{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

ting der undre mig {{forumTopicSubject}}

Jeg jeg undre mig MEGET over hvor få der egentlig kan ride deres heste ud, altså feks ud i skoven.Jeg ved godt det kan være et problem at ride heste ud og har selv haft lidt problemer.
Men ser rigtig rigtig mange som aldrig rider ud og når man så spørger hvorfor tja så ved de egetnlig ikke hvorfor. Måske er hesten lidt strid, lidt nervøs eller kan ikke rides med andre eller alene og tja så er det bare sådan. Så affinder man sig bare med at ride på bane.

Jeg læser ofte heste annoncer og mange mange gange er der slet ikke nævnt noget om hesten kan rides ud, fordi det åbenbar ikke er interessant eller hvad? Hvis man så spørger og hesten kan rides ud alene eller med andre osv, ja så ve de det faktisk ikke fordi de ikke har prøvet det.

Jeg er af den mening at en hest SKAL kunne ride ud ALENE og den SKAL kunne rides ud med andre samt skal kunne rides ud i både sne og blæst.ellers har jeg slet ingen interesse i hesten. Og hvis det halter lidt med at ride ud så hedder det intensiv træning. Det er nok også fordi jeg rider islænder og ikke er vant til at have hverken bane eller ridehal eller hus men ofte kun skov og måske en indhegnet fold.

Kan i ride jeres heste ud? både alene og i flok ? Hvis ikke arbejeder i så på det elller er i ligeglade? og hvorfor kan i ikke ride jeres heste ud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ting der undre mig
  • #1   19. aug 2008 yep isabella kan sagtens rides ud alene og med andre..

• #2   19. aug 2008 Mener du ud i skoven?

Det kan mine der bliver redet. også alene. vil da egentlig synes, det var en super uredet hest, som ikke kunne.

Men skulle jeg sætte dem til salg, ville jeg aldrig skrive det i annoncen, synes det er lidt irrelevant. Hvis man ville købe en af dem, ville jeg sgu ikke tro nogen ville betale så mange penge for en skovturshest :O)

• #3   19. aug 2008 men nu gik hun jo også som tur hest det første år efter jeg tilred hende... og fungerede faktisk, som 3 års, som "støtte pædagog", for andre heste i ridning, når de skulle lære at gå i skoven smiley

• #5   19. aug 2008 kan i ride jeres heste ud?: ja det kan jeg sagtens, men der var en periode hvor han ikke gad.. men det var kun i nogle få dage, så gik han fint igen.
    Alene: ja
    Flok : ja

• #6   19. aug 2008 Jeg har ikke redet så meget alene fordi jeg gik på efterskole og der skulle vi være mindst to når vi red ude.
    Men nu er hun kommet hjem og jeg har redet hende selv, hun vrinskede godt nok en del i starten, men vi tager det bare stille og roligt, jeg vil gerne kunne ride min hest uden andre på tur. Nu går det fint nok :o)
    Men hun kan sagtens ride sammen med andre også (:

• #7   19. aug 2008 Jeg træner Aslan i at ride i skoven da vores nabo ejer en skov lige ved siden af os. Og jeg træner ham i at ride i skoven og hvis det bliver tørt i mogen skal jeg ned i skoven da det har en stor betydning for mig at han kan rides i skoven! smiley

• #8   19. aug 2008 Ja furio kan godt rides alene.

• #9   19. aug 2008 Jeg er en af dem som sjældent rider ud.
    Jeg er desværre så uheldig at bo lige ned til en traffikeret landevej, hvor der konstant kommer store lastbiler, varebiler og busser.
    Jeg ville ønske jeg kunne komme mere ud - Men nøjes med at ride på markerne. Jeg TØR simpelthen ikke ride ved vejen, da ingen af mine heste er trafiksikre og jeg har ingen at ride med. Planen er dog at jeg engang imellem vil stå tidligt op en søndag morgen og ride ud, da der ikke er så meget trafik på det tidspunkt.
    Men det bliver også kun på Felix. Anastasia ser spøgelser alle vegne - Dette gælder også på bane (;
    Er så bange for at hun hopper ud foran en bil , eller lign.

Bilisterne her ved os er ikke særlig gode til at tage hensyn /:

<i> - Jette

• #11   19. aug 2008 * Men ja, Felix kan godt rides ud både alene og sammen med andre (:
    Har redet en enkelt gang i skoven på ham som 5års da jeg var på ridelejr (:

• #12   19. aug 2008 Til KOA, ja netop jeg synes også at det har stor betydning om hesten kan rides ud eller ej...til hende som siger det er irrelevant i en annonce, er jeg helt uenig. Jeg synes det er meget relevant : ) det meste andet som drssur osv kan trænes hvorved det er langt svære at træne at ride ud og halvt farligt.

• #13   19. aug 2008 Jeg rider helst ude, da det er kedeligt at ride i ridehus .. Det foregår enten på en mark eller en lukket fold ..

Når vi skal ride tur, vil jeg kun ride med en erfaren hest da Stifler er tændt, ikke ustyrlig, men jeg har været ude for nogle grimme uheld i naturen og er ikke helt tryg ved det.. Så er jeg heller ikke tilhænger af at man rider ud alene, da der kan ske noget og måske er man ikke selv i stand til at hente hjælp..

Stifler kommer dog stadig ud at gå ture i naturen, hvor jeg trækker ham, og jeg har intet imod at gå smiley

• #14   19. aug 2008 jeg kan godt forstå man nogen gange ikke tør ride ud fordi mange ude i trafikken taget INTET hensyn og hvor mange har ikke prøvet at hesten tager bidet og løber hjem. Det har jeg oplevet rigeligt. Ligeledes har jeg oplevet at en hest jeg red sprang ud foran en bil med mig. Har opevet en cyklelist have en gettoblaster på sig for fuld skrue som fik min hest til at løbe løbsk. Har oplevet en løs hund som gøede og løb efter min hest..osv osv. Derfor er det bare ekstra vigtig at ens hest kan rides ud og er stabil i terræn da det hurtig kan gå galt men man har jo hellere ikke lyst til at undvære skovture.

• #15   19. aug 2008 Til johanne jeg synes det er meget vigtig at hesten kan rides ud alene og synes man skla øve det jævnligt. Så er der en chance for at ens hest tænker selvstædningt når man er på tur med andre og ikke hidser sig op fordi de andre heste gør det.

Ligeledes har mange slet ikke den mulighed at ride med andre. Mange har jo opstaldet heste små steder hvor man er 4 måske i en løsdrift eller måske har man privat opstaldning og har slet ikke den mnulgihed at ride med andre.

• #16   19. aug 2008 Anitta K
    Jeg skrev ikke at jeg generelt synes det er irrelevant, men i annoncen for mine heste, ville det være det. Som sagt, synes de fleste velredne heste burde kunne gå ud, både alene og i flok. (ja...de kan måske være så varme i hovedet, at man bare burde holde sig væk fra traffikerede områder etc.)
    -Og skulle jeg sælge min hest, ville jeg kigge noget hvis en der udelukkende ville ride skovtur henvendte sig, og så for det andet, vil jeg mene de er så velredne/styrbare jeg egentlig ville tage det som en selvfølge.

Har aldrig spurgt ved hestekøb, om de kunne rides på tur. Men det har de nu alle kunnet

• #17   19. aug 2008 Til THIT, Det er det første jeg spørger om allerede inden jeg ser på hesten da det er så vigtig pga jeg opstaldet i løsdrift hvor der sjælden er hverken ridebane eller ridehus.

• #18   19. aug 2008 Min Bjarke kan sagtens, både alene og med andre. Jeg elsker at ride tur, det ville være kedeligt både for mig og Bjarke hvis jeg altid red i sandkassen :b

• #19   19. aug 2008 Det er meget muligt , men jeg tænker sikkerhed frem for fornøjelse.. Jeg er heller ikke den store skovturs rytter, men både jeg og Stifler synes det er hyggeligt at gå ture i naturen smiley

• #20   19. aug 2008 Til johanna.. bare i orden : )

• #21   19. aug 2008 Der var en gang hvor jeg elskede at komme i skoven ..
    Men efter et alvorligt styrt er jeg faktisk blevet bange , for at indrømme at hvis hesten er lidt tændt på banen kan jeg blive MEGET UTRYK :s
    Jeg har overvejet hypnose , men ved ikke ..
    Men for at vinde over mig selv med tur ridning har min søster og mig lavet den aftale at jeg rider hendes og hun rider mig, for jeg ved at hendes kan man stoppe bae man tænker på det ..

Nogen af jer der har råd til at komme over det ? :s

• #22   19. aug 2008 alle vores der er tilredne kan både rides alene og sammen med andre smiley

Men vi har så heller ikke hverken ridebane eller ridehus smiley

• #23   19. aug 2008 Ja, både alene og i flok.
    Heidi er ikke helt tryg ved at være alene, men hun kan godt, hun bliver bare lidt mere opmærksom.
    Madeline vil faktisk hellere selv så hun får alt opmærksomheden.

Papaya og Shanti er kun 1 år, så dem trækker jeg jo kun ture med. Fordi de er så små vil de helst have en med, men de er ved at lære det. =-)

• #24   19. aug 2008 Mizar rides ALDRIG sammen med andre I naturen da han som yngre har kastet en af i et træ så hun måske havde brækket ryggen.. så det gør vi ikke.. men han kommer tit ud alene!! smiley

• #25   19. aug 2008 Alle mine kan, men dem har jeg også trænet og gået tur med i skoven siden de var føl / plager smiley sys alle heste skal kunne det smiley

• #26   19. aug 2008 Figne er faktisk bedre at ride ud på alene for når der er andre skal hun vise sig lidt xD

• #28   19. aug 2008 Jeg kan sagtens ride tur på Filur alene:D
    Rider også tit ture med nogle andre fra stalden:)
    Det eneste Filur er lidt bange for er poser som flyver rundt, men biler og sådan er han helt ligeglad med, Han har endda redet på motorvejsbro:D

• #29   20. aug 2008 for mig er det helt irelevant om den kan rides us alene eller med andre... 1. ville aldrig betale sp mange penge for en skovturs hest.. og
    2. min hete bliver ik købt for at sku kunne ride tur i skoven.. menfor den konkurrence jeg brugerdem til smiley

• #30   20. aug 2008 Jeg kan sagtens ride i skoven på ham, der er han bare så god at have med. Men kan ikke ride ude ved vejen på ham, han er virkelig panisk angst for store køretøjer, efter et uheld vi har haft og jeg er også selv blevet bange for det. så jeg har ikke været skoven siden vi vart ude for uheldet da man skal, ride ved vejen for at komme i skoven, smiley savner det rigtig meget men jeg tør bare ikke.

• #31   20. aug 2008 Jeg ville nok gå ud fra, at en godt redet hest kan rides ud - også selv. ellers er den jo ikke godt redet.

Jeg vil vove at påstå, at en tilstrækkelig redet muskuløs hest skal omend ikke bør rides på lange, lange skridtture. Både for afveksling og for opbygning af de rette muskler.

Hos os er dete t krav at de kan. De unge bliver trukket alene som en start.

Louise

Kommentér på:
ting der undre mig

Annonce