{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

at give middel {{forumTopicSubject}}

Ak, ja jeg har givet middel til en pige, og straks fik jeg lav (hævnkarakter). siden har hun skrevet til mig på besked og svinet mig til.

tager alle det så dårligt at få middel?

og er man så blind, og ikke er i stand til at se, at selvom ens hest er sød og smuk, men billederne er dårlig kvalitet, og ikke viser den ordentligt frem, at man ikke forstår og acceptere at på middel??

undres bare.

er det mon fordi der er så mange små piger herinde (0-13)der bare ikke er realistiske?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at give middel
  • #1   14. jan 2008 syndes det er ook og give middel, men skal bare skrive hvorfor man gør det så ejeren af hesten kan gøre profilen bedre (:

• #2   14. jan 2008 sådan er det bare, vi kan ikke gøre noget ved det ! smiley jeg har fame også fået mange svinerne af små piger, der ikke kunne tage det..

• #3   14. jan 2008 Jeg er 12, og giver ikke hævnkaraktere, da jeg synes det er latterligt.. Hvis man ikke vil have middel, må man tage nogle bedere billeder, eller skrive mere om hesten !!!!

• #4   14. jan 2008 Sofie H *
    hvorfor ? middel er jo middel ? det er jo ikke dårligt.

• #5   14. jan 2008 Ej:/ helt ærligt, Jeg er 11 ogjeg ville ALDRIG kunne give Hævn... Det er så latterligt .-.
    Sød hest:D

• #6   14. jan 2008 Det er lige netop derfor jeg sjældent bedømmer hesteprofiler der fortjener en middel ..

• #7   14. jan 2008 og det er selvf. ikke alle i den alder !

• #9   14. jan 2008 Hvis jeg ikke har noget godt at sige om hesten lader jeg hellere være.. i stedet for at komme op at diskutere...

• #12   14. jan 2008 hvis jeg ser en hest jeg synes fortjener lav eller midel lader jeg være med at dømme den... gider ikke hævn karaktere

• #13   14. jan 2008 ja bare mig lige får at vide hvorfor så er det helt iorden. men jeg hader også de der hævnkaraktere.
    er bare rigtig træls.

• #14   14. jan 2008 plejer bare at spørger om en grund til det... Har også fået hævnkarakter, Gir ALTID en grund til de har fået lav eller middel...

• #15   14. jan 2008 Man skal kun give middel hvis det er fair, fordi hvis det er fair, kan ejerne også se det, selvom nogle giver hævnkaraktere, men det er deres problem.
    Mange giver bare middel uden grund og det er selfølgelig også unfair, så derfor syntes jeg at man skal skrive hvorfor, så de ved hvad de kan gøre bedre ..
    Det er sådan jeg syntes (:

• #16   14. jan 2008 Nej jeg bedømmer også kun hvis de fortjener høj eller derover

• #18   14. jan 2008 derfor giver jeg kun høj.
    Lader være med at give noget, hvis de fortjener lav eller middel :]

• #19   14. jan 2008 Jeg har os fået en del hævne karaktere. syntes det er rigtig ringe.
    Og dem der giver mig hævnekaraktere giver jeg simpelthen en udstemning da jeg ikke syntes de høre hjemme på hg smiley

• #20   14. jan 2008 Line R

Ja hvis jeg endelig fik sådan en så ville jeg gøre det samme tror jeg...

• #21   14. jan 2008 Jeg spørger altid hvorfor personen har givet mig lav eller middel.

Men der er for mange piger her inde som ikke kn TÅLE at andre folk synes om deres profil..

• #22   14. jan 2008 spørger os altid hvis der er nogen deer giver lav. og giver altid en kommentar til hvorfor jeg har givet dem lav el middel smiley

• #23   14. jan 2008 altid noget at jeg ikke er den eneste. hehe forklarede hende hvorfor, og det var da i hvert fald ikke fordi hendes billeder var dårligre (mente hun), og jeg var da bare jaloux.

sys det er ærgeligt at umodne unger skal ødelægge det for andre der kan finde ud at bruge hele skalaen.

for mig er middel IKKE dårligt. et 7 tal i karakter bogen er jo heller ikke skidt.

"TULLE" sikke en sød lille hest.

• #25   14. jan 2008 Michael

Hehe vi er tøser.. Noget skal vi jo være pige sure over, ik? eller noget:-)

• #26   14. jan 2008 Jeg undgår også ofte at bedømme heste jeg synes ligger til lav og midddel >_<

• #27   14. jan 2008 Jeg gav faktisk en hævnkarakter for et år siden, da jeg var helt ny herinde, men hold da op, nu har jeg fundet ud af hvordan man skal være herinde, og jeg omgås nu folk pænt og rart(synes jeg da selv) xD

• #28   14. jan 2008 mange bliver meget sur over hvis an giver lav eller middel.. også selvom man skriver hvorfor man giver det... har selv givet en lav pga dårlige billeder og dårig tekst

• #29   14. jan 2008 jeg syntes persønligt også middel er en dårlig karktar men jeg giver aldrig hævnekarktar der kan jo være mange grunde til at få det (også selvom jeg værken syntes min tekst elle billeder fejler noget) jeg plejer bare at spørge efter en begrundese

• #30   14. jan 2008 Jeg har kun fået 5 hævnkaraktere i løbet af tiden herinde - og jeg er ikke bleg for at give middel og lav smiley Faktisk tolker jeg skala'en som at middel er gennemsnittet og det tager folk ret pænt (se. evt. min bedømmelsesfordeling)..

Og ja, hævnkaraktere - de får en udstemme - og jeg spørger hvorfor.. Og så er den ikke længere.. Jeg er ret ligeglad med karaktere - det er ikke dem, jeg går op i herinde.. Da hverken de lav, middel, høj eller ekstra høj jeg har fået kan bruges til noget ö lav + middel = hævnkaraktere jeg har fået, høj = personer, der bare vil have høj igen, ekstra høj = venzepoints..

Så.. Tja.. Og jeg ved godt selv, at mine billeder heller ikke er imponerende smiley

• #31   14. jan 2008 jeg dømmer ALDRIG, med mindre jeg mener hesten har fortjænt høj.

og selv om jeg er en gammel tøs... ja så bliver jeg faktisk lidt sur hvis andre giver mine heste middel eller lav...

mit motto er... har man ikke noget godt at sige, er det bedre at lade være!!!

• #32   14. jan 2008 Måske man bare skulle afskaffe bedømmelses systemet... det kan jo tydeligvis ikke bruges til noget alligevel, hvis alle er bange for at give middel og lav (mig selv inklusive) og folk giver dårlige karakterer som hævn... Kan ikke se hvad systemet skal gøre godt for så....

• #33   14. jan 2008 anna f

helt enig!!!

syntes måske det havde været bedre hvis de IKKE havde skrevet at bedømmelsen lav er =kedelig, bedømmelsen høj =lækker.....

det syntes jeg er MEGET forkert... det betyder man skal bedømme hesten, ikke profilen.... en profil kan jo ikke være lækker...

• #34   14. jan 2008 ej men når man giver en anden lav og bare skriver som begrundelse "jeg kan ikke lide racen".. så syns jeg det er for langt ude...

• #35   14. jan 2008 mit motto er... har man ikke noget godt at sige, er det bedre at lade være!!!

jeg syntes at sådan som bedømmelsessystemet er bør man ikke give lav, eller middel.... det er at sige noget grimt om andres heste... det mener jeg ikke man kan være bekendt, med mindre ejeren direkte spørge....

alle bliver da lidt kede af at få en lav smidt i hovedet... det står jo ud for lav at det betyder hesten er kedelig. ja og andre som mig selv, bliver faktisk også lidt skuffede over en middel....

jeg håber at folk IKKE bedømmer mine heste, hvis ikke de mener de fortjæner en høj.

• #36   14. jan 2008 Hmm.. Jeg mener nu godt, at en profil kan være "lækker" med gode, varierede billeder osv. Og jeg bedømmer profilen! Alle heste er jo skønne på en eller anden måde og jeg har kun 20 ekstra høje at dele ud af..

• #37   14. jan 2008 charlotte..

der bliver vi så aldrig enige smiley

men behøver jo heller ikke mere end 20 xhøj... jeg er MEGET sparsom med mine xhøj... men giver gladeligt høj... til alle dem som jeg vil bedømme.... heste som får xhøj af mig, er oftest heste som jeg har et personligt forhold til... dog har der sneget sig et par super flotte heste jeg ikke kender ind imellem smiley

• #38   14. jan 2008 nej, det gør vi nok ikke, så smiley For ellers kan jeg ikke se, hvorfor skalaen ikke kun består af høj og xhøj? Der er jo netop også lav og middel på skalaen - og jeg harr ingen samvittighedsnag ved at give middel og jeg bliver heller ikke fornærmet, når jeg får middel... Da det er profilen (som ikke er ret god), der bliver bedømt..

• #39   15. jan 2008 Sevfølig er det lide nedern og få middel..
    Men jeg har skam ikke noget i mod det ;D
    Det er jo bare hvad folk syntes ;D

• #40   15. jan 2008 Jeg har lige fået denne besked af en pige, fordi jeg ikke ville stemme unfair og stemme på hendes hest i en udfordring... (hun kontaktede mig)

"JAMEN SÅ STEM FOR HELVEDE PÅ HENDE FOR HUN VINDER ALLIGEVEL:D min hest er bare ikke noget værd tager den ud når jeg er færdig med udfordring:(:("

Hehe.... søde små tøser.... (12 år gammel)

• #41   15. jan 2008 Jeg har selv prøvet det med hævn.. vi var uenige i en diskussion her i forum og straks fik jeg dårlig bedømmelse.. så dumt..

• #42   15. jan 2008 Karakterne er altså ikke noget værd. Der er alt for mange, som ikke engang gider at læse profil eller teksten. Jeg har givet karakterer yderst få gange - og det for at give folk et rap over fingrene, fordi de ikke læser teksten.

Udover det, så er det massevis at små vennegrupper herinde - hvilket giver et unfair billede af de rigtige bedømmelser.

Karakter og bedømmelser : De virker ikke.

• #43   15. jan 2008 louise k

jeg kigger altså for det meste kun billeder og stamtavle...

jeg gider ikke læse hele hestens livshistorie... det betyder ikke noget for mig... og mange profiler har jo en hel roman under beskrivelse.... siger billederne mig noget, læser jeg nogle gange teksten...

jeg har ikke så meget tekst på mine hestes profiler... bare lige nok til at danne et lille indtryk... hvis folk vil vide noget om mine drenge, kan de bare spørge løs, så forklare jeg gerne...

• #44   16. jan 2008 Stamtavlen har jo intet med bedømmelsen at gøre. Hvis du ikke er interesseret i at læse teksten, så kan jeg godt forstå du får nogle trælse svar tilbage.

Hvorfor kigger du stamtavler inden bedømmelse? Hvis du ser hesten er efter en vellidt hingst, så er det nok til en gd karakter? Det har intet med bedømmelserne at gøre.

Jeg skriver tydeligt at jeg ikke modtager bedømmelser - det står i min profil og her står der ingen roman. Ordenssans har man vel.

Så når en eller anden giver karakter og en mærkelig kommentar, som tydeligt er et tegn på en ulæst tekst, ja, så er det da til voldsom iritation!

• #45   17. jan 2008 louise

jeg læser INGEN tekst før jeg bedømmer.

jeg bedømmer med høj hvis jeg vil bedømme... og har jeg bedømt, og teksten IKKE indeholder hele hestens livshistorie, læser jeg det tekst jeg gider... nok især stamtavle, da avl interessere mig!!!

• #46   17. jan 2008 Jeg synes nu stadig det er forkert.

Hele pointen med bedømmelsen er jo fuldstændig splittet firdi man kun giver høj eller ekstra høj, fordi man er bange for folks reaktioner. Det er dybt latterligt og gør karakter-systemerne ubrugelige.

Vil da umiddelbart sige man lige bør skimte profil teksten igennem - det tager jo 30 sek max, og så slipper man for sure flip, som mig smiley

• #47   17. jan 2008 louise

jeg giver ikke kun høj og xhøj, fordi jeg er bange for folks reaktioner...

det er nævnt på min brugerprofiltekst, at, jeg ikke mener man bør tale grimt om andres heste.... derfor gør jeg ikke det!!!

motto,

har man ikke noget pænt at sige, er det bedre at holde sin mund!!!

• #48   17. jan 2008 Jane S : Altså.. till en eksamen kan man jo ikke bare give 8 eller 9 fordi man ikke vil være kritisk. Hvis man deltager i de her bedømmelser, så må man sku da spille med på reglerne.

Men okay - det er jo op til dig. Det er dine bedømmelser.

Bedømmeler og karakterer herinde er jo intet værd - netop pga. den slags indstillinger. Det giver intet virkeligt indtryk af hestene og profilerne.

Kommentér på:
at give middel

Annonce