{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Heste i løsdrift.. Gode råd søges.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg var ude og ride med min veninde i dag..
Hun har fået en dansk varmblod til hendes konfirmation..
Den går i løsdrift der hjemme med to andre heste..
Men hendes DV gik hele tiden og hostede,
og jeg tror den er blevet forkølet..??

Jeg foreslog hende, at den nok skulle gå med dækken,
da den hest ikk lige har allermest pels til vinterens kolde vejr...
Men hun var bange for at den bare ville rykke det i stykker,
når den hele tiden kig ud og ned..

Hoppen går på en marke med et par træer,
og så har den sigt lille hus/skur den kan gå ind i..

Har du nogle gode råd..??
Til heste i løsdrift med kort pels??

Skulle hun ikk overveje et dækken??

Mvh Anne..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste i løsdrift.. Gode råd søges..
  • #1   16. okt 2008 det kan være den er forkølet men det kan også være astma smiley

• #2   16. okt 2008 jeg tror ikke det er astma, når den går så meget ude som den gør. Prøv evt. at gi´ den noget hvidløg:)

men jeg ville nu give den dækken på hvis den hoster meget .

• #3   16. okt 2008 vores går i løsdrift..... hmmmm min varmblods hoppe får en nogenlunde pels så hvis hun synes det er for koldt, går hun ind i stalden og lægger sig i halmen, det styrer hun selv..

men hvis hesten ikke får nok vinterpels, ville jeg også foreslå et dækken.

men har hun haft hesten om vinteren før??? ved hun hvor tyk pels hesten får???

• #4   16. okt 2008 Husk at hoste kan komme af mange ting smiley

• #5   16. okt 2008 er den forøvrigt vant til at være så meget ude også om natten, hvor gammel er den, og hvordan er foderstanden på den???

• #6   16. okt 2008 Ditte A - Team Trav .

Hun fik hende jo til konfi
    så hun kender hende jo ikk så godt endnu..
    og som det tegner lige nu, så ser det ikke
    ud til at hun får særlig meget pels :s

• #7   16. okt 2008 Hoppen er 8 år gammel
    og i en ganske fin foderstand..

• #8   16. okt 2008 okay, kunne jo være konfi sidste år eller noget men må jo så være i foråret går jeg ud fra..

men det eneste jeg rigtigt kan sige er så at min varmblods, får en vinterpels på omkring 2-3 cm over hele kroppen mere eller mindre, og så strigler jeg ikke helt så groft for ikke at fjerne for meget lanolin lag. hun er stort set ikke begyndt at få vinterpels endnu, trods det at der har været nogle kolde nætter, men hun er så også i rigtigt god foderstand, har måske lige et par kilo ekstra på sidebenene, det har hun som regel :o)

men hoster den rigtigt meget, ville jeg da kontakte en dyrlæge, det kunne jo være noget andet..

det kan også være et spørgsmål om at den måske er vant til at komme ind hver nat, før hun fik den, så skal den jo til at vænne kroppen til en helt anden rytme, hvilket godt kan give lidt forkølelse..

• #9   16. okt 2008 Jeg hopper med på den med hvidløg, sørg for at hesten har tilstrækkelig med vitaminer og mineraler så den kan danne vinterpels, hvis du er ked af at lægge dækken på..

Hvidløg forstærker immunforsvaret, så giv den tilstrækkelig med det rigtige foder,,
    ring evt. efter en dyrlæge og få ham/hende til at tage en blodprøve og se hvilke vitaminer og mineraler hesten har brug for.. smiley

held og lykke..

• #10   16. okt 2008 nogle heste ligger ikke vinter pels, og det blev pludselig meget koldt, ville overveje dækken som første forsøg, det ka muligvis rede udgiften for dyrlæge..!

Kommentér på:
Heste i løsdrift.. Gode råd søges..

Annonce