{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

har købt hest {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en hest hun er rigtig skøn men hun er meget fremadgående og hun er hovedsky jeg har snakket med en tidligere ejer. der fortæller hun aldrig har været sådan og at en 7 årig pige har redet hende osv.

der er ikke noget ondt i hende, men man kan ikke ordne hende i hovedet så godt og hun virker som om hun er generet i ørene plust hun shaker hovedet op og ned når hun står i sin boks og når hun ruller sig er det som hun ryster hovedet den ene vej som der er noget der genere hende i øret. men hun skaker også hovedet op og ned.

har i nogle råd til hvad jeg kan gøre eller hvad jeg skulle gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har købt hest
  • #1   26. dec 2015 Det kan være stress af at blive flyttet..

Men ville få dyrlægen ud og tjekke hende, om der er noget fysisk galt..

• #2   26. dec 2015 Ved desværre ikke noget om det, men her er et link jeg fandt:
    http://modernehestehold.dk/?p=653

Har hun lært at ryste på hovedet? nogle heste misbruger det nemmelig smiley

• #3   26. dec 2015 hende jeg snakkede med der havde hende sagde hun aldrig havde oplevet de ting på hende og hun solgte hende til en veninde hvor hendes datter på 7 red hende osv og de havde heller ikke oplevet det. så det var mere ville høre om andre havde oplevet noget lign og måske kunne komme med råd til hvad man kan gøre for hun vil ikke ha man rør hende i hovedet man er heldig hvis man får lov i et par sekunder

• #4   26. dec 2015 Min pony har også været hovedsky, fordi gab er gammel rideskole pony også har børn taget fat i hans øre og mule.

Men jeg har gjordt sådan at jeg nusset ham i panden og så nusset han lidt længere oppe ved ørerne og forsat indtil jeg har kunne rører hans ører. Det har taget mig omkring 4 år for at jeg kan rører hans ører men ikke hans mule. Så go for it!:)

• #5   26. dec 2015 men ved ikke hvor mange hjem hun har haft før mig for jeg købte hende af en trejde part som fortalt hun er hovedesky så det er ligesom ingen ved hvornår eller hvordan det er sket ved bare hun har haft 3 hjem før mig siden 2013

• #6   26. dec 2015 Hvor længe har du haft hende

• #7   26. dec 2015 siden den 16 december

• #8   26. dec 2015 Så lad hende lige falde til, lad hende være hest og ikke mere

• #9   26. dec 2015 okay det vil jeg så prøve havde også besluttet mig før at der ville ikke blive redet på hende før det nye år engang men at der vil blive nusset om hende osv i den stil kun

• #10   26. dec 2015 Der er mange heste der ikke bryder sig om at blive rørt i hovedet af fremmenede mennesker + hun er nok stresset over flytningen. Men ellers ring og hør din dyrlæge ad .. Så kan han vurderer om det er noget der skal kigges på eller om du skal se tiden an smiley

• #11   26. dec 2015 Hvis det kun er når man rør ved den, så tror jeg i måske bare skal lære hinanden lidt at kende smiley Det kan også være hun bare er kilden...

• #12   26. dec 2015 Igen min gamle hest brugte omkring 2 år før han faldet så meget til, at han var den hest jeg kendte prøvede inden køb. Nogle heste tager flyvning meget tungt. Tid tillid træning osv. Dog skal det siges min nu her er hyber mobil, og får derfor jævnligt ostepath ud lidt som en Fys. Sidst havde han lavet og og andet, sikkert grimeleg, der giver de 100 procent nogle gange på folden. Men han var også pludselig blevet sur, irriteret kastede med hoved når man tog i grimen. Og ja han havde en nakke ting her og der, som skulle rettes og gjorde ondt drillede ham.
    Så måske hvis hun har fået en hård medfart i Taylor flytning på folden. Kan hun have fået nogle skævhederne. Men kan sagtens være psykisk pga flytning.

• #13   27. dec 2015 Det er kun når man rør ved hende eller hvis man vil gå med hende i grimme men har jeg træktorv på hende går hun pænt med og man må klø hende bag ørene men man må ikke røre hende i hovedet ellers man kan få lov nogle gange men ikke tit og det er med kvinder hun har det sådan mænd er ikke det store problem kun engang i mellem men altid med kvinder

• #14   27. dec 2015 Underligt det kun er med kvinder smiley Ville efter det du siger gætte på, at hun har haft en dårlig oplevelse med det. Har du prøvet med en sliksten eller nogle godbidder, og rose hende, hvis du får lov? Måske skal det bare trænes væk, så hun vender sig til, at der ikke sker hende noget smiley

• #15   27. dec 2015 Min veninde, havde en hest der var hovedsky.
    Hun trængende det med hesten og til accepterede hun berøring.
    Bare små skridt ad gangen smiley

• #16   27. dec 2015 Har snakkede med katte som ikke kunne lide at blive rørt af mennesker (aner ikke om det er det samme man kan gøre men et forsøg værd)... Den måtte snuse til min hænder... Stille og roligt måtte jeg røre den...

Kommentér på:
har købt hest

Annonce