Tør jeg igen {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke om jeg tør kaste mig ud i projekt hest engang til for har været så uheldig.
Lige kort : købte Hafrun rå , hun var 7 og meget nervøs. 2 måneder efter jeg havde købt hende blev hun sparket meget voldsomt og kunne ikke rides, nåede at arbjede med hende og ride hende i de 2 måneder. 6 måneder senere måtte hun aflvives pga benet. Nåede at have ehende i 8 måneder og kun ride hende i 2. Jeg brugte over 30.000 kr på hende og købte hende for 10.000. Jeg havde et hyr med opstladning og måtte flytte hende 3 gange.
Havde så sagt at jeg ikke ville have hest igen fordi jeg ikke tør stå i situationen igen med de monstre dyrlæge regninger. MEN så har jeg smug kigget lidt på annoncer og fundet en islænder til få penge pga hesten er meget nervøs. Jeg lærte Hafrun meget på de 2 måneder og hun gik fra at være en angst hest hvor man ikke kunne hoste uden hun sprang til siden, til at være en rolig og blid nussehest som kom på folden når jeg kadlte. Så det er ikke så meget det som bekymre mig at hesten er nervøs da jeg mener jeg har kompetencer nok til at arbjede med en nervøs hest MEN der er jo altid en grund til at hesten er nervøs og kan jeg vlre sikker på at den er tjekket i H..og r... for at finde frem til at det ikke er fysisk den har ondt. Hafurn viste umiddelbart ikke tegn på skaden i benet og jeg var nærmest i chok da jeg fandt ud af hvor alvrligt det var for hun havde ikke engang haltet, hun var bare blevet bange igen og opførte sig sært og havde kiroprakter på som mente det var ryggen men efter at have talt med en som kunne tale med dyr viste det sig det var benet. Så er skræmt fra vid og sans ved tanken om at hesten fejler noget selvom ejer mener den er sund og rask.
Min økonimi med Hafrun var meget meget stram men det gik og jeg savner utroligt meget at have hest og arbjede med en hest og kan ikke finde en part og ville og helst have min egen. Men tør jeg. Er så bange for at stå i sådan en sitatuion igen hvor hele lokummet brænder og økonominen og uheldene vælter om ørene på en.
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 53
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 140 Svar: 870
så mit råd er nok - tænk dig lige en ekstra gang om.
vi gav selv 15.000 for min islænder....
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 204
Ang dyrlægeregninger, ja så var det også min frygt så jeg har derfor valgt at få alle mine heste dyrlægeforsikret så jeg altid ved at der er en selvrisiko på, men hvis uheldet skulle være ude så dækker forsikringen jo trods alt det store problem..
De mest brugte er nok dansk hesteforsikring og tryg, men prøv evt inden køb at undersøge hvad en sådn forsikring ville koste dig.. bare en ide ;0) og held og lykke med hestekøbet, syntes bestmt at du skal springe ud i det ;0)
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
hvad har du brugt 30000 på ??
Anita W
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
sep 2007
dec 2004
Anita W
sep 2007
dec 2004
men hvorfor skulle det gå galt igen, så skal du være meget uheldig.
håber du finder ud af det.
Anita W
apr 2004
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.919
Fordi kan godt forstå din tanke gang og at du er bange for du skal have dyrelæge hele tiden igen
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 119
Man kan se på det fra 2 vinkler: Sparket var et uheld, og det kan ske igen.... eller sparket var et uheld og så uheldig kan man ikke være to gange. Jeg ville i dit tilfælde tænke som det sidste eksempel. At det der skete for dig dengang, ikke vil ske igen. Uanset om hesten er nervøs eller rolig. Og for at være på den sikre side, så ville jeg hvis jeg skulle købe hest, sørge for mindst at få den bøjeprøvet af en dyrlæge og hvis købet indgår, så få skrevet en kontrakt.
Pøj pøj
Tør jeg igen