Dilemma - synd for hesten {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har min ene hets stående på græs ved en bekendt, men forventer tiil vinter at flytte ham, problemet er hvor han står er en gammel hoppe som stod der da jeg flyttet derud selv. Dem som ejer gården har problemer med ejer ingen penge har og køber korn til den da den ellers ingenting får. Hun er tynd, og hvis jeg ikke giver hende vandt når de står hver for sig får hun ingenting (selvfølgelig giver ejer af gården, men det selvpas så de skal ikke) Hun har fået mit foder den sidste mdr sammen med der korn ejeren af gården giver fordi de synes det er synd.
Jeg har prøvet at kontakte ejer uden held, hesten har næsten snabel hov på forben og da jeg havde smed ude overvejetjeg at betale min smed havde så ikke tid og jeg har faktisk ikke råd.
Hvad skal man gøre?
Har overvejet at samle ind til at hun kan få den aflivet da den er gammel og ikke kan bruges, men er det for frækt at starte en indsamling, kan ikke rigtig spørge hende da hun ikke er til at komme i kontakt med og jeg har det bare så skidt med bare at flytte min.
What to do?
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 78
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 349
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 78
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
Først skal man sende opkrævninger skriftligt til ejer samt rykkere hvis der ikke bliver betalt, og derefter kan man sende skriftligt at hesten tages som pant, med ret til og sælge hesten for og få dækket sine udgifter, problemet er bare det ofte tager lang tid og opstaldningsstedet kan ofte ikke få dækket sine udgifter for salget/ slagtning af hesten på denne måde, men de kan i det mindste få stoppet udgifterne samt hestens lidelse under disse forhold som ejer tilbyder.
Men det bliver nok svært og få igennem uden en advokats hjælp med mindre ejer frivilligt vil give jer hesten mod hun slipper for flere udgifter.
Havde det været mig hesten var opstaldet ved var jeg mødt personligt op ved ejer og havde fået en snak med ejer så der kunne findes en løsning alle kunne være tjent med.
Hvis ejer er i pengeproblemer vil hun måske hellere end gerne tage mod tilbudet med i overtager hesten mod hun slipper for flere udgifter. Det kan også mindske opstaldningsstedets udgifter i sidste ende.
dec 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 43
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/kredsform%C3%A6nd
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 349
Dilemma - synd for hesten