{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Hvorfor er verden så {{forumTopicSubject}}

modbydelig?

Jeg kan slet ikke klare at folk over hele verden ikke behandler dyrene med respekt og kærlighed.. For dem er det bare et dyr, en ting.. Ikke et levende væsen..

Jeg tuder tit over alle de stakkels dyr i hele verden der bliver ødelagt af mennesket..
Jeg SKAMMER mig over at være menneske..
Og jeg skammer mig over at jeg ikke kan hjælpe alle de stakkels dyr..
Hvad foregår der oppe i hovederne på de sindsyge mennesker som behandler dyrene som legetøj?
Er de ikke opdraget bedre??
Falder så tit over videoer hvor fx. heste bliver mishandlet på det groveste, og derefter skal leve i lidelse fordi der intet bliver gjort..

Selv i smukke smukke danmark foregår der de skumleste ting, og der er ingen der gør noget permanent ved det?!¨
Er det virkelig den verden vi skal leve og opdrage vores børn i?
Det vil jeg simpelthen ikke være med til..
Alle dyr burde behandles som GUDER!
De gør sku så vi kan leve på denne jord.
ALLE dyr har et led i fødekæden, og intet dyr er ubrugeligt i denne verden.. Selv den mindste myre betyder alt!
Jeg kan ikke holde ud at dyrene i verden ikke bliver behandlet ordenligt..
Jeg ville hellere end gerne spytte og sparke på de mennesker som er ondskabsfulde mod dyr!
Men jeg kan ikke være i hele verden på en gang.. DESVÆRRE!

Hvorfor skal dyrene leve i rædsel og frygt for mennesket?
Hvorfor skal dyrene leve mindre værdigt end os?
Jeg ville ønske at jeg ikke var et menneske..
For jeg væmmes ved tanken om hvad mine artsfæller gør mod prægtige dyr.. Som faktisk er en del af vores liv, og som gør at vi kan leve.. PUHA!

JA JEG HAR LIGE SET EN RIGTIG LORTEVIDEO, OG DET DRÆBER MIG LANGSOMT AT DYR SKAL LIDE FOR MENNESKETS UNDERHOLDNING!

Ja undskyld, men skulle lige ud med noget galde.. :'/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er verden så
  • #1   23. dec 2012 Kan kun være enig!
    Dyrerne kom som sagt først.

• #2   23. dec 2012 Tak ! Ih jeg er bare så rasende.. smiley

• #4   23. dec 2012 Jeg skrev ALLE dyr.. Det gælder også produktionsdyrene.. Læs..

• #5   23. dec 2012 *Veg* - Er du egentlig vegetar? Tænkte lige på dit navn.

Men jeg er fuldstændig enig i hvad du siger.

-Jeg er selv vegetar.

• #6   23. dec 2012 Man kan ikke rede hele verden - og det skal ét menneske heller ikke kunne.
    Der sker mange modbydelige ting i verden ja og det er er meget storsindet af dig at bekymre dig om dem. Glem dog ikke alt det smukke i verden, lige så meget (undskyld sproget) lort verden har at byde på, lige så meget smukt har den også at byde på.
    Jeg ser det som menneskets opgave at hjælpe til der hvor man kan og respektere sine omgivelser.

<i>Indsæt gerne storslået instrumental musik til at underspille dette meget romantiserede indlæg</i>

Altså det jeg vil sige er... HAKUNA MATATA

• #9   23. dec 2012 Der er, i min verden, ikke nogle ligegyldige dyr.. Alle dyr betyder lige meget for denne verden.

Ja der er mange smukke ting i denne verden, men lige i øjeblikket syntes jeg bare ikke at jeg kan se det, for alt det grumme der dækker det. Desværre smiley

• #10   23. dec 2012 Fedt! smiley

• #12   24. dec 2012 Veg - Kan kun være 100% enig med dig.
    Jeg overvejer også strengt at blive veganer, indtil jeg kan avle og slagte mit eget, så jeg ved at det har været behandlet ordenligt.
    Og tro mig når jeg siger, den dag skal nok komme hvor jeg kan avle mit eget kød og have mine egne høns der lægger æg så dyrene har fået et ordenligt og værdigt liv!
    Dette syntes jeg selv er 100% iorden så længe jeg ved at dyrene har været behandlet ordenligt og med respekt. Og så ville jeg i det hele taget gerne være selvforsynende, lidt ligsom bonderøven smiley
    Så har jeg da gjort MIT! smiley

• #13   24. dec 2012 Underlægningsmusik

https://www.youtube.com/watch?v=hSFKnYD5rp4 (nu hvor Løvernes Konge allerede er bragt på banen, tænker jeg at denne vil være passende)

Billeder

http://img2.grad.bg/300x225/victoria_falls.jpg - Victoria Vandfaldet
    http://www.wallpaperweb.org/wallpaper/nature/1680x1050/Rain_Forest_1680x1050.jpg - En regnskov
    http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20120531014161/powerlisting/images/thumb/6/60/Valley.jpg/300px-Valley.jpg - En lille dal
    http://farm2.static.flickr.com/1354/802703109_b88382d398.jpg - Koralrev ved Sharm El Sheik (der har jeg dykket et par gange i det rev, hvis du skal se skønhed, så tag dig et dykkercertifikat i Shark Bay ved Sharm El Sheik!!!)

Hvis det ikke er små vidundere, så ved jeg ikke hvad et vidunder er. God fornøjelse med at finde det smukke!
    Du kan forresten også se American Beauty, meget livsbekræftende film.

Burde virkelig gå i seng..

• #14   24. dec 2012 Fordi dit ideal i forhold til dyrevelfærd er anderledes fra mange andres forestilling om det ideelle. Tror ikke du møder to mennesker der deler 100% samme syn.

Jeg er garanteret en af de modbydelige, jeg arbejder med produktionsdyr, og noget af det værste, nemlig farestald! Har tilmed arbejdet i bindestald og zoo, jeg vil sige sige jeg har et realistisk syn på dyrehold. Der skal helt sikkert ske forbedringer for dyrene rundt omkring, både i DK, EU og hele verden, men rom blev ikke bygget på en dag..

• #15   24. dec 2012 DD - Ja det er der sku ikke mange der ville gøre for sine dyr! Thumps up! smiley

• #16   24. dec 2012 med en holdning følger et ansvar for handling - enhver kan pludre, men mener man noget, må man handle på det. Hvis du er imod dyremishandling, tjah, så må du vel prøve at stoppe det? et godt sted at starte ville være ikke at støtte konventionelle produktionsdyr (overhovedet), indvirke politik, sprede bevidsthed om emnet blandt dine venner osv. For det er vel ikke for bare at lette lidt dårlig samvittighed at du skriver det her indlæg, men fordi det er noget der oprigtigt frustrerer dig og giver dig lyst til at ændre status quo?

• #17   24. dec 2012 Er personligt vegetar, fordi jeg synes produktionsdyrene bliver behandlet under al kritik - ofte i hvert fald, og især i det industrialiserede landbrug. Derudover arbejder jeg (studiejob) hos Anima for at hjælpe dyrene. Kan sagtens føle TS vrede, der sker virkelig mange forfærdelige ting i verden - også mange gode, men helt sikkert alt for mange forfærdelige.

• #18   24. dec 2012 Tror alle her er enig med dig. Men hvad med at gøre noget altivt. Det hjælper ikke dyrene at vi sidder her og kommer af med vires galle. Nu er du vegetar, så indirekte gør du jo også noget. Som før skrevet, kan man ikke rede dem alle, men så må man finde en mærkesag og arbejde for dem! Lidt det samme som at være medlem af hestevelfærds facebook side, men ikke vil donere penge. Hjælper det hesten at du gratis på facebook kan side og disse alle de onde mennesker? Nej, hvis man vil høres, kræver det en indsats. Det kan være med penge, være ambassadør eller indsamler, frivillig eller ligende. Så op af stolene og kæmp for jeres holdning, og får dyrene.

• #19   24. dec 2012 Jeg er delvist enig, men jeg synes, du overreagere en del. Nej, dyr skal ikke behandles som guder. De skal behandles som dyr, for det er det de er. De er ikke mennesker. Og nej, man kan ikke gøre noget permanent imod dyremishandling, for så var det allerede gjort. Helt ærligt, køl lige lidt ned. Langt størstedelen af dyr har det godt, og inden du begynder at kritisere produktionsdyrene og begynder at generalisere på den måde, så sæt dig ind i tingene først. Bare fordi nogle produktionsdyr går i ringe forhold, så betyder det ikke, at alle gør. Og nej, man kan ikke redde hele verden. Og bare fordi nogle folk er dyreplagere, skal de ikke stemples som sindsyge. Sindsyge er meget alvorligt, og ikke noget man bare render rundt og kalder folk på den måde.

• #20   24. dec 2012 Er helt enig! Men.... Det er jo bare så nemt at sige:)

• #22   24. dec 2012 Mennesker er, som mennesker er. Og vi kan ikke ændre på det. Der vil altid være sådanne mennesker, det er en del af verdenen og livet selvom det er frygteligt.

Ligesom der altid vil kunne findes mordere, voldtægtsmænd, forbrydere, tyve osv. Verdenen er ikke perfekt. Uden ondskab ville der ikke være godhed.

• #23   24. dec 2012 Hvorfor? Fordi størstedelen af verdenens population simpelthen er ignorante.

• #24   24. dec 2012 Synes godt nok det er et sørgeligt billede på verden man har, hvis man mener stort set alle er ignorante.
    Der er stor uvidenhed om dyrevelfærd i verden og mange ved kort sagt ikke nok om dyr til at have med dem at gøre og derfor går masseproduktionen af bacon, flæskesteg, mælk osv osv ud over dyrerne. Der med ikke sagt at der er nogen der nægter at se sandheden i øjnene, men meget mistrivsel af fx kæledyr er jeg ret overbevist om sker grundet uvidenhed og ikke fordi folk er ignorente.

• #25   24. dec 2012 Det er desværre bare det billede, som rigtig mange har hjulpet mig male. Uvidenhed er én ting, men benægtelse, ligegyldighed, osv. er en større del af det reelle problem - og jeg taler ikke bare om dem der beder mig holde kæft når jeg japper derudaf med min frelste tale om dyrevelfærd, for er der én ting jeg ikke er, så er det en prædikende veganer (da jeg netop har erfaret, at det bringer intet godt med sig og bare udtrykker uhøflighed og bedrevidenhed), men jeg snakker om dem, som selv - uden opfordring - tager emnet op grundet mine madvaner og presser citronen, presser citronen, hele tiden udspørger mig og vil ikke lade mig være i fred - på trods af, at vedkommende i virkeligheden er dybt uinteresseret i indholdet i det jeg siger, men bare gerne vil høre på hvor "latterlig" jeg er og have noget, at gøre grin med (OK, nu lyder det lige hårdt nok - jeg er aldrig blevet mobbet grundet det, hvis det bliver for åndssvagt beder jeg dem simpelthen om at holde deres kæft og blande sig udenom, for jeg kommenterer heller ikke på deres madvaner).
    I vores tid (hvis vi lige holder os til de moderne civilisationer, ikke U-landene) er der SÅ mange oplyste folk, så mange måder at blive oplyst på og man får en hel masse kastet i hovedet hele tiden. Det er fair nok, at man ikke kan tage stilling til det hele, men når man bliver direkte konfronteret med en problemstilling (eksempelvis ved at møde en vegetar og selv tage diskussionen op, gå ind på et forum og diskutere det, osv.) er det forkasteligt, at man fortsat bibeholder sin forestilling om den idylliske skildring man har af virkeligheden, i stedet for at tage realiteten til sig og aktivt tage en stilling til det.

Nu er alt dette selvfølgelig meget subjektivt, da jeg jo ikke mener at støttelse af det konventionelle landbrug kan forsvares, mens nogle ikke finder noget galt i det (selvom de er godt inde i emnet). Men det leder igen tilbage til min mening - de er ignorante, for det er jo netop min opfattelse, af folk, som støtter dette - det er en forkert holdning/mening/handling i min bog.
    Dermed ikke sagt, at hele mennesket er ignorant, at jeg afskyr helheden af denne person, men det er jo blot en problemstilling, som jeg i de dybeste fundamenter er uenig i - akkurat ligesom du kan mene at din søster er helt ude i hampen fordi hun er for legalisering af hash, mens du er imod - men derfor betyder det jo ikke, at du mener, at hun er generelt dum - bare, at du på dette punkt mener, at du ved bedre end hende, for man mener jo (næsten) altid, at ens egen mening er den rigtige (undtagen tilfælde hvor det er ekstremt subjektivt).

Så igen, jeg hader ingen kødspisere, men deres valg lider jeg lige så meget disrespekt og disaccept overfor, som hvis de havde behandlet deres hund på samme måde, som grisen de spiser, blev behandlet før dens død - og det er her jeg står af, for hvorfor får det folk op i det røde felt, mens produktionsdyrenes lidelser er så godt som ligegyldigt for dem?

Smil til alle, min bedste veninde gennem (næsten) hele livet var gladelig kødspiser og hun jokede med det i mit nærvær, min kæreste var kødspiser indtil for et år siden, hele min familie er kødspisere - og derfor elsker jeg da ikke dem mindre :o)

• #26   24. dec 2012 Godt skrevet the vegan way of life smiley

Kommentér på:
Hvorfor er verden så

Annonce