Møg heste, eller hvad? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge og piger, mænd og kvinder.
Jeg arbejder på den her skole, vi har lige pt. 7 heste, hvoraf 2 af dem er føl under 1 år. Men det er ikke lige det, som det handler om. Det som det handler om at dem som er lederne på skolen er nogle fjolser!
De heste vi har er blandings heste, men til en skole som den? De forkerte blandings heste! De racer som bl.a. er i dem er lipizzaner, araber og paint. (kan ikke lige huske alle racerne, men de er nogle rigtig gadekryds!) Og jeg tvivler ikke på at de ville blive nogle rigtig gode heste, med den rigtige træning og håndtering.
Men den eneste håndtering de her heste er garanteret - hver dag - er fodring, at blive lukket ud på fold, ind igen, fodring.. og det er det. Deres hove bliver tjekket hver dag også - hvis tiden er der.
Men de bliver langt fra redet hver dag! Og dem som rider dem er ikke specielt rutinerede ryttere, som de her heste nok har brug for, for at blive rørt optimalt og sat på plads. Fordi man kan ikke rigtg finde ud af hvor man har dem, nogle af dagene er de søde, stille og rolige. Imens andre dage er de nogle sataner, stikker af som de har lyst til når de bliver trukket med og flere og flere siger at de ikke gider trække med dem fordi de faktisk nogle gange er bange for dem. Eller i så fald bliver det!
Jeg har forslået nogle andre heste racer, fordi det er en ond cirkel vi er inde i. Nogle koldblods heste måske? Nogle der ikke har samme store behov for brug af energi? Hmm, hvad mener i derude bag skærmen?
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
nov 2005
Følger: 137 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 269 Svar: 3.221
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 18 Emner: 1 Svar: 388
Ligesom hunde - en chihauhau kan tænde ligeså meget af som en pittbullterrier. xD
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Det er Dalum Uddannelses Center i Odense.
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Ved godt at det ikke kun handler om racen, men synes virkelig det er shit vi har gang i derude. Men lyder som om at det er en umulig opgave at finde en rigtig race så? Da der ikke er tid til træning - desværre. Og må indrømme at jeg ikke har mod på at træne dem, selv hvis jeg havde tid.
Møg heste, eller hvad?