{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
404 visninger | Oprettet:

God rytter vs. hygge med hesten. {{forumTopicSubject}}

Ja, mig og min far havde os en lang snak ved aftenbordet vedr. om det er vigtigst at blive dygtig til at ride eller at beholde Baunty og så bare hygge med ham.

Mig og min far blev enige om (efter lang diskussion) at man nok egentlig bliver en bedre rytter hvis man prøver at ride en masse forskellige heste, og ikke bare ride den samme hest hele tiden.

Hvis man har en drøm, som fx. er at ride til olympiaden, er man jo nødt til at sætte en masse mål for at komme til det. Én af de ting man blev nødt til at gøre, var jo nok at ride en masse forskellige heste, eller ihvert fald ikke hele tiden den samme pony, som man inderst inde godt ved at man nok ikke kommer videre med. Så er det jo nok at man skal spørge sig selv: Er det vigtigst for mig at ride den pony jeg elsker og hygger mig med, eller er det vigtigst at nå mit mål - at ride OL.

Hvis i <i>virkelig</i> tænker det her igennem, ville i så vælge hyggeponyen, som man inderst inde godt ved man ikke kommer videre med, eller ville i, hvis i havde mulighed for det, ride en masse forskellige, dygtige som dårlige heste, og derved blive en bedre rytter?
Hvad er jeres holdning til dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God rytter vs. hygge med hesten.
  • #1   21. mar 2008 ride som jeg gør nu :o]
    alt hva jeg kan komme i nærheden af, især unge heste smiley

• #3   21. mar 2008 Jeg siger heller ikke at man ikke kommer videre med den pony man har. Det kan godt være den er okay til fx. dressur, men man alligevel inderst inde ved at man kommer længst ved at sælge ponyen. smiley

• #4   21. mar 2008 Beholde hesten :o)

Men nu er mit mål hverken stævner eller ridning på højt plan - så derfor er svaret som det er :o)

• #5   21. mar 2008 hmm. Det er meget svært, men hvis du vil ride OL, så er det bare at komme videre.
    Jeg sagde selv min halvpart op, for et år siden, da jeg ikke kunne komme videre, og købte en ny pony, som kunne lære mig noget.
    Samtidig, har jeg to ungheste, (KÆMPE arbejde)
    Og så rider jeg travheste.. Men travhestene er jo ikke så "seriøst" forhold ti dressuren, som jeg går op i.. Så der ville jeg helt klart vælge at komme videre.
    smiley Held og lykke med det smiley

• #6   21. mar 2008 jeg ville helt klart vælge hygge ponyen, men det kommer også an på hvad ens ambitioner inden for rideverdenen er, jeg har ikke de store ambitioner jeg vil bare gerne ride og hygge mig med hesten måske starte lidt klubstævner men så heller ikke mere.

• #7   21. mar 2008 Altså for virkelig at komme op og ride de aller højeste klasser bliver man jo nødt til at ha' en <i>virkelig</i> dyr hest. Det er der jo ikke mange der har råd til. Men hvis man nu havde en pony man fx. red La4-5-6 på, og det var så det, altså at man ikke ville komme videre med den pony, selvom man virkelig elskede den, men dn kunne simpelthen ikke lære mere. Ville i så beholde ponyen og blive ved med at ride La4-5-6 eller ville i sælge og ride en masse forskellige heste for andre personer, eller ville i købe en helt anden hest, som i så kunne komme lidt videre med, og derefter måtte sælge igen for at få en ny man kunne komme mere videre med, osv. ?

• #8   21. mar 2008 hygge ponyen!

• #9   21. mar 2008 Den er faktisk lidt svær..

Heg vil gerne op og ride så højt som muligt, men kunne aldrig drømme om at sælge Filippa..
    Men nu er jeg så, så heldig at hun egentlig er en ret godt hest, som man kan komme forholdsvis langt på. Mit mål er at nå en M-klasse på hende. Men samtidig er hun den bedste lille pony-hygge-hest man kunne ønske sig xD

Jeg regner med at ride en masse på Filippa og så senere sætte hende i fol, hvorefter jeg vil ride videre på hende til føllet er gammelt nok, og derefter skal jeg videre på den. Og herefter skal Filippa gå og hygge sig ..

• #10   21. mar 2008 Men jeg har også prøvet at sælge min gamle hest for at få en jeg kunne komme videre med (Filippa)

• #11   21. mar 2008 * LSC *
    Nu brugte jeg også bare lige dressur som eksempel, det kunne også godt være fx. springning:).

• #13   21. mar 2008 ~ Team M&M's XD ~ .
    Ja, det er om man er mest til hygge eller om man virkelig vil noget med sin ridning. smiley

• #14   21. mar 2008 En pony der ikke går andet end LC - LA og kan springe en LC er helt fin til mig, bare den er trafik sikker så skal det nok gå.
    Er selv seriøs hvis jeg får en seriøs hest ellers ikke.
    Jeg har heller ikke rytter licens, eller forældre der vil kører til stævner, en trailer eller nogen rideklub i nærheden så ville have det fint med at tulle rundt der hjemme på en mark og lave lidt dressur, springe lidt i skoven og jorde marker :).

• #15   21. mar 2008 Krikken: Ja, det meget smag og behag :).

• #16   21. mar 2008 Jeg kunne aldrig sælge Cassie, selvom hun aldrig vil komme til at gå høje klasser. Hesten er ikke et konkurrence redskab for mig, men mit dyr og ja, man kan kalde det en ven? Hun betyder noget for mig, og derfor ville jeg vælge hyggeponyen.

• #17   21. mar 2008 jeg ville aldrig sælge min pony , bare for at komme videre! og jeg er gennemført konkurrence rytter ;b når jeg blir' hesterytter beholder jeg ponyen , køber måske en billig hest/låner en og rider den op! smiley man bliver ikke lige just dygtigere af at ride andres heste/ponyer smiley ikke i alle tilfælde smiley tror bare du skal klø på med din pony smiley

• #18   21. mar 2008 kan nu ikke tro at ponyen ikke kan lære mere :o) der er det nok rytterens dygtighed der spiller en rolle , efter min mening :o)

Kommentér på:
God rytter vs. hygge med hesten.

Annonce