Købt hest i anden landsdel? {{forumTopicSubject}}
Ja nu er nået dertil i min søgen efter hest at jeg meget kraftigt overvejer (ok har næsten helt besluttet) at tage til jylland og kigge efter hest, har set en del annoncer der kunne være hesten og i den rigtige ende af prisskalaen...
Men kommer dog nogen gange i tvivl, er det måske ikke lidt tosset at køre ca 320 km bare for at kigge på nogen heste. Men har jo så også fået lokket kæresten til at tage nogle fridage så vi også kan få en lille ferie ud af det i mens jeg kan kigge/prøve heste. Så selv om jeg ikke finder hesten så får vi da noget ud af det.
Men hva gjorde i andre der har kigget/købt hest i den anden ende af landet? Nu tænker jeg både med da i var ovre og se på hesten, hvordan og hvorledes med dyrlægeundersøgelse og transporten af hesten og hva med betalingen osv osv osv.
Kort sagt: Hva gjorde i med alt omkring købet af hesten?
Har selv en idé om hvordan og hvorledes, men vil gerne lige høre nogen af jer der rent faktisk har prøvet at købe hest i den anden ende af landet.
Håber i kan hjælpe mig lidt, da jeg føler mig en smule lost.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Kokken
feb 2004
Følger: 159 Følgere: 258 Heste: 11 Emner: 560 Svar: 2.357
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 441
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 2.277
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 101 Svar: 991
jul 2007
Følger: 189 Følgere: 192 Heste: 13 Emner: 20 Svar: 770
Når vi har solgt, så er det fifty fifty om de bliver på sjælland eller om de flytter til jylland
nov 2005
Følger: 81 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 556
Brobizz er ikke så dyrt, sidst vi var over broen løb det op i ca 340 kr tur/retur, så det er ikke den store udgift. Jeg bor nemlig også selv på sjælland. Det der bliver dyrest (udover at købe hesten hvis jeg finder en) er selvfølgelig at bo og spise derovre, men nu når vi tager som en ferie så vil jeg ikke se på det som en udgift, men som en fornøjelses tur eller mini ferie om i vil.
nov 2005
Hva gør i så med dyrlæge undersøgelsen når i har købt hest i jylland? Ringer i bare til en dyrlæge og siger i har en hest der skal igennem handelsundersøgelse, den står på det sted og ring med resultatet? Og så lige ringer til ejer og siger at hesten bliver undersøgt den og den dato?
nov 2005
maj 2007
Mig og min kæreste har før taget en tur til grenå og esbjerg tror jeg også det var, kiggede på 3 heste, ikke nogen af dem var mig sådan rigtigt...
Har snak med en nu om at jeg måske får cen på prøve først de to første uger fx for at være sikker på at vi passer sammen og at jeg rider den når jeg kommer derop og kigger, og hvis det er noget tager vi den med hjem med det samme..
det er så det største problem synes jeg.. netop hvad gør man med dyrlæge? Og hvordan i alverden får man den med hjem igen, for det første skal det være en bil der kan tage så tung en trailer, for det andet skal man have eller låne en trailer og for det tredje skal man have en der kan må køre bilen...
Og så er det lidt langt at køre frem og tilbage med trailer hvis ikke man har hesten hjem...
det tager knap 4 timer, taget ud fra krak... og dvs UDEN trailer
Så jeg ved heller ikke helt hvad jeg gør endnu
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 149 Svar: 2.938
Jeg selv skrottede alle dem der var fra sønderjylland, sjælland og øerne.. Og jeg fandt stadig en hest jeg var vild med (;
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 149 Svar: 2.938
maj 2007
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Begge var landshold ryttere, så ponyerne skulle gennem dyrlæge tjek, også et lidt mere grundigt et.
Det ene hold, valgte at tage ponyen med tilbage til sjælland, for at få tjekket af egen dyrlæge, var hun ikke gået gennem dyrlæge, så var de selv kommet tilbage med hende.
De andre fandt nogle ryttere fra midtjylland, som de spurgte efter en god pålidelig dyrlæge, som de så fik til at lave tjekket.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.408
Købt hest i anden landsdel?