{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Foder/træning til fed hest? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu står jeg i den situation, at jeg køber en meget overvægtig oldenborg-traver hoppe. Hvad skal jeg gøre for at få hende til at tabe sig, og hvilket foder vil i anbefale i hvilke mængder? Hun har stået stille det meste af sit liv, men blev i sommers reddet op hos berider, og reddet i en periode efter, indtil hun fik en skade i rygen, og stod i boks i et par uger, kombineret med hævet ben. Nu har hun været på fold i ca 3 uger, og hun skal snart i gang med genoptræningen.

Der er nogen på stedet der bruger sådan nogle roepiller opblødt i vand og så kun vitaminer ved siden af, er det godt?

Det må gerne være en lidt økonomisk løsning, da jeg nu har to heste.

Hun står på spåner og får ca 5 kg wrap dagligt og er på fold fra ca kl halv otte til kl tre.

Kan I hjælpe mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Foder/træning til fed hest?
  • #2   26. okt 2008 roepiller opblødt i vand og så vitaminer ved siden af det er godt til overvægtige heste

• #3   26. okt 2008 Hva med fuldfoder - bare i light udgave ?

Det regner jeg med at skulle gi vores nye overvægtige pony, når hun kommer hjem.

Tænker på
    Spillers
    Tjørnehøj mølle
    ell lign

• #4   26. okt 2008 Vitaminer + alt det hø den kan spise.

Foder er jo bare for at tilføre hesten ekstra energi til det arbejde vi udsætter dem for, ikke reelt noget en hest har brug for hvis den bare er helt dækket ind med vitaminer + hø. Det er vigtigt der hele tiden er hø til hesten, da de kan få for meget mavesyre hvis de står 4 timer uden noget at tygge på.

• #5   26. okt 2008 ... har lige haft en hest med forfanghed det lykkes at redde og har selv reddet en overvægtige pony op.. selvfølgelig er masser af vitaminer godt, men drop hø og Wraphø helt til du kan se det går den rigtige vej.

den kan satgens klare sig med en tur på fold og en smule halm..
    også masser er lange skridt ture og stille roligt en måned efter, longere i trav uden den har vægt på ryggen, så musklerne også kommer igang på den rigtige måde fra start. også det ellers bare op at sidde stille og roligt..

kan ikke rigtig anbefalde noget bestemt foder , da hesten jeg red op igen fik noget særligt pga. allergi..

håber det kan hjælpe dig lidt på vej

• #6   26. okt 2008 det skal lige siges min syge hest stod i stald i en måned kun med halm og særlige vitaminer..

• #7   27. okt 2008 Jeg har også en overvægtig hest, og sådan ser hendes kost ud :

<i>Speedi Beet</i> - roepiller med meget lidt sukker i .
    <i>Regulator Complete</i> - vitamin og mineralblanding .
    Her er et link til RC . Det er ret billigt i længden at fodre med, da hesten ikke skal have så forfærdeligt meget af det .
    www.regulator.dk

Desuden har jeg købt noget frøgræs til min hest i år, da det feder mindre end hø og wrab .
    Det får hun ude på folden og så får hun wrab i boxen .

Kommentér på:
HJÆLP! Foder/træning til fed hest?

Annonce