{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Dilemma - Når hesten stikker af ! {{forumTopicSubject}}

Okay , nu har der været enormt mange videoer om heste der bliver "flået" i munden, og om at det er så synd og forfærdeligt.
Men sæt jer lige i dette dilemma :

I rider på en hest som stikker af og løber ustoppeligt mod en trafikeret vej. Du har prøvet alle "milde" måder for at stoppe den. Hesten er ustyrelig og reagere overhovedet ikke. Og i kan derfor ikke ride den rundt.
Ville I flå den hårdt i munden for at stoppe den , og dermed gøre noget som i mener er ondt mod hesten,
eller blive ved med de "blide og milde" måder og håbe på det bedste?

Vi ville personligt flå den i munden , for tænk på hvad der ellers kunne ske !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma - Når hesten stikker af !
  • #1   21. dec 2006 * Vi = Mia med Moloney og Mig (:

• #2   21. dec 2006 jeg ville "flå" den i munden, så den stopper. istedet for at risikere at den dør!

• #6   21. dec 2006 jeq ville "flå" den i munden.... men når jeg rider "vild" tur har jeq trerinqsbid på såå kan alttid stoppe Luckas. ;bb

• #7   21. dec 2006 Jeg forstår hvad du mener, og ville nok også selv gøre det hvis det var min pony. Men hvis en pony er så ustyrlig at man lige frem på rive og flå den i munden, skal man nok overveje om der kan være noget andet i vejn?

For ellers er det nok ikke helt normalt.

• #8   21. dec 2006 Okay , det er et lidt svært dilemma , men der er jo egentlig et spørgsmål med kun er svar , hvis man elsker sin hest smiley

• #9   21. dec 2006 ... Alle heste kan jo gå i panik .

• #10   21. dec 2006 Tamiila ': men hesten skal jo lære biler mm at kende.

jeg ville nok hive den i munden. det er grove metoder men man kan blive nød til der, når der kan ske alvorlige ting normalt rider jeg næsten kun mine heste med benen. og Anton (NF) forstår slet ikke hvis man begynder og sidde og hive for fx få ham til at give efter

• #11   21. dec 2006 Jeg ville helt klart flå den i munden...

dne bliver bare hård i munden ved at man uafbrudt sidder med bevægelser (små som store) i munden af den.. og ja, jeg ser på det sådan her, Lystre dne ikke (i sådanne tilfælde) på den bløde måd,e ja, så må jeg jo ta den hårde måde..

• #12   21. dec 2006 jeg rider ikke ved vejen mm. jeg ved de er i et humør hvor der kan springe en bombe ved siden af dem uden der sker noget.. men bor også op af en vej hvor bilerne kører som var en vis herre i hælen af dem.-

• #13   21. dec 2006 Kaptajn Julie Sparrow !

ja har nogle gange set nogle komme forbi, så hvis hesten bare kigger flipper de helt på den.. og den gaår jo ikk engang i panik der..

• #14   21. dec 2006 & luckas er 99% trafik sikker ..han er ALDRIG banqe for noqet..

men hvis jeq ridder med Camilla E (er oz herinde) og supér (er oz herinde) kan luckas qodt blive lidt svær at holde for hun kan nemliq ikk holde ham..heeh ;bb

• #15   21. dec 2006 at flå den i munden er lige godt voldsomt sagt - men trække nedbremsen smiley tror ik på at en voldsom sav vil stppe en vild hest, men et lige træk ? :b

• #16   21. dec 2006 hvis min hest stak af uanset hvilken situation jeg var i ville jeg da hive til for at få den stoppet for den skal da overhovedet ikke overveje og stikke af og tro den bare kan gøre det en anden gang... tænk hvis man en dag satte et lille barn op på den og den smuttede...

og man skal ikke sige at sin hest aldrig ville stikke af uanset om det er på en vej eller et ridehus for det er et flugt dyr og de kan blive bange for et eller andet mystisk og så er det jo meget narturligt for dem og stikke af...

• #17   21. dec 2006 vi prøver, når det en sjøldent gang sker, at arbejde os ud af det, knæ og lår ride volter m.m, hvis det ikke virker, og det er ved at blive farligt, må man bruge nød bremsen, begge hænder i samme tøjle, og træk til, samtidig med at man brugere invendige ben.
    Anita

• #18   21. dec 2006 Man kan jo aldrig sige : Min hest stikker aaaaaldrig af , der kan jo ske hvad som helst.
    Min pony er heller ikke ligefrem typen som stikker af , men alt kan jo ske i denne verden .

• #19   21. dec 2006 sjældent

• #20   21. dec 2006 men ligefrem flå munden i stykker på hesten nej...

• #21   21. dec 2006 Jeg tror altså de fleste af os ville gå i panik , og gøre hvad som helst for at stoppe dyret .
    Så jeg tror faktisk ikke man ville overveje hvad man skulle gøre .

• #22   21. dec 2006 ALLLE heste kan blive bange og løbe imod en vej, om de er trafik sikre eller ej..

dte er altså er dyr.. jeg stolede da ikke på min hest første gang jeg red på vej med den, hvordan kunne jeg os det..? vidste jo ikke noget som helst om hvordan den ville reagere, når dte trods alt var første gang..

• #23   21. dec 2006 Line xD LOX !: Jo for nu kan hestene jo blive enormt hidsige på en springbane , også kan de jorder mod springene uden at rytteren har den mindste kontrol over dem. De kan altså springe direkte ind i et spring på 160 , det har hesten nok ikke helt godt af .
    Den kan jo godt stikke af på en springbane .

• #24   21. dec 2006 jeg har være udsat for det.. forfærdeligt.. jeg havde næsten lige fået Larry, så en veninde og jeg skulle ud at jorde.. jeg spurgte om det var klogt at gøre det mog vejen o det sagde hun ja til, for vi kunne jo "sagtens" stoppe hestene i tide.. men da vi så skulle til at stoppe jordede hun bare videre og jeg råbte "STOOP", men hun stoppede ikk... først da vi var lige i vejkanten stoppede hun sin hest og Larry nåede ikke at stoppe.. jeg prøvede hårdt på at drej ham og hive i ham, men han er jo flokdyr å han løb bare videre... da den anden hest stoppede, stoppede larry også og drejede hurtigt rundt... men det nåede han først ude på vejen, så han gled og væltede...
    han landede på min fod og jeg fik et "black out" i en kort sekundt... slem oplevelse.. dette var den korte verision af det;D

• #25   21. dec 2006 Nej , men hvis hesten nu bliver bange på en springbane på 160 , er der vel ikke så meget at gøre hvis man ikke kan dreje den .

• #26   21. dec 2006 Line:

ja, dte er lige netop det jeg mener.. hehe

• #27   21. dec 2006 Line xD lox
    Der findes ingen heste der kan gå 160 baner, som der er nemme at styre, at kunne springe de højder kræver en vis gnist.
    ALLE hestene på det niveau kan gå M dressur.

Til spørgsmålet: Jeg ville vurdere situationen.
    Har prøvet lidt det samme et par gange, på min gamle hest, han var utrolig rar, men nogen gange slog det klik for ham.
    Første gang hoppede en hjort ud foran ham, han vendte om og løb 7 km hjem, jeg flåede ALT hvad jeg kunne i ham, men lige lidt hjalp det, han stoppede først da han var hjemme, der var heldigvis ikke nogen veje i vejen.
    2. gang hvor det var slemt, degyndte han at løbe, da jeg var ved at stige op, jeg havde lige fået svinget benet over ham, og så begyndte han at løbe, han løb ud foran et tog, der jagede jeg ham over banen, da jeg kunne se, at det var vores eneste chance, da jeg ikke kunne nå at stoppe ham, men kunne nok lige nå over før toget kom.

• #28   21. dec 2006 Jeg vil lære hesten at dreje rundt så jeg altid kan bremse dem sådan, inden jeg rider mod trafikkeret vej.
    Ellers vil jeg tage fat i hesten så den forstår det - heller lidt for hårdt end at ende sit liv på en trafikkeret vej

• #29   21. dec 2006 Det kræver en del dressur før man kan springe, da man skal have styr på hesten, og der kræves en hel del samling før man kan ride M.

Jeg har BESTEMT ikke noget imod stærke bid, bare man ved hvordan man skal bruge dem, et bid er ikke stærkere end hånden der bruger det.
    Jeg vil gerne til at bruge mit pelham til springning igen, men kan ikke bruge det på terrænbanen, da han holder hovedet højt der, men er det helt normal ridebane springning så er han utrolig blød på pelhammet, jeg behøøver ikke have fat i ham, kan koncentrere mig mere om at ride

• #30   21. dec 2006 Hvor mange heste kender du der går SB spring?

Jeg har kendt flere heste på det niveau, da jeg har arbejdet i en salgs stald i Tyskland.

Nu er galop piruetter først med i MA2, men faktis så har ALLE de heste jeg har redet, der har kunne springe MA/SB kunne lave øvelser til ALLE M klasser i dressur(changement, sidebevægelser i galop, galop piruette, serie changementer og kontra galop)

• #31   22. dec 2006 Ville ikke 'flå' hesten i munden, men vende den eller prøve at vælte den uden at gøre det (:

Og nej jeg syntes ikke det er ligeså slemt at 'flå' den i munden.. ;p

Kommentér på:
Dilemma - Når hesten stikker af !

Annonce