Mishandler hund i bur. HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej HG, er i en situation hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre længere.
Mig og min kæreste bor i øverst i et 3 etagers hus.
Vores rigtigt gode vennepar bor nedenunder og har kælderen også.
I februar 2012 købte mig og min kæreste vores elskede pomeranian, Viktor. Og vores vennepar nedenunder blev rigtig forelskede i ham og synes bare han var den skønneste. De valgte så at købe en pomeranian hvalp også et par uger senere. I starten gik det rigtig godt og de legede tit sammen ude i haven. Jeg sagde til hende at det var en rigtig god ide at have den med overalt i starten så den kunne vænne sig til mennesker, andre hunde og dyr. Det fik de så ikke gjort fordi de havde så travlt med arbejde og de mente den ikke kunne lide at køre bil.
Det skal lige siges at hun på det tidspunkt var maler og arbejdede sort når hun havde fri og han var selvstændig vvs og arbejdede også i døgndrift. Da deres lille hvalp blev ved med ikke at være renlig valgte de at bygge et lille bur til den på 1X1 meter også i højden så den ikke kunne se ud. Der skulle den være om natten og når den var alene hjemme. Og den måtte ikke have adgang til mad eller vand i buret for så sked den der jo bare. Jeg tog den tit op fordi den gøede i døgndrift og så kunne den lege med viktor.
De kører kl 07 om morgenen og kommer hjem mellem 22-01 hver dag og den stakkels lille hund er alene i det tidsrum uden mad og vand. Når de så kommer hjem trætte efter en hel dag kan jeg tydligt høre de bare råber "Ud og tis fie! UD og tis" og så tisser hun og hurtigt op i kassen igen og så går de i seng. Da jeg begyndte at få et forhold til hunden og tog den op rigtig tit begyndte de ligepludselig at låse døren så jeg ikke kunne gøre det. Og der gik 2 uger før jeg så den igen. Da jeg så så den var den krympet til halv størrelse og havde tabt alt sin pels. Den lille stakkel fik jo ingen mad eller vand. Hun har flere gange nævnt at det nok var den forkerte race de fik købt og at hun havde damp og man ikke kunne køre hende træt... En dag skrev jeg så til hende om de ville af med hende for så havde jeg et rigtig godt hjem til hende. Jeg skrev det på en pæn måde da det som sagt er vores gode vennepar. Hun flegnede fuldstændig og forklarede jeg ikke skulle blande mig og at Fie havde det godt... jeg tænkte bare okay, fint fint... Og fik mere og mere ondt i maven En måned senere solgte de hende til et ældre par og det var så dejligt at hun kunne få et ordentligt liv...-.........
Nå men så gik der et par måneder uden Fie... Og hun ringer til mig en dag om hvad jeg laver. Jeg var lige ude på rideskolen og hun spørg så om jeg ikke kom hjem hun havde noget hun ville vise....
Jeg kommer så hjem og så har hun spontant købt en huski? (slædehund) på 3 måneder... hendes kæreste har ikke engang set den endnu... Nå men jeg var sådan lidt hmm... Ej hvor er den skøn... Så siger jeg til hende at jeg synes hun skal få den så meget ud som muligt da det jo er en stor hund og egentligt en jagt hund som skal vænnes til alle mulige omgivelser... Jeg spørg om hun vil med ud til hestene dagen efter da der er masser af heste og hunde.... Det ville hun gerne..
Dagen efter møder jeg hende i gangen og hun siger hun desværre ikke kan komme med derud alligevel. Og så siger hun til mig "Ej Heidi, nu har jeg været inde og læse om racen og det er en race der kræver rigtig meget og den skal aktiveres mindst 2 timer om dagen.".. Jeg siger ja og sådan er det med den race..
Her tænker jeg bare, hvordan kan man købe en race uden at have undersøgt noget om den. Hun købte den bare fordi den var pæn.
I mellemtiden mellem deres gamle hund og den nye er hun stoppet som maler og begyndt på hf, hvilket gør hun har mere tid til hunden.
Men de begynder stille og roligt at forlade den ligesom med den gamle. Og når de så kommer hjem råber og skriger de af den fordi den har skidt og pisset på gulvet... Og det skærer bare i mit hjerte når jeg så tydeligt kan høre de sparker til den
Så en dag fik de nok og satte den op i deres gamle bur på 1x1 meter og satte stole rundt om så den ikke hoppede op. Jeg var ude i haven med viktor og kunne tydeligt se den. Der var klokken 12. Da jeg var ude i haven igen ved 22 tiden lyste jeg ind af vinduet og kunne se den var hoppet ud Da de kommer hjem ved midnat råber og skriger de af den fordi den er hoppet ud. Nu har de så bygget et nyt bur til den, lidt større. Og placeret det nede i kælderen Der kan den så sidde alle døgneets timer og kun være oppe de få timer de er hjemme inden de skal sove
Det skal lige siges at jeg desuden heller ikke har set dem gå en tur med den i alt den tid de har haft den.
Og den anden dag hvor de pyntede op til jul blev de ved med at råbe til den "Over og læg dig Ayka, OVER OG LÆG DIG!!!!!" og jeg forstår bare ikke hvorfor den lille stakkel ikke må gå rundt og bevæge sig
Aner ikke hvad jeg skal gøre.. Hvis jeg melder dem så ved de jo det er mig... Og ved heller ikke om dyrenes værn tager sådan noget seriøst? Jeg kan bare ikke holde det ud længere og mig og min kæreste har overvejet at flytte. Men det bliver det jo ikke bedre med hunden af...
Jeg aner ikke hvad hun bruger tiden på efter skole for de er stadig aldrig hjemme :'/
Hjælp HG og undskyld for det lange indlæg... Skulle bare have de fleste detaljer med....
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.135
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Jeg havde fravalgt sådan nogle "venner" når de tydeligvis mishandler hunden, og de må acceptere at deres hverdag ikke kan rumme en hund - uanset hvilken race det er (:
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
ellers hvis ikke de er samarbejdsvillig så meld dem. det går jo udover hunden, nu længere tid du venter.
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 70
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 70
Hellere dyreliv fremfor sådan nogle idioter. Hunden kan jo ikke sige fra..
Lille stakkel som hyler fra kælderen lige nu
jun 2007
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 1 Svar: 438
Og så er jeg også dybt enig med <b> Allimac go Ynor </b>
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 7 Emner: 3 Svar: 89
Men hvis jeg skal være ærligt så forstår jeg dig ikke. Ja måske er det dine venner men jeg kunne ikke se på det. hvordan kunne du holde ud at se på at hund nr. 2 bliver mishandlet de har jo gjort det før...
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 10 Svar: 95
sig at det at have hund ikke er at den sidder i bur alene hjemme 20 timer ud af 24, sig at man skal være hjemme , gå med den, aktivere den i timevis og virkelig ville det at have hund, og det uanset om det er en pomeranie eller en stor hund.
måske kan du tale til deres fornuft og de kan se det virkelig bare er lettere uden hund.
sig du er fustreret og ked af det pga den stakkels hund som de jo ikke gider tage sig ordentligt af og at du mener det godt, men samtidig godtager de ikke ja så er du ikke bleg for en anmeldelse.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 10 Svar: 95
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
sep 2009
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 64 Svar: 253
Sådanne mennesker, bør slet ikke have dyr...
Det skal meldes, så hunden kan få et godt liv.
Den har fået mange ar på sjælen som ikke kan fixes.......
jun 2008
Følger: 181 Følgere: 195 Heste: 13 Emner: 46 Svar: 840
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.284
tårene presser godt nok på da! D;
stakkels hunde
man kan da ikke bare lukke en husky ind i så lille et bur! D:
Mishandler hund i bur. HJÆLP