Hvorfor er verden så {{forumTopicSubject}}
modbydelig?
Jeg kan slet ikke klare at folk over hele verden ikke behandler dyrene med respekt og kærlighed.. For dem er det bare et dyr, en ting.. Ikke et levende væsen..
Jeg tuder tit over alle de stakkels dyr i hele verden der bliver ødelagt af mennesket..
Jeg SKAMMER mig over at være menneske..
Og jeg skammer mig over at jeg ikke kan hjælpe alle de stakkels dyr..
Hvad foregår der oppe i hovederne på de sindsyge mennesker som behandler dyrene som legetøj?
Er de ikke opdraget bedre??
Falder så tit over videoer hvor fx. heste bliver mishandlet på det groveste, og derefter skal leve i lidelse fordi der intet bliver gjort..
Selv i smukke smukke danmark foregår der de skumleste ting, og der er ingen der gør noget permanent ved det?!¨
Er det virkelig den verden vi skal leve og opdrage vores børn i?
Det vil jeg simpelthen ikke være med til..
Alle dyr burde behandles som GUDER!
De gør sku så vi kan leve på denne jord.
ALLE dyr har et led i fødekæden, og intet dyr er ubrugeligt i denne verden.. Selv den mindste myre betyder alt!
Jeg kan ikke holde ud at dyrene i verden ikke bliver behandlet ordenligt..
Jeg ville hellere end gerne spytte og sparke på de mennesker som er ondskabsfulde mod dyr!
Men jeg kan ikke være i hele verden på en gang.. DESVÆRRE!
Hvorfor skal dyrene leve i rædsel og frygt for mennesket?
Hvorfor skal dyrene leve mindre værdigt end os?
Jeg ville ønske at jeg ikke var et menneske..
For jeg væmmes ved tanken om hvad mine artsfæller gør mod prægtige dyr.. Som faktisk er en del af vores liv, og som gør at vi kan leve.. PUHA!
JA JEG HAR LIGE SET EN RIGTIG LORTEVIDEO, OG DET DRÆBER MIG LANGSOMT AT DYR SKAL LIDE FOR MENNESKETS UNDERHOLDNING!
Ja undskyld, men skulle lige ud med noget galde.. :'/
nov 2012
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 582
Dyrerne kom som sagt først.
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
aug 2011
nov 2012
Men jeg er fuldstændig enig i hvad du siger.
-Jeg er selv vegetar.
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Der sker mange modbydelige ting i verden ja og det er er meget storsindet af dig at bekymre dig om dem. Glem dog ikke alt det smukke i verden, lige så meget (undskyld sproget) lort verden har at byde på, lige så meget smukt har den også at byde på.
Jeg ser det som menneskets opgave at hjælpe til der hvor man kan og respektere sine omgivelser.
<i>Indsæt gerne storslået instrumental musik til at underspille dette meget romantiserede indlæg</i>
Ja der er mange smukke ting i denne verden, men lige i øjeblikket syntes jeg bare ikke at jeg kan se det, for alt det grumme der dækker det. Desværre
nov 2012
aug 2011
Jeg overvejer også strengt at blive veganer, indtil jeg kan avle og slagte mit eget, så jeg ved at det har været behandlet ordenligt.
Og tro mig når jeg siger, den dag skal nok komme hvor jeg kan avle mit eget kød og have mine egne høns der lægger æg så dyrene har fået et ordenligt og værdigt liv!
Dette syntes jeg selv er 100% iorden så længe jeg ved at dyrene har været behandlet ordenligt og med respekt. Og så ville jeg i det hele taget gerne være selvforsynende, lidt ligsom bonderøven
Så har jeg da gjort MIT!
dec 2004
https://www.youtube.com/watch?v=hSFKnYD5rp4 (nu hvor Løvernes Konge allerede er bragt på banen, tænker jeg at denne vil være passende)
Billeder
http://img2.grad.bg/300x225/victoria_falls.jpg - Victoria Vandfaldet
http://www.wallpaperweb.org/wallpaper/nature/1680x1050/Rain_Forest_1680x1050.jpg - En regnskov
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20120531014161/powerlisting/images/thumb/6/60/Valley.jpg/300px-Valley.jpg - En lille dal
http://farm2.static.flickr.com/1354/802703109_b88382d398.jpg - Koralrev ved Sharm El Sheik (der har jeg dykket et par gange i det rev, hvis du skal se skønhed, så tag dig et dykkercertifikat i Shark Bay ved Sharm El Sheik!!!)
Hvis det ikke er små vidundere, så ved jeg ikke hvad et vidunder er. God fornøjelse med at finde det smukke!
Du kan forresten også se American Beauty, meget livsbekræftende film.
Burde virkelig gå i seng..
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Jeg er garanteret en af de modbydelige, jeg arbejder med produktionsdyr, og noget af det værste, nemlig farestald! Har tilmed arbejdet i bindestald og zoo, jeg vil sige sige jeg har et realistisk syn på dyrehold. Der skal helt sikkert ske forbedringer for dyrene rundt omkring, både i DK, EU og hele verden, men rom blev ikke bygget på en dag..
aug 2011
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 489
nov 2008
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 282
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.187
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.447
Ligesom der altid vil kunne findes mordere, voldtægtsmænd, forbrydere, tyve osv. Verdenen er ikke perfekt. Uden ondskab ville der ikke være godhed.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
dec 2004
Der er stor uvidenhed om dyrevelfærd i verden og mange ved kort sagt ikke nok om dyr til at have med dem at gøre og derfor går masseproduktionen af bacon, flæskesteg, mælk osv osv ud over dyrerne. Der med ikke sagt at der er nogen der nægter at se sandheden i øjnene, men meget mistrivsel af fx kæledyr er jeg ret overbevist om sker grundet uvidenhed og ikke fordi folk er ignorente.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
I vores tid (hvis vi lige holder os til de moderne civilisationer, ikke U-landene) er der SÅ mange oplyste folk, så mange måder at blive oplyst på og man får en hel masse kastet i hovedet hele tiden. Det er fair nok, at man ikke kan tage stilling til det hele, men når man bliver direkte konfronteret med en problemstilling (eksempelvis ved at møde en vegetar og selv tage diskussionen op, gå ind på et forum og diskutere det, osv.) er det forkasteligt, at man fortsat bibeholder sin forestilling om den idylliske skildring man har af virkeligheden, i stedet for at tage realiteten til sig og aktivt tage en stilling til det.
Nu er alt dette selvfølgelig meget subjektivt, da jeg jo ikke mener at støttelse af det konventionelle landbrug kan forsvares, mens nogle ikke finder noget galt i det (selvom de er godt inde i emnet). Men det leder igen tilbage til min mening - de er ignorante, for det er jo netop min opfattelse, af folk, som støtter dette - det er en forkert holdning/mening/handling i min bog.
Dermed ikke sagt, at hele mennesket er ignorant, at jeg afskyr helheden af denne person, men det er jo blot en problemstilling, som jeg i de dybeste fundamenter er uenig i - akkurat ligesom du kan mene at din søster er helt ude i hampen fordi hun er for legalisering af hash, mens du er imod - men derfor betyder det jo ikke, at du mener, at hun er generelt dum - bare, at du på dette punkt mener, at du ved bedre end hende, for man mener jo (næsten) altid, at ens egen mening er den rigtige (undtagen tilfælde hvor det er ekstremt subjektivt).
Så igen, jeg hader ingen kødspisere, men deres valg lider jeg lige så meget disrespekt og disaccept overfor, som hvis de havde behandlet deres hund på samme måde, som grisen de spiser, blev behandlet før dens død - og det er her jeg står af, for hvorfor får det folk op i det røde felt, mens produktionsdyrenes lidelser er så godt som ligegyldigt for dem?
Smil til alle, min bedste veninde gennem (næsten) hele livet var gladelig kødspiser og hun jokede med det i mit nærvær, min kæreste var kødspiser indtil for et år siden, hele min familie er kødspisere - og derfor elsker jeg da ikke dem mindre :o)
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 489
Hvorfor er verden så