Tuder. Hvorfor så uheldig..? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg sys virkelig jeg er meget uheldig med mine heste.
Og nu er jeg ved det punkt hvor det hele snart flader sammen omkring ørene på mig.
Først midster jeg mit herlige føl. Så blev Carre ramt af en rygskade som varede 1år, men han er heldigvis kommet sig. Men jeg købte jo så Fils (Xplicit) i vinters 2007 og efter et par uger blev han halt. Han er så blevet tjekket i hoved og r*v for at sige det mildt og vi fandt så ud af at det var en svær gaffelbånds skade. Han har så stået stille siden 1 feb. og blev kontrol scannet for ca 1måned siden hvor det viste sig at det var blevet meget værrere.
Nu er det desværrer så blevet så galt at han knap nok kan stå på sine ben og da slet ikk gå. *tud* Men den dumme forsikring siger vi skal venter i ca ½år endnu, men det kan man da ikk tilbyde ham. Han har virkelig ondt, og vi har så prøvet at få dyrlægen ud men vi kan bare ikk komme i kontakt med ham. Men det hele kommer jo nok snart til en ende med eller uden forsikringens godkendelse da det jo klart er imod dyrværnsloven at lade min dejlige bassemand lide.
Ved snart ikk hvad jeg skal stille op med mig selv, alle mine heste syntes at komme slemt tilskade.
Undkylder hvis det er et lidt negativt emne men jeg skulle bare ud med det
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.231
Hvorfor ikke ringe til en anden dyrlæge?!
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 12 Emner: 38 Svar: 972
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 81 Heste: 3 Svar: 612
Kan i ikke gøre noget for at forsikringen ombestemmer sig?
Jeg har også lige haft en periode hvor det føltes som om at blev smidt lige i hovedet på mig
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 129 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.695
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 12 Svar: 341
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 14
mar 2006
Følger: 277 Følgere: 265 Emner: 346 Svar: 1.748
Haner simpelthen jordens rareste ´hest..
Sku lige før jeg selv sidder og tuder nu.. Red ham et par gange da pernille havde ham i ridning ..
Ej, er virkelig ked af det på dine vegne..
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Svar: 1
Er rigtig ked af at høre det med Lille Fils. Han er ellers en super dejlig hest ! Ligesom Mia, kender jeg ham også fra dengang Pernille hande ham i ridning, hvor jeg også red jeg ham et par gange. Han var bare rigtig sød.
Stakkels hest og stakkels dig :'/
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Jeg står pt med en hest der har et brud i hovbenet. Hun kan ikke gå på fold med de andre. For med det samme de er lidt for vilde og springer lidt for meget rundt, så er hun STOK halt. Der er intet med at skulle lade hende stå i et alvt år, for det vil aldrig blive bedre og det kan ikke behandles. Men forsikringen vil heller ikke betale, for dyrlægen siger at det ikke er påbudt aflivning. Men det vil jeg nu mene. For iht. dyreværnsloven skal hesten skånes for unødig smerte og kunne følge sine instinkter -altså følge en flok og det kan hun ikke.
Men vi har spurgt os til råds ved 5 forskellige dyrlæger og 2 forsikringsselskaber og der er intet at gøre. Hesten skal aflives mandag eller onsdag i næste uge, og der er ingen forsikringspenge til os
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.714
Men du er ikke den eneste i denne situation.. Maj 07 blev min springhest halt, og blev så aflivet januar 08, fordi det bare ikke blev beder, og han havde udviklet slidgigt.. og igen januar 08 blev min gamle gamle hund aflivet
Og så fik jeg ny hest, som blev halt efter en måneds tid.. Ham måtte jeg så også af med igen..
Kan du ikke ringe til en anden dyrlæge ? Det er da synd hvis ikke den kan stå på benet næsten.. Føler med dig og håber du snart finder på en løsning.. Forsikringen er virkelig irriterende.. Vi måtte også slås med vores forsikring da min springhest skulle aflives.. Men min havde dog ikke så ondt at han ikke kunne klare at gå den tid det tog at få forsikringen til at indse at min hest bare ikke blev frisk igen..
Det vra mest mig der led ved at se min hest gå der og ikke være helt rengående, og samtidig vide at han jo skulle væk ligemeget hvad.. Håber da snart din forsikring finder ud af at din hest ikke kan blive ved sådan i et halvt år mere..
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 338
Tuder. Hvorfor så uheldig..?