{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.865 visninger | Oprettet:

Hunde adfærd?? Bange og tisser {{forumTopicSubject}}

Vi har en skøn rottweiler tæve på 15 mdr. Vi fik hende da hun var ca 7 mdr.
Hun har hele tiden været enorm utryg og ligner en der har fået tæsk sådan som hun kan krybe sig sammen. Men med tiden er det blevet meget bedre! Vores børn elsker hende og omvendt.

Men.... Hvis der bare er det mindste og man hæver stemmen, tisser hun på gulvet. Vi har lige haft hende ved dyrlægen pga kløe i ørerne, og har fået noget at dryppe hende med. Men med det samme vi ber hende om at ligge sig så vi kan dryppe hende, tisser hun ud over det hele.

Et andet problem. Hun har det med at ødelægge børnenes legetøj + deres og mine sko. Men aldrig noget af mandens. Det er især hvis manden er væk og vi er alene hjemme.
I starten var hun bange hvis vi fik besøg, og det var især hvis det var mænd. Det er ikke alle hun vil snakke med hvis de opsøger hende.

Vi havde mistanke om at hun havde været ude for en dårlig oplevelse inden vi fik hende. Men hun kommer fra opdrætter. Det er en enlig dame med et par tæver til avl.

Nogen der har en ide om hvad der er grunden til at vores hund gør og er som hun er??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde adfærd?? Bange og tisser
  • #1   30. jan 2012 Vi fik engang en hund på prøve, som heller ikke var glad for mænd, men hun kom også fra en opdrætter.. Vi fandt senere hen udaf at hun ahvde været på prøve hos en anden familie, hvor manden ikke havde været flink overfor hende, og derefter var blevet sendt tilbage til opdrætter, men det fik vi ikke at vide før vi sendte hende tilbage til opdrætteren, og bad om en forklaring..

• #3   30. jan 2012 Det med tisseriet er først begyndt her den seneste tid. Vi prøver så vidt mulig ikke at hæve stemmen over for hende.

Meningen er faktisk at hun skal bruges som avls tæve. Vi har hende på kontrakt. Så hun er udstationeret hos os, og opdrætter har retten til at få 2 kuld hvalpe på hende. Vi mener ikke at hun vil egne sig til det. Hun skal selvfølgelig mental testest og igenmmen div. prøver.
    Opdrætter kan ikke se problemet smiley

• #4   30. jan 2012 I prøver så VIDT muligt ikke, at hæve stemmen.. Hvorfor hæver i stemmen?? ?
    Hvad gør jeres mand v. hunden?? Fodre?, går med den? leger med den?
    Er det jeres første hund?

• #5   30. jan 2012 Ja man kan da ikke undgå at blir lidt irriteret når den har ædt børnenes ynglings legetøj...

Jeg går hjemme hele tiden, så det er egentlig mest mig der fodre, lufter og leger. Men når manden er hjemme er de meget sammen, både inde og ude.
    Det virker til at hun er mest glad for mig, da hun sidder og ligger ved min sidde og gerne sover sammen med mig.

Det er ikke vores første hund. Vi har haft racen før smiley

• #6   30. jan 2012 Man behøver ikke, at hæve stemmen overfor en hund. Den hører 8 gange bedre end os smiley Hunden kan sagtens læse, at i er "vrede" bare i jeres kropsspsrog og 1 ting er vigtigt, den må ikke skældes ud hvis i ikke har overværet akten hvor legetøjet bliver ødelagt!
    Hunde tisser af underdanighed.. Det kræver, at i skal lærer jer selv og fremmede hvordan man møder en hund!!...
    At hunden ikke tager din mands ting kan være fordi hunden ikke "savner" din mand.. Hunde tager tit ting fordi de lugter af noget godt, trygt og dejligt..Og der er et savn...
    At øredryppe sin hund er et overgreb på hunden, det skal være en god oplevelse, ergo godbidder, lys stemme, evt. lidt leg og masser af ros efterfølgende..
    Der er ingen grund til, at tro hunden har været "mishandlet" det er bare en unghund som skal have lidt mere selvtillid og det skal i lærer den.. Men dog med forbehold, så den stadig ved dens plads er Heeeelt nede i bunden af familien smiley

• #7   30. jan 2012 Det er jo heller ikke fordi vi råber af den. Det er bare at vi måske siger Heey. Problemet er ikke så stort for mit vedkommende. Hun tisser ikke hvis jeg vil dryppe hende i ørene. Jeg plejer at sidde og fjolle med hende på gulvet inden og roser hende når hun er dygtig smiley

Hun kan fx ødelægge noget mens jeg er oppe og putte børnene. Så kan der lige været røget en sko eller en genstand som lige ligger liidt forkert

• #8   30. jan 2012 Du skriver: Det ikke er alle hun vil snakke med når de opsøger hende.. Hvordan opsøger de hende?

• #9   30. jan 2012 Inden børnene bliver puttet, hvad læaver hunden så?+ Evt. hvad laver I med hunden??

• #11   30. jan 2012 Sætter sig ned i knæ til hende.. Og stille og rolig snakker til hende. Det er bedre hvis folk "ignorere" hende og lader hende komme til dem hvis hun har lyst.

Inden puttetid leger børnene gerne med hende. Både så børn er hund er træt smiley Vi plejer at være i stalden og fodre og lige ude og lufte hunden lidt

• #12   30. jan 2012 Folk skal sætte sig med siden til hende og evt. smaske... Vende halsen mod hende og blotte... Et rigtigt godt råd!!! Lad vær med, at lege med hende inden børne skal puttes, lad vær med, at lufte hende inden børnene skal puttes.. Det stresser hende op og når du og børnene går op fgor, at putte tænker hunden : HVA SÅ??? Hmmmm der ligger satme en bamse, eller en Barbie dukke og endnu bedre smiley en ildelugtende sko.. der lugter af min famile som lige har været her??
    Vi havde det skide sjovt jeg er bestemt ikke træt´, men derimod blevet frisk af denne leg og luft, og de skred, så hygger jeg med dette her.. kan du følge mig?? Hunden er en brugshund/tidligere faktisk en hyrdehund smiley den skal mental trættes og ikke trættes ved leg eller lufteture.. Det kan give bagslag smiley

• #13   30. jan 2012 Mange tak for dine gode råd smiley Kan helt sikkert bruge til det noget. Jeg har bare tænkt at frisk luft, løb og leg var godt inden hun skulle være alene. Men det er selvfølgelig dumt for hun er længe om at geare ned igen.

• #14   30. jan 2012 du kan evt. give hende en flaske eller bold man kan købe ed godbidder i, så kan den hygge sig med den, ens du putter børn, så skal den bruge knolden.. eller man kan(når det er vejr til det) smide en håndfuld foder på græsplænen og lade den hygge sig med det...

En hund mærker MEGET hurtig, hvis man er stresset, irriteret eller lignende.. jeg kan mærke det på min herhjemme.. Så prøver hun på alle mulige måder at "gøre" mig glad igen.. og det er en ond cirkel, for så kan hunden faktisk virke som en endnu større belastning.. og så skal man ikke hæve stemmen ret meget før de bliver for underdanige.. en hund skal være nederst i hierkiet, men ikke liste langs gulvbrædderne:-)

• #15   30. jan 2012 Det er jo også det folk desværre misforstår når de skal lade/lære hunden være alene hjemme...Ud og gå flere timer/cykle og meget andet.. Hunden bliver overgearet af det og vupti så er mor eller far smuttet.. Så kan man ikke bare ligge sig ned i flere timer og sove... Vi andre løber jo heller ikke en tur for , at gå i seng LIGE efter smiley

• #16   30. jan 2012 Louise: nu er det jo ikke alle der har lige meget viden om hundes adfærd:-).... og heldigvis er det ikke alle racer man bør vide så meget om for at have dem.
    Men en brugshund hedder jo ikke en "brugshund" for sjov.. og det samme med en hyrdehund osv. man bør jo generelt aktivere den i det den er avlet til, for at få den mest harmoniske og glade hund..
    Men Susanne, jeg kan godt forstå du har tænkt, at hvis hunden bliver aktiveret ved en gåtur el. lignende, så er den nok træt bagefter... det er jo som sådan også rigtig nok, det er bare hvilken form for aktivering man skal tænke over, hvis det skal have den virkning du ønsker:-)

Kommentér på:
Hunde adfærd?? Bange og tisser

Annonce