Enorm utryg ved strigling {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har verdens skønneste Fell pony på 7 år Hun er super cool i stortset alle siturationer. Er vi på tur så kigger hun bare lidt må den "farlige" ting og går så videre. Er normalvis utrolig nem at gøre tryg ved uventede eller farlige ting Altså utrolig cool og på ingen måde nervøst anlagt.
men men men...... dog er der en ting som hun bare slet ikke kan lide og som hun virkelig er bange og utryg ved. og det er striglning.
Lige så snart jeg finder striglen frem og nærmere mig hende, begynder hun at spænde op og vende det hvide ud af øjene Hun danser rundt når jeg begynder at strigle hende og er virkelig utryg ved det.
Jeg har efterhånden prøvet alt i løbet af de sidste 6 mdr. at fra at lade hende snuse til striglen. Ligge en godbid oven på striglen. Non stop fodrer hende med godbider mens jeg strigler hende. Ikke fjerne stiglen før hun står stille. Prøvet andre farver strigler. Prøvet hårdere strigler, helt bløde strigler. Lade hende æde hø mens hun bliver striglet. Prøvet at binde hende "hårdt" op, så hun ingen mulighed har for at danse for meget rundt. Prøvet at binde hende løst. Prøvet at have en til at stå foran hende som snakkede med hende imens osv osv osv...... synes virkelig jeg har prøvet alt efterhånden, men lige lidt hjælper det. Der er absolut ingen fremskidt overhovdet, uanset hvilken metode jeg har brugt. Hun er lige utryg og bange.
Jeg kan fint rører hende over hele kroppen med mine hænder, og hun vil meget gerne kløes. Hun er slet ikke utryg ved anden berøring end ved de pokkers strigler.
Det er simpelhen så snyd for hende, for det skulle jo gerne være hyggeligt for hende at komme ud og blive striglet og nusset om. Ikke noget der gør hende utryg og bange.
Er nu kommet dertil hvor jeg simpelhen ikke ved hvad jeg skal stille op, er kommet frem til at jeg nok skal have hende tjekket af en prof. da der må ligge et eller andet andet til grunde for hendes utryghed. Men hvem pokker skal jeg ringe til? Dyrlægen? kiropraktor? Massør?
Det skal lige siges at hun kommer fra et super godt hjem tidligere, hun er ALDRIG blevet slået eller mishandlet på nogen måde!
Hjælp hvad pokker skal jeg lige gøre, er helt på bar bund ?
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Hun kan måske en gang være blevet sparket uden det kan ses og så en der har striglet der hvor det gjorde ondt .
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 15
Hyggerytteren: Det er desværre også afprøvet Har også prøvet at holde en beroligende hånd på hende mens jeg strigler med den anden. Det gjorde heller ingen forskel
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
jul 2013
aug 2008
jul 2013
aug 2008
jul 2013
jan 2007
Følger: 31 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 1.347
jan 2007
Følger: 31 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 1.347
Hvis du feks ønsker at hesten står stille, fjerner du striglen, når hesten står stille - hvs du vil have at hesten slapper af, fjerner du striglen når hesten tager hovedet nedad - du kan evt. hjælpe hesten, ved at lære den en signal til at tage hovedet ned
Enorm utryg ved strigling