hvad det endte med?

Kommentér på:
hvad ville i gøre ?

Annonce