{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.471 visninger | Oprettet:

At klippe hestens man {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Min hest har en aaalt for lang man. Jeg har prøvet at rykke den, og har da også fået et godt stykke af, men han kan ikke lide det, slet ikke! Han danser rundt på staldgangen, og det er jo syndt for ham. Så jeg tænkte på at klippe den med sådan en saks der udtynder.
Vil det se mærkeligt ud? Har i nogle andre ideer? smiley

Mvh Majbritt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At klippe hestens man
  • #2   10. jul 2011 Klip det første svære stykke, og derefter ryk den, så den bliver pæn. (-:

• #3   10. jul 2011 jeg klipper den bare med en helt almindelig saks, så bliver den dejlig lige;-)

• #4   10. jul 2011 Mille&Twitter !:
    Når jeg rykker bliver den altså også kortere, Heheh smiley men vil prøve bare at klippe den smiley

Cecilie:
    Jeg tror bare stadig han vil danse rundt... smiley

• #5   10. jul 2011 hvad bruger du til at rykke den med?
    der findes jo flere forskellige måder at rykke den på.
    jeg personligt bruger sådan en mankniv den er skrap så der kan man ikk rykke så hårdt

• #6   10. jul 2011 Det der er når du klipper, er at du mister det naturlige fald.
    Derfor man rykker, for at beholde det naturlige fald (:

• #8   10. jul 2011 Har du prøvet en man-kniv til at rykke manen med? Min kunne bestemt heller ikke lide at blive "rigtigt" rykket med kam, men så købte vi sådan en mankniv som skærer hårne over.

• #9   10. jul 2011 Mille -når man rykker man tynder man den ja. Men man gør den skam osse kortere. En del af hårene knækker (kammen er jo spidset lidt til midt mellem tænderne) mens resten rykkes ud med rod.
    Så man både tynder og korter.

Jeg rykker altid Axels man -han har ikke hørt at kraftigt forædlede varmblods burde have en tynd og fin man. Han har istedet tillagt sig en man der ville være en gjordhest værdig;o)
    Så den er nødt til at rykkes, ellers ender han jo med en KÆMPE man.
    Han bryder sig ikke om det, men hvis der tages tilstrækkeligt små totter går det ok.

Og nej der findes ikek forskellige måder at rykke på -med en kniv skærer man, me rykker ikke. Dvs man korter manen så den får et rykket udseende, men medmindre man skærer nogen af hårene helt kort, tynder man altså ikke manen ud. Det samme gælder for diverse andre mere eller mindre smarte anordninger der siges at kunne gøre manrykning SÅ meget nemmere.
    Når der er et skrapt blad på, så skæres/klippes manen -den rykkes ikke. Og den tyndes kun hvis man klipper/skærer noget man af, helt nede ved halskammen (og det giver en grim man når det begynder at vokse ud)

Hvis man skærer manen, kan man sådan set ligeså godt klippe den -resultatet bliver det samme. Evt klip med en filer-saks, for et mere rykket udseende

Har hesten en tynd man, foretrækker jeg at klippe -synes det ser pænere ud ved en tynd man, og man undgår samtidig at tynde den yderligere ved at rykke den

• #10   10. jul 2011 min gør det samme så klipper den bare og efter 1 -2 uger ser den helt normal ud igen smiley

• #11   10. jul 2011 Mille&Twitter:
    Når man rykker man, så gør man den også kortere, ellers er det i hvert fald fordi man rykker for lidt af.. samtidig med den bliver udtyndet..

Majbritt:
    tror ikke det giver helt samme effekt med en udtyndersaks, for der får du ikke hårene med helt fra roden, det gør man når man rykker manen, nok også derfor nogle heste ikke bryder sig om det.. ellers kan man lade vær med at tage en særlig stor tot hår af gangen, når man rykker, så gør det ikke så ondt på hesten.. Men en udtyndersaks er nok alligevel bedre end blot at klippe den med en almindelig saks, hvis det er fordi manen bliver for tyk..

• #12   11. jul 2011 jeg klipper mine, og hvis det ser alt for lige ud, så klipper jeg bare op i det....

eller så går det nyklippede look hurtigt over

Kommentér på:
At klippe hestens man

Annonce