Løs pony {{forumTopicSubject}}
Ja ville lige fortælle om min oplevelse i dag. ;b
Jeg var på vej ud til hesten ved en 7 tiden i morges. Da jeg var ca 300 meter fra den stald mine to piger står opstaldet i ser jeg en hvid ponyvallak gå uden for hegnet med to shetlændere. Han havde ingen grime på men virkede venlig. Jeg satsede og cyklede hurtigt ud til stalden og hentede en grime og et træktov samt et halvt rundstykke for at være sikker på jeg kunne lokke ham til mig igen. Så løber jeg ned mod hvor jeg fandt ham men bliver mødt af ponyen der kommer drønende i rabatten i skarp trav. Han stopper da jeg rækker brødet frem mod ham og jeg får puttet grimen på og trukket ham hjem til stalden hvor mine står. Jeg kan ikke genkende hesten og stiller den i Escapes boks mens jeg ringer til min mor. Hun ringer til politiet men der er ikke meldt nogen pony savnet. Jeg går så lidt rundt og venter på dem der ejer gården står op.
Da de kommer ud kan konen kende ponyen og det viser sig han hedder Nikolai. Fint nok, han står nede ved siden af den klub jeg rider i, og jeg genkender ham da også da hun siger det. De er så på vej i byen og derfor trækker jeg ham bare ned til der hvor han står.
Da jeg kommer der ned er der ikke nogen hjemme og jeg undre mig straks over at man kan køre på arbejde uden at opdage ens pony er væk. Jeg går tilbage til folden da jeg også frygter at den varmblodshoppe ponyen står sammen med vil flippe. Jeg kan så konstatere at hegnet er i stykker ikke mindre en 6 steder, dog er den øverst og eneste tråd intakt hvilket er grunden til hoppen stadig er på folden. Da jeg ikke kan se andre muligheder bestemmer jeg mig for at lukke ham ind på folden. Men foran det eneste led ligger en kæmpe palle som ponyen selvfølgelig ikke vil gå over. Jeg er ved at blive rimelig rådvild og kan også konstatere at hoppen har noget der ligner en grim hudlidelse i form af store plamager uden hår hvor det ligner en form for sårskorper. Min mor for ringet til ham der ejer stedet jeg rider og de er ovre i stalden for at fodre så ham og hans kone kommer og hjælper mig med at få pallen fjernet og få smidt bette Nikolai på fold.
Jeg måtte så vade hjem for at muge ud i Escapes boks og droppe ridningen af frygt for om det hoppen havde kan smitte. Stakkels heste siger jeg bare. Ingen græs, folden er alt for lille, der står bunker med mursten på folden og hegnet er lavet af 16 mm plader der knækker bare hesten overvejer at gnubbe røv på dem. Og oven i det er pladerne sat fast med almindelige søm og kan skubbes ud af stolperne.
Så nu vil mig og mor holde øje med dem og ringe til hestens værn hvis ikke i hvert fald hegnet bliver forbedret markant.
Puuha, lang historie. Men nogen der har forslag til hvad det evt er hoppen havde?
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Løs pony