{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

SUPER fed oplevelse - må bare dele! {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, havde jeg bare en SUPER oplevelse i aften, som jeg bare lige MÅ dele...

Jeg var jo - som jeg sædvanligvis er mandag aften - til ridning, og i aften foregik det i terrænet i det dejlige solskinsvejr.... super dejligt og lige min form for ridning. smiley Nå, men det gik da også rigtig godt, indtil Geniet (den hest, jeg red på) pludselig fik lyst til at løbe stærkt... og så var han egentlig i første omgang ret ligeglad med, at jeg sad på ryggen af ham; han drønede bare tværs over stubmarken i strakt galop. smiley

Normalt er det jo faktisk ganske skønt med sådan en "jorde-tur", men må indrømme, at jeg altså helst selv vil bestemme hvor og hvornår... Så min første tanke var egentlig: "Åh nej, nu ryger du af IGEN!!!" Alt imens jeg spændte op og hev og sled i tøjlen, naturligvis uden den mindste effekt. :-S

Men så tænkte jeg: "F****** nej!" Og tvang - med noget selvovervindelse - mig selv til at slappe mere og mere af, sætte mig tungere og tungere ned i sadlen, mens jeg trak lænden lidt an og holdt tøjlerne korte, men løsnede dem lidt. Mit mål var at flytte mit fokus fra at stoppe hesten til at få ham til at slappe af, så jeg kunne blive hængende, og til min store forundring og glæde satte han lige så langsomt farten ned igen, indtil han slog over i trav, og jeg derefter kunne tage ham helt ned i skridt og bare slappe af. smiley

Da han så var helt afslappet, satte jeg ham af egen fri vilje i galop, og så fik vi os en SKØØØØØN galoptur henover marken!!! smiley

Bagefter havde jeg bare lyst til at slippe tøjlen, løfte begge arme i vejret og skrige: JUHUUUUU!!!! Så højt, jeg kunne. Og min ridelærer sad bare på sin egen hest og morede sig kosteligt, hvorefter han nikkede til mig og sagde, at sådan skulle det gøres... Han skulle bare vide, hvor bange jeg blev til at begynde med.... *gg*

Men hvor var det bare en fed fornemmelse at overvinde sin egen angst på den måde... at miste kontrollen fuldstændig og så alligevel formå at tage den tilbage igen og få hesten til at adlyde... WOW, siger jeg bare - man bliver helt "høj". smiley

Det skal her lige tilføjes, at jeg for nogle måneder siden havde en rigtig grim oplevelse, hvor jeg blev smidt af en løbsk hest og forvred den ene skulder samt fik en hjernerystelse, og derefter har jeg - desværre - haft lidt problemer omkring det, at hesten tager kontrollen fra mig, så derfor var i går for mig en kæmpe sejr! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SUPER fed oplevelse - må bare dele!
Kommentér på:
SUPER fed oplevelse - må bare dele!

Annonce