{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Tør jeg igen {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om jeg tør kaste mig ud i projekt hest engang til for har været så uheldig.

Lige kort : købte Hafrun rå , hun var 7 og meget nervøs. 2 måneder efter jeg havde købt hende blev hun sparket meget voldsomt og kunne ikke rides, nåede at arbjede med hende og ride hende i de 2 måneder. 6 måneder senere måtte hun aflvives pga benet. Nåede at have ehende i 8 måneder og kun ride hende i 2. Jeg brugte over 30.000 kr på hende og købte hende for 10.000. Jeg havde et hyr med opstladning og måtte flytte hende 3 gange.

Havde så sagt at jeg ikke ville have hest igen fordi jeg ikke tør stå i situationen igen med de monstre dyrlæge regninger. MEN så har jeg smug kigget lidt på annoncer og fundet en islænder til få penge pga hesten er meget nervøs. Jeg lærte Hafrun meget på de 2 måneder og hun gik fra at være en angst hest hvor man ikke kunne hoste uden hun sprang til siden, til at være en rolig og blid nussehest som kom på folden når jeg kadlte. Så det er ikke så meget det som bekymre mig at hesten er nervøs da jeg mener jeg har kompetencer nok til at arbjede med en nervøs hest MEN der er jo altid en grund til at hesten er nervøs og kan jeg vlre sikker på at den er tjekket i H..og r... for at finde frem til at det ikke er fysisk den har ondt. Hafurn viste umiddelbart ikke tegn på skaden i benet og jeg var nærmest i chok da jeg fandt ud af hvor alvrligt det var for hun havde ikke engang haltet, hun var bare blevet bange igen og opførte sig sært og havde kiroprakter på som mente det var ryggen men efter at have talt med en som kunne tale med dyr viste det sig det var benet. Så er skræmt fra vid og sans ved tanken om at hesten fejler noget selvom ejer mener den er sund og rask.

Min økonimi med Hafrun var meget meget stram men det gik og jeg savner utroligt meget at have hest og arbjede med en hest og kan ikke finde en part og ville og helst have min egen. Men tør jeg. Er så bange for at stå i sådan en sitatuion igen hvor hele lokummet brænder og økonominen og uheldene vælter om ørene på en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør jeg igen
  • #1   31. aug 2008 arg, hvor synd! svær beslutning, kan ikke tage den for dig, og kan heller ikke fortælle dig hvad jeg ville have gjort, for jeg ved det gangske simpelt ikke, desværre.

  • #2   31. aug 2008 Det at den er nervøs, betyder ikke at den er lige så dan som din anden hest, og bare kan gøres "normal". havde selv en islænder som var meget, meget nervøs, og vi nåede til et punkt hvor jeg var tilfreds med hans sind, men han blev aldrig som en normal hest, han skulle have sær behandling, var bange for alle andre mennesker end mig. Han var selvfølgelig det hele hver og fortryder ikke jeg fik ham, men jeg vil aldrig nogensinde købe en hest som er nervøs anlagt igen.
    så mit råd er nok - tænk dig lige en ekstra gang om.
    vi gav selv 15.000 for min islænder....



  • #3   31. aug 2008 rigtig trælst at have den oplevelse med i bagagen, jeg har selv købt en helt rå hest som aldrig havde været i hænder og hun er i dag så sød og kærlig, med tålmodighed kommer man jo rigtg langt.
    Ang dyrlægeregninger, ja så var det også min frygt så jeg har derfor valgt at få alle mine heste dyrlægeforsikret så jeg altid ved at der er en selvrisiko på, men hvis uheldet skulle være ude så dækker forsikringen jo trods alt det store problem..
    De mest brugte er nok dansk hesteforsikring og tryg, men prøv evt inden køb at undersøge hvad en sådn forsikring ville koste dig.. bare en ide ;0) og held og lykke med hestekøbet, syntes bestmt at du skal springe ud i det ;0)


  • #4   31. aug 2008 Hej

    hvad har du brugt 30000 på ??

    Anita W


  • #5   31. aug 2008 Jeg havde også Hafrun dyrlæge og livsforsikret men de nægtede at udbetale hendes livsforsikring fordi de mente jeg skulle prøve en opretion på hende men det ville jeg slet ikke byde hende da chancen for hun kom sig var meget meget lille. Med hensyn til dyrlægeregninger har de ikke ville dække aflivning hellere eller undersøgelser som blev lavet i forbindelse med beslutningen om aflivning. Det var tryg og er vireklig chokeret over hvor lidt skidtet dækker når det virkelig gælder.

  • #6   31. aug 2008 Til anita team...Brugte langt over 15.000 kr til dyrlæge i forbindelse med hendes skade. Brugte mange penge på alternativ behadnling. LIge ledes fik hun kiropraktisk behandling og hun fik akupuntur og fysterapi. Havde en der kunne tale med heste tril at snakke med hende mange gange og det var også dyrt men hjalp helt utroligt.Brugte og mange penge på en special sadel til hende som jeg aldrig fik brugt.

  • #7   31. aug 2008 så har du ikke haft den dyrlæge forsikret, men kun livs, er det korrekt??

    Anita W


  • #8   31. aug 2008 Nej det er ikke korret. Hun var livs forsikret OG sygeforsikret.

  • #9   31. aug 2008 Så må det være fordi forsikringen ikke dækker det alternative, men det undre mig, at de vil have den oppereret, når de skal betale.

    men hvorfor skulle det gå galt igen, så skal du være meget uheldig.

    håber du finder ud af det.

    Anita W


  • #10   1. sep 2008 Jeg vil sige hvis du er bange for der er noget galt - så kan du sagtens finde en anden hest til billige penge som ikke er nervøs smiley
    Fordi kan godt forstå din tanke gang og at du er bange for du skal have dyrelæge hele tiden igen smiley



  • #11   1. sep 2008 Sådan som jeg læser dit indlæg, så forbinder du din tidligere hests nervøse sind med det spark den fik. Det tror jeg ikke er tilfældet faktisk. Jeg tror at du har været uheldig at de 2 ting sker.
    Man kan se på det fra 2 vinkler: Sparket var et uheld, og det kan ske igen.... eller sparket var et uheld og så uheldig kan man ikke være to gange. Jeg ville i dit tilfælde tænke som det sidste eksempel. At det der skete for dig dengang, ikke vil ske igen. Uanset om hesten er nervøs eller rolig. Og for at være på den sikre side, så ville jeg hvis jeg skulle købe hest, sørge for mindst at få den bøjeprøvet af en dyrlæge og hvis købet indgår, så få skrevet en kontrakt.
    Pøj pøj


Kommentér på:
Tør jeg igen

Annonce