{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

ej seriøst Hjælp!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

haiiiiii jeg har et problem!!!!! min pony stejler hvor gang jeg vil bakke den lige meget hvor stille jge gør det så stejler den!!!!!!!!! igår stejlet den helt lod!!!! og det kan attså gå hen og blive færligt både for mig og min pony!!!!!!!!!! er der nogen der har været i gemmen det samme eller har en idee hvad man skal gøre!!!!!!!! får jeg har sq mega brug for hjælp!!!!!! både men pony og jeg kan udsætte sig selv for fare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvh channe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ej seriøst Hjælp!!!!!!!!
  • #2   18. apr 2005 hei min pony var også sådan engange er du bange for den når den gør det ??

• #4   18. apr 2005 få hjælp, opdragelse kursus:D tihi

• #5   18. apr 2005 til michelle s:
    Jeg vil give dig ret man skal virkelig bare vise hvem der bestemmer ellers så kan det være at den begynder at gøre det hele tiden når du rider.... Det var det der skete med min...

• #6   18. apr 2005 Hurtig hjælp!!

Sunrise kan også godt finde på det nogle gange på tur hvis det ikk lige passer hende at blive holdt tilbage, så får hun et rap i rumpen eller et ordentlig rap i siden, så går det ellers fremad igen!!

• #8   18. apr 2005 hehe nej jeg er ik bange for den når den gør det for den før bare spore!!!!! jeg er bare bange for den skal falde skal bag over!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har prøvet at bruge pisk men så hopper den bare højer men den skal til en berider i et måned nu her så håber virkelig det hjælper!!!!!! for man skal fanme pas på hvad men gør for man ved ik om det er rigtig eller forkert!!!!!

• #9   18. apr 2005 jahh den er van til et smæk!!! men den stejler bare højer i nu nå man smækker den n i røven!!!!! jahhhhh det er faktis kun omkring et måned siden jeg fik dyrelæge til og kigge på rykke af hammmmmmmmm

• #10   18. apr 2005 tja jeg vil sige opdragelse kursus, kender en der er ret god til det:D

• #11   18. apr 2005 sabrina syntes du har rat!!!!!! men jeg tror det er fordi at han er nervøs og bange!!!!!!!! men han spænder sig meget op når jeg rider på ham!!!!!jeg tror det er fordi han er blevet mishandlet hvor han kom fra!!så hver gang jeg smækker ham en i røven såtager ham kampen op og stejler højer fordi ham føler sig troet jeg forstår ham faktis udmæsket god når han er blevet mishandlet for for kan villle tage kampen op mog en for han føler sig troet!!!!!! det er som om han har midstet tilheden til mennsker men jeg ved bare ik havde jeg slak gøre det er ikke altid så nemt og finde ud ad hvad men skal gære!!!!!!!!!!!!

• #12   18. apr 2005 men nej jeg bruger aldring posk når jeg rider jeg har ik sloget ham!!! med pisk så er det mere med min hånd hvis det endelig skal være!!

• #13   18. apr 2005 undskyld det var ik det jeg mente jeg har smækkket ham med en pisk ALDRIG!!!!! jeg har haft en pisk med men jeg har ALDRIG slået haMMMMMM for

• #14   18. apr 2005 for det første vil jeg sige, få en dyrlæge til at undersøg ham! (ondt i ryggen, raspet tænder o.s.v) men hvis der ikk er noget galt med den, så er du nød til at gå den på klingen! Du skriver det ikk hjælper at smæk den en i røven, så du skal smæk den en mellem ørene, så den kan mærke det!(lyder barskt - ja, men det lyder som om den har fundet ud af at den bare kan komme fri ved at stejle)
    Men ellers stil den til indvendig side, for så kan den nemlig ikk stejle.
    Men du skal gøre det klart for den, her til og så ikk længere! For nogen heste, bliver kan de nærmest blive til en trance, hvis de får lov til at slippe for mange gange.

• #15   18. apr 2005 sarina, kan sagtens se din point, sagtens.. og tit er det rytterens fejl.. men der kan hurtig blive farligt,og hesten skal altså lære den ike må stejle, bank hjælper ikke.. mne nogle gange kan et smæk i nummeren være nødvendigt.. nogle gange kan det også været en rytterfejl a tage for let på tingene..

• #16   18. apr 2005 jahhhh de er nok rigtig at jeg ik får løst mine prolemer på dyregalleri det der nok er bedst for mig og samson er nok at ham bliver sat til en berider!!!! for det skal han nu her!!! så det bliver dejlig men tak for alle jeres kommantar

• #17   18. apr 2005 jahhhh pernille du har nok også har jeg tror jeg vil tage en pisk med imorgen men ridelærer siger også bare jeg skal give den en i nummerne!! og hun er berider!!!!!!! så hun ved jo super meget om heste!!!!!!!

• #18   18. apr 2005 ja, channe, det er nok den bedste løsning! held og lykke med det..

• #19   18. apr 2005 channe.. ja nemli.. man ska passe meget på ved a vinde hestens respekt gennem bank, men edn ska ikke ku ta røven på en, og nogle gange er klap og kæl og håb bare ikke nok..
    ..nogle gange hjælper en enkelt i røven utrolig meget.. man ska ikke overdrive, men det er dig og ikke hesten der ska ha magten, fordi man ikk vil være ""ond"" mod hesten!
    håber du forstår det ret..!

• #20   18. apr 2005 channe.. har givet din fjordhest 7.. den er rigtig flot!

• #21   18. apr 2005 jeg forstår godttt!!! men ejg har også lige fået et mega godt råd og smaske et æg i hoved på den tror du det hjælper!!!!!???? :-)))))))) mange tak for dit 7-tal!! du får også liget et!!!!! hehe

• #22   18. apr 2005 Du skal bare ride med en vandballon og når den så stejler, splatter man den ud i hovedt på den!

• #23   18. apr 2005 hehe det kommer famne til og være sjov og lege vand-krig med sin hest uhhh det ville jeg nyde hehehehhehehhehehehehehehehehehehehehehehehehhehehehehehehehe

• #24   18. apr 2005 hey.. ja det tror jeg.. for hesten får jo et chok, a hva jeg har hørt med folk der har gjordt det hjælper det! det er vidst noed med den føler det er blod og det er jo skide smart for det gør ikk ondt på den..
    eller når den stejler, skynde sig at hoppe a, og hive i tøjlen så den vælter, det hjælper desværre ikke altid, eller det med man slår den mellem ørene med en pisk (bryder jeg mig dog ikke om) ..
    ..prøv at rid den uden saddel, se om den også stejler, hvis den ikke gør kan det jo ha noed a gøre med sadlen?

håvber den blir go igen (:

• #26   18. apr 2005 sarina, nej det du siger passer ikke helt.. hvis du ikk banker den, men blot gir den et rap i røven når den er så strid, så passer det ikke det du siger.. det er ikke a banke den a vise det gør man bare ikke!

"hoppe over hvor gærdet er lavest" , nej det e rlige præcis hva hun ikke gør, den lbir sendt til en beridder, noed a det mest rigtige, får hjælp til sine prob..!

istedet for det ender galt.. ..det er intet galt i at modtage hjælp, og sådanne ting må hesten bare ikke gøre, er til fare for begge parter..

• #27   18. apr 2005 men det kan da godt være du har den mening, at hesten ska stryges på halsen når den flyver rundt med dig.. det er da også i orden.. men det vil jo også ende galt i sidste ende..hvis du klapper din hest eller ignorer den gør sådanne ting, blir den meget værre og tager langsomt magten fra dig.. det er ikke en tro, men et løfte..

Kommentér på:
ej seriøst Hjælp!!!!!!!!

Annonce