11. jun 2004 Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
Utryg ved andre ryttere {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er min unghest sådan?
Hun blev tilredet af beriderelev, og efter 2 måneder overtog jeg selv
I efteråret ville jeg have min far på hende, da hun var lidt strid, men hun gik helt grassat. De må gerne sætte sig op, men så snart hun mærker, at det ikke er mig (selvom min far og jeg vejer det samme), så begyndte hun at bakke helt vildt og stejle
Så skulle min ridelærers datter prøve hende, da hun var lidt strid ved mig, men hun stejlede helt vildt og løb. Hun stejlede nok 10 gange i træk, og så hoppede pigen af
Hun har aldrig stejlet med mig eller lavet numre med mig. Hun har accepteret mig altid. Hun er ellers meget glad for min far og kalder på ham, når han går. Så jeg forstår det ikke?
Hvorfor vil hun ikke have andre ryttere på?
Et problem, da jeg flytter, og jeg meget gerne ville have en part til hende til hverdagene
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
jun 2004
Han foder hende hver eneste dag
Vi har altid kunnet deles om hestene, da de havde ligemeget respekt og tillid til os
Hun virker bare helt vildt bange. Og hun har aldrig forsøgt at prøve mig af, så jeg har lidt svært evd at tro, at det er trods
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
Lad dem som evt skal ride hende, have hende i hænder 1 uges tid (hver dag), bare lige lidt ud og gå med hende, kæle med hende, strigle hende og bare være sammen med hende så hun ser at de ikke er farlige, og så kan man jo sætte dem op bagefter, hvis hun blir ved er det enten frækhed eller utryghed, og hvad der videre kunne gøre ved jeg ikke;)
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
jeg har selv redet et sted, hvor hestene da var meget søde og gå med osv. men når man satte sig op, så de første mange mange gange, var det en stor kamp at ride dem, fordi de konstant prøvede en af..
jun 2004
Hun blev også tilredet i maj 2007, så det er snart 1 år siden
Jette: Han nåede ikke engang at røre ved tøjlen eller sætte hende i gang, før hun gik grassat - desuden er han en meget dygtigere rytter end jeg, Samme med ridelærerens datter
Og da jeg overtog hende juli 2007, havde jeg ikke så meget som EN magtkamp med hende...
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Da jeg tilred shake, bukkede eller stejlede han ikke en eneste gang!
Men efter han er blevet mere sikker på sig selv, og fået en bedre balance får jeg altså tit et bukkespring når jeg rider ham..
jun 2004
Jeg har akdrig haft en magtkamp med hende i det år jeg har redet hende
Utryg ved andre ryttere