{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagtryttere - hjælp ang. træning
  • #1   1. apr 2016 Min chefs hest bliver holdt ved lige ved at ride en masse ruter i terrænet inkl. spring et par gange om ugen, hele året. Det hjælper også når man holder en af jagterne i baghaven og har mulighed for at træne, uden at tage ud til steder.

Men umiddelbart hvis ikke man har mulighed for det, så tænker jeg normal springtræning på bane, evt på græs med udfordrende genstande (hvis hesten ikke er vant til jagter) og så en masse konditræning.

Hvis ikke hesten er jagtvant, ville jeg også se om jeg kunne finde et "felt" at afprøve hesten i for at se, om hesten stresser fuldstændig op smiley

• #2   1. apr 2016 Jeg er selv i gang med at tilride min hest med tanke på jagter på sigt. Vi træner selvfølgelig mest på grunddressuren pt. Men hele sidste sommer trænede jeg i skoven. I efteråret red vi ture på 11/2 time hvor 50 min bestod udelukkende af trav og galop intervaller med tempo skift og overgange. Det eneste tidspunkt vi skridtet var når jeg varmet op og skridtet af, plus over vejen og ned ad en stejl bakke. Ellers var der tempo på de 10-12 km vi red. Vi har ikke påbegyndt springningen endnu men det kommer smiley har ikke travlt smiley
    Tindur var i god form. Hans puls faldt hurtigt. Dette tempo er jo det der er til jagterne. Dog mere galop end trav. Og de varer et par timer. Jeg har meget fokus på at han skal lytte til mig. Hvis jeg følte han begyndte at løbe med mig på en strækning så fik jeg ham stoppet og vi tog og galoperede nogle omgange frem og tilbage med overgange osv. Jeg havde håbet på at jeg havde haft nogle at ride med for at træne ham i dette. Det har jeg desværre ikke haft smiley
    Følger med da der kan være der kommer nogle gode tips smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Jagtryttere - hjælp ang. træning

Annonce