{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

Aldrig mere åbent boksvindue... {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger er det slut med åbne boksvinduer her... Jeg var ellers så glad da jeg fandt det sted Faith står og tænkte det blev rart for hende at kunne stå og kigge ud af boksen... Faith nød også tydeligvis at have sit boksvindue og jeg havde ingen skrupler da stålet var med afrundede hjørner - ingen skarpe kanter...

Men ak - det var ikke nok. Det lykkedes alligevel i fredags for Faith at knalde hovedet op i det øverste af "vinduesrammen" og få en ordentlig flænge i panden, som måtte syes med ca. 20 sting.

Øv, øv min stakkels "lille" hest...

Heldigvis har dyrlægen gjort et rigtigt flot stykke arbejde og det ser ud til at heles fint. Faith har ikke været helt tilfreds med den beordrede "fold-pause" og ordre på KUN at skridte den næste uge, for at såret får ro til at hele og er ved at være en værre krudttønde...

Billeder af skaden kan ses i dette album:

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=104405

Så desværre er det slut for damen med åbent vindue - det er simpelthen for risikabelt - til gengæld må hun nyde foldtiden når hun skal til det igen her sidst på ugen smiley

Andre der har haft dårlige oplevelser med boksvinduer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aldrig mere åbent boksvindue...
  • #1   22. okt 2008 ej hvor er det synd!
    lige når det går så godt. /:

• #2   22. okt 2008 Der hvor vores ponyer er opstaldet, har de osse et vindue hver. Men der dannes meget kondens om vinteren, trods udsugning, så vi er nødt til at have vinduerne åbne. Det sker forhåbentlig kun en gang for din hest, tror du ikke den er blevet klog af skade ?
    Vores den ene pony tigger med det ene ben, altså ved at løfte det. Den havde ramt krybben med benet/knæet og fik en flænge, så part-pigen ringede til min mand som ilede derud, men det var ikke nødvendigt at sy det, sommetider bløder det bare rigtig meget. Det kender man osse fra sig selv.

• #3   22. okt 2008 Uheld kan ske, men de sker sjældent 10 gange, så åben du bare det boksvindue hvis hesten er så glad for det. De kære dyr kan altid komme til skade også selvom man passer ekstra godt på.

• #4   22. okt 2008 4 cm dyb? så slemt ser det ikke ud ? Min hest kom til skade på marken, sad fast i hegnet, hun fik 8 sting ved knæet, det skete for over 2 mdr siden og er først lige gået i gang med genoptræningen, er heldig hvis hun bliver ridehest igen.. se evt mit fotoalbum.

har din virkelig fået 20 sting?

• #5   22. okt 2008 Jeg har også åbnet vindue i den boks, som min hest står i og Mifune har aldrig lavet skade på sig selv og han elsker bare det åbne vindue. Selvfølgelig er det kedeligt, at din hest får lavet en flænge i sig selv, men det er ren og skær uheld.. vil da være synd, at tage det åbne vindue fra den, hvis den elsker at stå og kigge ud.

• #7   22. okt 2008 Ja den kom til skade 1 gang ? smiley
    Som nogen siger, så sæt noget blødt i kanten så den kan få sit boksvindue åben ! smiley

Syntes det er så synd at spærre en hest inde bag tremmer smiley

• #8   22. okt 2008 Hanne H: Tror desværre Faith er lidt af en "dum blondine" - så nej, tror ikke hun er blevet klog af skade - selv nu med sting i hovedet passer hun ikke altid godt på hovedet... Og vi har ofte snakket om at hun er lidt for naiv og godtroende ;-D

Iris M: Selvfølgeligt kunne jeg ikke DRØMME om at tage foldtid fra min hest - hun skal ud så meget som muligt (indenfor rimelighedens grænser - 10 cm isslag skal hun IKKE ud på) - så den der sammenligning er simpelthen helt hen i vejret.

Uden tvivl er jeg pylret og JA, heste kommer til skade - men vi kan for hulan da gøre hvad vi kan, for at undgå de fleste - heldigvis var det panden det gik ud over - hvad hvis hovedet havde været drejet en anelse og det var øjet i stedet?

Michelle - hvis du kigger efter med min forklaring i albummet, så er det ikke 4 cm direkte ind fra panden, men 4 cm ned under den løse hud - fra selve såret og ned til stjernen var huden løs - dyrlægen målte det ud og har syet det fast indenunder. Og ja, med de sting der sidder under hudflappen er der ca 20.

Team KARR - Ja, min er jo så levende bevis for at de kan knalde hul i hovedet ved det.

Christinna: Det er muligvis synd at spærre den inde bag tremmer, men synes sq det er mere synd at de får sådan et slag som min har fået. Nu går hun jo ude fra 7 morgen til 17-18 om aftenen normalt, så det er jo ikke fordi hun mangler frisk luft og det er ikke fordi hun ikke får oplevelser nok smiley

Det er ikke muligt at sætte noget blødt op, da vinduerne skal kunne lukkes - det kan de ikke hvis man sætter noget rundt om rammen.

• #9   22. okt 2008 Har du overvejet muligheden for at der er en der har forskrækket din hest og den så har slået hovedet op? smiley

Nu ved jeg ikke om den står på rideskole eller i privat stald smiley
    Men jeg gik engang på en rideskole hvor de mindre børn syntes det var sjovt at forskrække hestene (Hvor underligt det end lyder)

Syntes ikke du burde lukke den inde !
    Selvom den går ude så mange timer om dagen smiley

• #10   22. okt 2008 Christinna: Jeg står i privat stald og nej, der er ikke nogen der går og forskrækker hestene med vilje. Selvfølgeligt er dette sket fordi hun er blevet forskrækket over noget - men det kan altså også ske hun bliver forskrækket igen om en uge, 3 mdr, 2 år osv... Og da jeg kan mærke på hende at hun altså ikke har lært af hendes oplevelse og stadig ikke passer på hovedet - ja så bliver det vindue ganske simpelt ikke åbnet igen.

1: Det er sq synd for hende at skulle igennem dette igen - jeg er slet ikke i tvivl om at man hest havde en knaldende hovedpine fredag-mandag... Hun var slet ikke sig selv og havde tydeligvis meget ondt til trods for behandling med smertestillende og antibiotika.

2: Der er grænser for hvor ofte der kan syes.

3: Tænk hvis hun en dag hamrede op, så det var øjet det gik ud over.

4: Det er dælme en dyr affære hver gang dette sker - selvfølgeligt er kun det bedste godt nok til Faith og der skal ikke spares, men dette er et uheld der kan undgåes for fremtiden på en ganske simpel måde (LUK vinduet). (Jeg har udemærket råd til at have min hest, men har ikke millioner stående på kontoen til dyrlæge - mener helt ærligt det ville være ærgerlige penge at skulle af med igen, fordi man ikke har lært lektien - så hellere bruge de penge på at sende hende i prof. ridning 1 måned).

Dertil vil jeg så også sige (og ja, nu lyder jeg hård, men det er sq min hest, mig der kender den bedst og mig der ved hvad der er godt for den), at det kan godt være du (Christinna) ikke synes jeg "burde lukke den inde!!!", men det er jeg faktisk ret ligeglad med om du synes - jeg tager min hests ve og vel meget alvorligt - og jeg er sq ikke interesseret i at hun ender med at lave skader med varige mén, fordi JEG som ejer ikke har tænkt mig om.

Kommentér på:
Aldrig mere åbent boksvindue...

Annonce