{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Dilemma - Hesten eller hunden ? ö {{forumTopicSubject}}

Jeg står i et stort dilemma her.
Jeg er i skole til klokken 14 hver dag, og tager direkte fra skolen ud til hestene, hvor jeg er til klokken 18. Jeg kan IKKE skære mere tid af ved hestene ! Mit problem er så, at jeg har en hund, Luna, derhjemme, som jeg går tur med når jeg kommer hjem, altså ved 18-19 tiden. I weekenden går jeg med hende 3-4 gange dagligt, da jeg jo også skal ud til hestene. I løbet af dagen er Luna ude i haven og i løbegården meget ofte. Hun burde blive gået med noget mere, men det har vi simpelthen ikke mulighed for, da min far og mor er på arbejde. Min lillebror er hjemme fra klokken 13 cirka, men han har en hoftesygdom så han må kun gå 1 km. om dagen, og han har ikke mod på at cykle med Luna. Hvad skal jeg gøre ? Min hun kræver mere tid, men jeg har allerede skåret en masse tid af hos hestene ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma - Hesten eller hunden ? ö
  • #1   26. feb 2008 Som jeg svarede inde på den anden tråd, så kunne det være en mulighed at din ridelærer fandt en pige mere så i kunne deles om hestene og du så ikke stod for så mange hver dag. Så var der plads til at hunden kunne få noget aktivering.

• #3   26. feb 2008 Evt finde en dreng/pige som vil lufte den 1 time dagligt om eftermiddagen. (For et mindre beløb.) En slags barnepige

• #4   26. feb 2008 Kan hunden ikke komme med ud til hestene ?

• #5   26. feb 2008 min hund er ude at gå ca. 3 gange om dagen.. og han har ingen løbegård? han har det da fint?

• #6   26. feb 2008 kan du ikk tage hjem først og så gå med hunden, og derfter tage ud til hestene, og så være der til kl. 19, og så gå med den igen når du kommer hjem

• #7   26. feb 2008 Der er mange der gerne vil være hunde passere.
    Så jeg vil anbefale et finde en

• #8   26. feb 2008 Tag den med ud til hestene??:) det elsker min hund da ihvertfald smiley

• #9   26. feb 2008 vores hunde er jagt og konkurrence hunde, så min far træner med dem, så jeg skal heldigvis ikk gå med dem hver dag. cykler en tur med dem en gang i mellem

• #10   26. feb 2008 min hund går tur 3 gange om dagen , men han bliver også lukket ud i haven om eftermiddagen, npr vi kommer hjem

• #11   26. feb 2008 Jeg har sat seddler op i de omkringliggende byer, men har ikke fået nogen henvendinger. Jeg kan ikke tage hunden med ud til hestene, da de står et privat sted, hvor ejeren selv har hunde. Hun vil helst ikke have en hund mere til at rende rundt, da hun er bange for at vi ikke kan styre det.

Det med at tage hjem først osv. har jeg tænkt på, men så kan jeg ikke nå bussen og skal vente næsten en time - og så er jeg først færdig ved hesten klokken 20. Jeg passer kun min ridelæres heste, og det er ikke et sted man kan få opstaldning, så stalden er 'lukket' efter klokken 19.

• #12   26. feb 2008 Nanna - Min bliver også lukket ud i haven og løbegården mange, mange gange dagligt. Hun bliver leget med hver dag, bliver akiveret - men kommer kun ud på gå tur en gang dagligt.

• #13   26. feb 2008 hmm, hvor bor du henne af?:)

• #14   26. feb 2008 I midtjylland - 25 km. nord for viborg.

• #15   26. feb 2008 øv bøv . hvis du boede tæt på silkeborg , altså i eller et par kilometer uden for. så kendte jeg en som gerne ville gå tur

• #16   26. feb 2008 Jeg kan godt se, at jeg skal vælge en af tingende fra, eller ihvertfald skære noget af min ridning. Men når der er tre heste der skal rides og plejes hver dag, er det virkelig svært at bruge under 3 timer på det ?
    Og jeg kan også godt se, at min hund har brug for at få opfyldt sine krav med gåturer, men hvis jeg nu vælger to af hestene fra, er det jo dem der mangler at få opfyldt kravene med daglig motion og pleje ?

• #17   26. feb 2008 Men det er jo ikke dit problem at de heste ikke bliver redet. Det er din ridelærers, da det jo er hendes heste! Så må hun finde en der kan hjælpe til.

• #18   26. feb 2008 Har en hest og 2 hunde og kan sagtens nå det (:
    Når endda at gå med hundene flere gange dagligt.

• #19   26. feb 2008 Jeg hjælper i privat stald og jeg har hunden med hverdag. det er der flere der har og de leger fra vi kommer til vi går. Du kunne ikke snakke med ejeren og evt prøve at tage din hund med der ud.
    ellers hvis du har mulighed for det så find en pige/dreng som måske gerne vil tjene lidt håndøre for at gå tur med din hund.

• #20   26. feb 2008 Du kan finde en til at passe din hest engang i mellem. En til at gå med din hund. Jeg tror måske din hund kræver mere tid til at være sammen med dig. Ikke kun lufteture men tid med dig. det er mange timer om dagen den er alene dig.

• #22   27. feb 2008 Hunden er din. Hestene er din ridelæres. Ligger svaret ikke lige foran dig.
    Hunden ar dit ansvar hestene er din ridelæres. Så jeg vil sige at du må skære ned på ridningen.
    Men kan din lillebror ikke lege med hunden i haven, når han kommer hjem.

• #23   27. feb 2008 Luna er min ven xD
    Muhaha :b smiley

• #24   27. feb 2008 jeg plejer at tage min hund med ud til hestene? smiley

• #25   27. feb 2008 ....

• #26   27. feb 2008 Tak for jeres svar. Luna er ikke alene hele dagen, kun fra klokken 9 til klokken 13. Jeg har snakket med min ridelærer om at tage hunden med ud til hende, men det vil hun helst ikke fordi hun er bange for om vi kan styre det. Desuden kan jeg ikke have hende med i bussen, og jeg tager direkte fra skole ud til hestene, for at få mere tid derude, så jeg kan komme før hjem til hunden.

Jeg kan ikke sådan lige skære ned på min ridning - det har jeg allerede gjort, en hel del faktisk. Jeg bliver nemt nervøs, urolig og hidsig, jeg har en ret træls fortid. For at jeg ikke skal falde tilbage på den, er jeg nød til at få noget indhold i livet, noget jeg virkelig kan gå op i og koncentrere mig om. Det kan jeg bare ikke med Luna, men det kan jeg med hestene. Hvis jeg stoppede med at ride ville jeg sansynligvis få ret svært ved at styre mit humør og temperament.

Jeg håber stadig på at der er nogle der vil tjene lidt på at gå med hende nogle gange om dagen, men har stadig ingen henvendelser fået - desværre.

Men nu har jeg fundet noget der ihvertfald kan hjælpe lidt på det. Jeg går med hende om morgenen inden jeg skal i skole, får min lillebror jeg at lege og træne med hende et par gange om eftermiddagen og evt. cyklen en tur eller to med hende. Om aftenen når jeg kommer hjem, går jeg en tur med hende og igen inden jeg går i seng.

Kommentér på:
Dilemma - Hesten eller hunden ? ö

Annonce