{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

hestens man - side ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er
Kom til at tænke på .. er der nogen speciel grund til at manen fx hænge til den ene sidde, eller hænger til begge sider, eller er det bare tilfældigt ?

.. og kan man så egentlig gøre noget for at få den til at hænge til begge sider ? xD

Katja.

Ha' en rigtig rigtig god dag!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestens man - side ?
  • #1   30. aug 2008 Nogen har en teori om at hestens man hænger til dens svageste side (heste er jo højre- og venstre-"håndede" ligesom os).

Dvs at jo mere lige/ens hesten er i begge sider, jo str skulle chancen jo osse være for en man der hænger på begge side (eller risikoen er det jo nok i nogens øjne *G*)

Men jeg vil så tilføje at HVIS der er noget om dette, så har det jo osse nogen indflydelse om man har en hest med kæmpe man, eller kun nogen tynde tjavser osv.

• #2   30. aug 2008 Hvad Michelle skriver kan godt passe. Det har jeg også hørt. Min hest er også svag på nogle punkter på den side hendes man ligger. Dog ligger den både på den ene og den anden side nogen gange, men glimrende, for lige gyldig hvilken side den ligger er der svage punkter.

• #3   30. aug 2008 Det tror jeg ikke på. Det er tilfældigt.

• #4   30. aug 2008 Det er vel ligesom vi har vivler...:)

• #5   30. aug 2008 Tror det gangske tilfældigt q; .

Fordi på min pony så lå den på højre side, men af en eller anden grund (spørg mig ikke hvorfor) Ville jeg havde den til at ligge på venstre, så jeg flettede den, så den stod med dem i nogle dage, så havde den dem ude i 14 dage og så flettede jeg igen et par dage, og så lå manen lige så pænt på venstre side, og den flyttede sig altså ikke tilbage igen, og skriftede ikke god eller dårlig sige q; ..

Men det samme kan du gøre med at lade den stå med fletninger et par dage for at få den til at ligge på samme side smiley

• #6   30. aug 2008 Tja -Axels man har sit helt eget liv. Den er til tider på den ene side, til tider på den anden, og nogen gange (oftest faktisk) på begge.

Om det passer eller ej skal jeg ikke kunne sige. Der var en artikel om det i magasinet Hest for nogen tid siden. Så vidt jeg husker intet videnskabeligt, men flere heste blev dog undersøgt (bl.a. deres muskulatur på begge sider osv)
    Axel er i øvrigt meget ens på begge sider både ridemæssigt og i muskulaturen. En lille smule svagere i højre side end i venstre.

Hans man ligger pt på begge sider, men mest højre.

• #7   30. aug 2008 Santos man er på begge sider, men prøver at tvinge den til at være på højre side. Det er bare svært!

• #8   30. aug 2008 Okay tak for svarene alle sammen .. smiley

Tror jeg vil flette lidt afwariants, så der kommer lidt mere hen på den side hvor manen ikke hænger til..
    Hun har kun en lille tot, som hænger på den side , sådan helt naturligt .. smiley

• #9   30. aug 2008 Hvad så med Palmiras. Halvdelen af manen ligger til højre og den anden til venstre? Hmm.

• #10   30. aug 2008 Palmira -ifølge dem der tror på den teori, så skulle det jo betyde at din hest er meget lige (altså ikke er udpræget svag/stærk i en bestemt side)

Som sagt ved jeg nu ikke helt om jeg tror på det. I hvert fald ikke som eneste faktor. Men det er da en meget sjov teori:o)

• #11   30. aug 2008 det er noget med at der hvor der er mest man er deren form for hul og derved bøjer dde sig bedre til den side med manen. har jeg hørt engang. og manen kan ogsdå skifte side efterhånden som man får redet hesten mere lige i begge sider.

• #13   30. aug 2008 Jeg ved ikke om det med manen. Det kommer vel anpå hvilken side man rer det til?
    For min venindes hest, havde en dag manen hængende i den anden side, og nu sidder den der. d;

Jeg holder min ponys man i samme side, og det med svage sider ved jeg ikke, men sådan er det i hvert fald ikke med min, for det er nærmere hendes "stærke" side. ;D

• #14   30. aug 2008 jeh tror det er tilfældigt, men hvis man gerne vil have at den kun skal gå til en side, kan man flette den stramt op hver dag (til den side man gerne vil ha' den på)

min veninde gjorde det med hendes pony for manen var til begge sider, og så fandt hun på at man kunne flætte den op til den ene side hver dag, og det virkede. så nu har hendes pony kun manen til den ene side

• #16   31. aug 2008 de mest lige heste har delte maner og skæve heste har naturligt manen til den ene side... så du kan ride din hest lige, så vil manen ryge til begge sider... ;D

min ponys man var ret meget til den ene side, men nu er den delt ret lige faktisk smiley jeg redet den dog altid til den ene side, for det ser bare bedre ud, synes jeg ;D

• #17   31. aug 2008 Azeems man ligger til højre side, hvilket er hans bedste side. Men jeg må indrømme jeg tror det er ret tilfældigt hvordan manen ligger.

Kommentér på:
hestens man - side ?

Annonce