At miste lysten? {{forumTopicSubject}}
Nogen der har prøvet helt at miste lysten til deres hest?
Min lyst til det falder altid lidt om vinteren, men i år er det helt slemt..
Jeg går på HF, bor her, og er hjemme ved hesten i weekernder og ferier - men når jeg har muget ud, har jeg slet ikke overskud til at hygge mere med Bella.
Sidst jeg var hjemme fik jeg mig taget sammen til at strigle hende, men så blev hun bange for en motorsav hun ku' høre (hesten har aalt for mange nerver nogle gange!?), og så hev hun rebet i stykker og rendte sin vej. Imens rendt vores shetlænderhoppe så ud af folden, så jeg havde pludselig to heste jeg sku ha' indfanget.. Det endte med jeg lukkede dem alle ind i stalden igen, fodrede, og gik skuffet ind, fordi jeg havde regnet med en hyggelig stund med Bella ...
Jeg er lige blevet opereret i øret, og har derfor ikke måttet ride i snart tre måneder, og er ærlig talt ret spændt på hvad Bella vil sige til, når jeg skal på ryggen af hende igen.
Jeg får slet heller ikke redet nok til at kunne disciplinere hende, og træne hende til nye ting, osv.
Suk, suk, SUK!
Hvad synes I jeg skal gøre? Sælge Bella (noget jeg dog virkelig, virkelig ikke har lyst til!)? Tage mig sammen og bruge al den tid på hende jeg kan og se om lysten vender tilbage?
Nogen som har prøvet at miste lysten helt, og få den tilbage på en eller anden måde?
okt 2004
Følger: 69 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.292
Jeg ville bestemt ikke give op, og tror at de fleste har mindre lyst om vinteren, især uden bane/ridehal (hvis man er til det), da vejret også spiller en stor rolle.
Jeg har ikek så meget overskud for tiden, så i stedet for at ride, så hygger vi bare.
Ofte har jeg også tænkt på at lady aldrig bliver en hest for mig, og overvejet at sælge hende, men hun er her da endnu
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 367 Svar: 3.206
Jeg har aldrig mistet lysten til <b>Oddi</b>, men til at <b>ride</b> .. Jeg har haft meget mere lyst til bare, at gå og nusse om ham
feb 2007
Følger: 90 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 752
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 576
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 187 Svar: 1.853
Jeg havde en hest, som jeg ikke var oppe ved i et helt år, fordi jeg havde mistet lysten. heldigvis red min mor ham nogle gange (men ikke så forfærdelig tit fordi hun jo også havde adet at se til) til sidst solgte hun ham, og da fortrød jeg virkelig at jeg overhovedet ikke ko derop.
Efter det købte min mor endre heste, fordi hun nu have fået lyst til at være hesteejer og sådan, og der fik jeg så lysten tilbage.
Selvom du måske ikke orker eller ikke liige har lyst, så synes jeg du skal tage hen til hesten alligevel. For det ender måske alligevel med at være hyggeligt.
Idag, der gad jeg ikke til at tage op til min hest, pga. at der var så dårligt vejr, men så tog jeg derop alligevel, og endte med at hygge mig deroppe alligevel..
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 21 Svar: 390
Soglte derfor min pony, selv om jeg havde 1½ pony år tilbage.
Det er nok den bedste beslutning jeg har taget i mit liv.
Jeg tvivler stærkt på om jeg får lysten tilbage igen. /:
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 8 Emner: 38 Svar: 2.794
Det skete Efter et voldsomt styrt hvor jeg slog ryggen og ikke kunne ride.. (har stadig smerter efter det..)
da jeg endelig kunne ride igen havde jeg egentlig ikke lydst.. og til sidst sage heste mig ikke ret meget...
Det er nu 7-8år siden.. jeg tror jeg har redet max 20 gange på de år.. mest islændere..
men så i 2005.. var lysten der... jeg fik lotte.. og i år fik jeg melissa og chabli.. jeg er stadig ikke kommet ud og ride.. men nu købte vi nu Ridehest i lørdags så det kommer nok om et par dage har dog redet melissa 3 gange med det er bare uden udstyr osv.. hun er jo ikke redet til endnu
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
apr 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 75 Svar: 856
Men når man bliver ældre og sådan kommer der bare så mange andre ting oven i som man er nødt til at prioritere lige så højt som hesten såsom arbejde og kæreste f.eks.
Jeg har løst det ved at have en passer så jeg har et par dages fri om ugen..
Men det er rigtig at om vinteren er det værst.. det er som om man har lidt mere overskud når det er sommer og godt vejr.:-)
Jeg synes ikke du skal tvinge dig selv til at være ude ved hesten.. men du skal lade lysten komme lige så stille tilbage..
Giver det bare lidt mening?
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 143
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
maj 2007
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 30
At miste lysten?