Hunde adfærd?? Bange og tisser {{forumTopicSubject}}
Vi har en skøn rottweiler tæve på 15 mdr. Vi fik hende da hun var ca 7 mdr.
Hun har hele tiden været enorm utryg og ligner en der har fået tæsk sådan som hun kan krybe sig sammen. Men med tiden er det blevet meget bedre! Vores børn elsker hende og omvendt.
Men.... Hvis der bare er det mindste og man hæver stemmen, tisser hun på gulvet. Vi har lige haft hende ved dyrlægen pga kløe i ørerne, og har fået noget at dryppe hende med. Men med det samme vi ber hende om at ligge sig så vi kan dryppe hende, tisser hun ud over det hele.
Et andet problem. Hun har det med at ødelægge børnenes legetøj + deres og mine sko. Men aldrig noget af mandens. Det er især hvis manden er væk og vi er alene hjemme.
I starten var hun bange hvis vi fik besøg, og det var især hvis det var mænd. Det er ikke alle hun vil snakke med hvis de opsøger hende.
Vi havde mistanke om at hun havde været ude for en dårlig oplevelse inden vi fik hende. Men hun kommer fra opdrætter. Det er en enlig dame med et par tæver til avl.
Nogen der har en ide om hvad der er grunden til at vores hund gør og er som hun er??
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
Meningen er faktisk at hun skal bruges som avls tæve. Vi har hende på kontrakt. Så hun er udstationeret hos os, og opdrætter har retten til at få 2 kuld hvalpe på hende. Vi mener ikke at hun vil egne sig til det. Hun skal selvfølgelig mental testest og igenmmen div. prøver.
Opdrætter kan ikke se problemet
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 469
Hvad gør jeres mand v. hunden?? Fodre?, går med den? leger med den?
Er det jeres første hund?
mar 2010
Jeg går hjemme hele tiden, så det er egentlig mest mig der fodre, lufter og leger. Men når manden er hjemme er de meget sammen, både inde og ude.
Det virker til at hun er mest glad for mig, da hun sidder og ligger ved min sidde og gerne sover sammen med mig.
Det er ikke vores første hund. Vi har haft racen før
apr 2010
Hunde tisser af underdanighed.. Det kræver, at i skal lærer jer selv og fremmede hvordan man møder en hund!!...
At hunden ikke tager din mands ting kan være fordi hunden ikke "savner" din mand.. Hunde tager tit ting fordi de lugter af noget godt, trygt og dejligt..Og der er et savn...
At øredryppe sin hund er et overgreb på hunden, det skal være en god oplevelse, ergo godbidder, lys stemme, evt. lidt leg og masser af ros efterfølgende..
Der er ingen grund til, at tro hunden har været "mishandlet" det er bare en unghund som skal have lidt mere selvtillid og det skal i lærer den.. Men dog med forbehold, så den stadig ved dens plads er Heeeelt nede i bunden af familien
mar 2010
Hun kan fx ødelægge noget mens jeg er oppe og putte børnene. Så kan der lige været røget en sko eller en genstand som lige ligger liidt forkert
apr 2010
apr 2010
mar 2010
Inden puttetid leger børnene gerne med hende. Både så børn er hund er træt Vi plejer at være i stalden og fodre og lige ude og lufte hunden lidt
apr 2010
Vi havde det skide sjovt jeg er bestemt ikke træt´, men derimod blevet frisk af denne leg og luft, og de skred, så hygger jeg med dette her.. kan du følge mig?? Hunden er en brugshund/tidligere faktisk en hyrdehund den skal mental trættes og ikke trættes ved leg eller lufteture.. Det kan give bagslag
mar 2010
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
En hund mærker MEGET hurtig, hvis man er stresset, irriteret eller lignende.. jeg kan mærke det på min herhjemme.. Så prøver hun på alle mulige måder at "gøre" mig glad igen.. og det er en ond cirkel, for så kan hunden faktisk virke som en endnu større belastning.. og så skal man ikke hæve stemmen ret meget før de bliver for underdanige.. en hund skal være nederst i hierkiet, men ikke liste langs gulvbrædderne:-)
apr 2010
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
Men en brugshund hedder jo ikke en "brugshund" for sjov.. og det samme med en hyrdehund osv. man bør jo generelt aktivere den i det den er avlet til, for at få den mest harmoniske og glade hund..
Men Susanne, jeg kan godt forstå du har tænkt, at hvis hunden bliver aktiveret ved en gåtur el. lignende, så er den nok træt bagefter... det er jo som sådan også rigtig nok, det er bare hvilken form for aktivering man skal tænke over, hvis det skal have den virkning du ønsker:-)
Hunde adfærd?? Bange og tisser