HJÆLP! Foder/træning til fed hest? {{forumTopicSubject}}
Ja, nu står jeg i den situation, at jeg køber en meget overvægtig oldenborg-traver hoppe. Hvad skal jeg gøre for at få hende til at tabe sig, og hvilket foder vil i anbefale i hvilke mængder? Hun har stået stille det meste af sit liv, men blev i sommers reddet op hos berider, og reddet i en periode efter, indtil hun fik en skade i rygen, og stod i boks i et par uger, kombineret med hævet ben. Nu har hun været på fold i ca 3 uger, og hun skal snart i gang med genoptræningen.
Der er nogen på stedet der bruger sådan nogle roepiller opblødt i vand og så kun vitaminer ved siden af, er det godt?
Det må gerne være en lidt økonomisk løsning, da jeg nu har to heste.
Hun står på spåner og får ca 5 kg wrap dagligt og er på fold fra ca kl halv otte til kl tre.
Kan I hjælpe mig?
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.048
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 792
Det regner jeg med at skulle gi vores nye overvægtige pony, når hun kommer hjem.
Tænker på
Spillers
Tjørnehøj mølle
ell lign
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
Foder er jo bare for at tilføre hesten ekstra energi til det arbejde vi udsætter dem for, ikke reelt noget en hest har brug for hvis den bare er helt dækket ind med vitaminer + hø. Det er vigtigt der hele tiden er hø til hesten, da de kan få for meget mavesyre hvis de står 4 timer uden noget at tygge på.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 10
den kan satgens klare sig med en tur på fold og en smule halm..
også masser er lange skridt ture og stille roligt en måned efter, longere i trav uden den har vægt på ryggen, så musklerne også kommer igang på den rigtige måde fra start. også det ellers bare op at sidde stille og roligt..
kan ikke rigtig anbefalde noget bestemt foder , da hesten jeg red op igen fik noget særligt pga. allergi..
håber det kan hjælpe dig lidt på vej
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 10
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 335
<i>Speedi Beet</i> - roepiller med meget lidt sukker i .
<i>Regulator Complete</i> - vitamin og mineralblanding .
Her er et link til RC . Det er ret billigt i længden at fodre med, da hesten ikke skal have så forfærdeligt meget af det .
www.regulator.dk
Desuden har jeg købt noget frøgræs til min hest i år, da det feder mindre end hø og wrab .
Det får hun ude på folden og så får hun wrab i boxen .
HJÆLP! Foder/træning til fed hest?