{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Ting du undre dig over. {{forumTopicSubject}}

Jeps, kom med en liste over hvad du undre dig over ang. heste/rideverdenen - alt lige fra at du ikke fatter hvad man bruger en eller anden genstand til, til at du syntes nogle bestemte folk er idioter ! smiley

Jeg undre mig over:

Hvorfor faen folk har spore på, selvom de skriver at de ikke sidder stille med benene? Hvis de godt selv ved de sidder og prikker dyret i siden konstant, hvorfor så have spore på?

Hvorfor det er så forfærdenligt at hesten bliver beskidt?

Hvorfor Maja ikke kan finde ud af at man ikke skal sætte for meget pels.

Hvorfor det er så forfærdenligt at ride i regnvejr?

Hvorfor folk brokker sig over det kolde vejr? Der findes ikke forkert vejr, kun forkert påklædning!

Hvordan man kan forlange at en hest skal bruge 7-10 timer på en fold der er på størrelse med en håndboldt bane og fyldt med mudder over det hele? Det er da klart hesten keder sig så, ikke får brugt noget energi og står ved leddet og venter.

Hvorfor folk ikke syntes man må ride med grønt underlag fx. til dressur stævne når der ikke står noget om det i reglerne?

Frem med jeres undren!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ting du undre dig over.
  • #3   13. dec 2009 Den med underlaget kan jeg virkelig godt følge dig i. Hvor mon det egentlig kommer fra det med at underlaget skal være hvidt? Har det været en regel engang mon?

• #4   13. dec 2009 At mine to bedste veninder er er uvenner fordi den ene, som allerede har en part, stlæler den andens som så ikke har en part (indviklet historie) men synd for den som så ikke har en part

At min part er lige glad med at hendes staldkammerat går fra hende når hun overhovedet ikke vil forlade hendes staldkammerat?

Hvorfor man klipper hesten man og hale når den lige er så flot?

Hvorfor nogle mennesker ikke kan lide fjordheste?

At der ikke er opfundet noget så man ikke behøves at gå i skole?

• #5   13. dec 2009 jeg undrer mig over:
    at folks heste bliver afvist på HG, trods det de opfylder kravene
    at folk diskuterer og sviner hinanden til på HG, alle leger ridelærer.
    (det ok med diskussioner/debatter) hvis vi taler pænt til hinanden
    at nogle tror man rider hesten til bidet ved at "save" den i munden...
    og meget mere

• #6   13. dec 2009
    Nårh jo, kom på en ting til.

Hvorfor folk benægter at det er pga. deres hænder at hesten har åben mund når bidet er trukket gevaldigt og godt tilbage i mundvigen på hesten?

• #8   13. dec 2009
    Jeg undrer mig over at folk spørger om pris samt alt muligt i annoncer?? når de på forhånd godt ved de IKKE vil købe alligevel???

Jeg undrer mig over nogle mennesker altid rider med chabon hvor hestens hoved er hevet helt ind til bringen???

Jeg undrer mig over at SÅ mange altid søger den billigste smed der findes?? Når man tænker på hvor VIGTIG en dygtig/faglært smed er???

Jeg undres over folk altid sætter BM i annoncerne?, når der kan abboneres på annoncen i højre hjørne??

Jeg undres over at der er SÅ mange som afviser nye heste herinde?, men dumme begrundelser??.

• #9   13. dec 2009 Jeg undrer mig over

At fine varmblods heste er bedre end alle andre
    At bedækninger skal koste så monster mange penge
    At der er regler for der skal rides med kandar til nogle stævner
    At folk rider med spore
    At folk lader deres vrede gå udover hesten
    At folk er ondskabsfulde overfor andre i ridesporten
    At nogle ikk kan ride deres hest i holdning og at de derfor saver den i munden
    At folk vælger at have mange heste og ikk engang har tid til særlig mange af dem.

• #10   13. dec 2009 Hvorfor folk sletter deres indlæg, når de nogen af svarene ikke lige passer dem.

Hvorfor bilen skal være så dyr i reparetioner, lige inden jul.

Hvorfor nogen mener at vejen frem til en hests "karierer" er ved hjælp af pisk og sporer.

Hvorfor folk ikke bare kan enes og leve med hinandens forskelligheder.

Hvorfor Tina Lund ikke bare kan grave sig ned i en jordhule og bive der.

Og meget mere.

• #11   13. dec 2009 Undrer mig sq' over en del ;).
    eks. hvorfor er der altid folk som skal svine andre til på hestegalleri?
    Hvorfor min pony kan holde sig så sygt ren :o!
    Hvorfor der er nogen heste som spiser alt, mens nogle ikke engang gider at spise gulerødder? (det er jo self. naturligt, men det er lidt sjovt)
    Hmm, hvorfor der hele tiden er bid vs. bidløs kampe!
    Hvorfor der er så utroligt mange som rider rundt med gamacher(når deres hest ikk slår benene sammen), martingal(når deres hest ikke tar hovedet op), pladegjord(når deres hest ikke rammer sig selv i maven), og divs. ting som ikk er nødvendigt, men de tager på for at få det til at se smart ud....

og mere til smiley

• #12   13. dec 2009 + at folk spørger om alt muligt til annoncerne, som står i teksten..
    dvs. de ikk har læst teksten :).

• #13   13. dec 2009 Uha, der er så mange ting!
    Jeg undrer mig over:

- At det er så nemt at blive misforstået i ridesporten, og at alle altid er i forsvarsposition.
    - At det nærmest er uacceptabelt at have hest, hvis man ikke ved ALT om heste.
    - At der er så mange "hjælpe-midler" til ridning, så jeg ikke engang ved hvad halvdelen skal gøre godt for..
    - At nogle racer er finere end andre - jojo, hver sin smag, men alligevel..
    - At jeg egentligt ikke helt ved hvad jeg laver med min hest, men at det virker alligevel..
    - At jeg er endt op med modsætningen af min drømmehest, men at jeg ikke ville bytte hende for nogen anden alligevel..
    - At det ikke er muligt at holde en god tone på HG, uden at det hele går op i sladder, fnidder, og nedgørelse..

Tjah, nogle af de få ting i heste-verdenen jeg undrer mig over - jeg kunne sagtens fortsætte, men tror virkelig aldrig at jeg bliver færdig så.. Heh...

• #14   13. dec 2009 Jeg undrer mig over hvad fanden vegetar-skrigeriet har med hestegalleri at gøre. Og hvorfor det absolut er nødvendigt at ride med både bandager, gamacher, klokker, hut, fortøj, pis og lort, helst på samme tid, for at se nice ud. Jo, og så undrer det mig, at folk stadig ikke kender forskellen på Irish Cob og Tinker!

• #15   13. dec 2009 DISTURBIA .
    - Jeg undrer mig også over hvad forskellen er på en Irish cob og en tinker er!!
    - beklager, men den MÅTTE bare komme.. Heh..

• #16   13. dec 2009 undrer mig over hvordan livet her på jorden kan være så grusomt og forfærdeligt, og samtidig så smukt og skønt..

undrer mig over at ens liv afhænger af held, - af hvem, og hvor, i verden man er født.

undrer mig over om der er en mening med det hele?

• #17   13. dec 2009 Undre mig over hvordan min hest har fået sit dækken ned om bagbenene i dag uden det var gået op eller gået i stykker?

Undre mig over hvorfor jeg ikke har fået noget arbejde endnu så jeg kan købe nu sadel til hesten

Undre mig over det danske vejre, det er bare ikke til at blive klog på

Undre mig over hvorfor min hest ikke siger noget til at have nissehue på på tur, men bliver bange for det samme skilt gang på gang?

• #20   13. dec 2009 Jeg undre mig over

# Hvordan man kan mishandle en hest eller dyr
    # Hvorfor man mishandeler hesten med hårde bid
    # Hvorfor folk ikke kan finde ud af at bruge sporerende ordenligt
    # Hvorfor man ikke lytter til hesten
    # Hvorfor man kan hade en hest
    # Hvorfor der er nogen som bare har penge og køber 1000 heste, og bare er vildt snopp (behøves ikke at være i denne sammenhæng)
    # Hvorfor man bruger pisken forkert
    # Hvordan elevheste må have det i deres vildt hårde liv

og meget mere

• #21   13. dec 2009 Jeg undrer mig over hvorfor min cola siger en uhyggelig lyd, når jeg har taget en slurk.

• #22   13. dec 2009 STÓLPI&LISE !

Haha

• #25   13. dec 2009 At en voksen dame skal rakke ned på mig og sige åndssvage ting til mine forældre og mig, om hvilken pony jeg har fået, bare fordi hun er sur over at hun ikke har fundet den pony...

• #26   13. dec 2009
    Hvorfor nogle folk kalder deres heste/ponyers pels for en 'islænder' pels bare de har fået lidt pels, så har de da aldrig set en hest med fuld vinterpels?

• #27   13. dec 2009 Jeg undre mig over at folk altid påstår at det er bevidst at roll kur er skadeligt, når det ikke er bevidst endnu.

• #28   14. dec 2009 jeg undre mig pænt meget over at man efterhånden kun kan finde "sporty" haflinger der faktisk slet ikke linger haflingere mere, det samme er sket for fjordhesten, har set flere anoncer for sporty frisere.. ja selv et "let ridetype" belgier!!!!! smiley hvis man vil ave en sporty hest, hvorfor køber man så ikke en, og lader vær med at ødelægge bamserne? helt ærligt! smiley
    -og så undre jeg mig pænt meget over at folk på dv´er ikke vil hilse på mig og lille claus!!
    -det undre mig også at smede taler til mig som om jeg er idiot når jeg spørg om de vil beskære en jyde.
    -uh uh og det undre mig pænt meget at folk vil have at man skal have sikkerheds sko på, når nu ens hest godt er klar over vor den fødder er (desuden tror jeg ikke at sikkerheden holder til lille claus!!
    -sidst men ikke mindst undre det mig at jeg ikke kiggede efter at jeg ikke skulle møde kl 6.30 på arbejde i dag!! men stod op kl 5 for at finde ud af at jeg først skal være der kl 14!!! hvor tumpet er man så? smiley

Kommentér på:
Ting du undre dig over.

Annonce