Sjovt at blive smidt af? {{forumTopicSubject}}
Læser ind i mellem nogle indlæg herinde fra folk som synes det er sjovt at falde af deres heste. Et indlæg under " træning " hvor de skriver at de er faldet af 7 gange på en time og 4 gange på en halv time, og haha hvor var det bare sjovt. Ja undskyld men kan overhovedet ikke se det sjove i det. For mig er det alvorlig at blive smidt af. Har heldigvis kun prøvet det 3 gange på hele 10 år men alle 3 gange var det alvorligt og en tur på sygehuset. Særligt mit første og mit sidste styrt var alovrligt.
Hvorfor er det sjovt at stejle på sin pony og blive smidt af osv. Er det fordi de aldrig har prøvet at komme slemt tilskade? Nogle lade deres hest stejle, andre lader dem jorde , andre griner når de er røget af 10 gange på 2 timer og andre synes det er sjovt at hænge på siden af sin hest og andre igen synes det er dumt at ride med ridehjelm. Er det ikke uansvarligt at gøre de ting med sin hest. Både over for en selv, over for ens hest og over for ens omverden?? Det synes jeg.
Blogger
Følger: 221 Følgere: 267 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 3.032
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Nej det er ikke sjovt, er røget af en gang på Maja i den tid jeg har haft part på hende - min egen skyld :).
Hun blev bange for noget, satte i galop og jeg klemte så med sæde og lår for at hun stoppede det gjorde hun lige med det samme og det havde jeg ikke regnet med og red uden sadel så faldt ned ved siden af hende.
Hun stoppede med det samme ved min side og gloede på mig som om det var helt forkert jeg lå der og ' kan du så se at komme op igen ' eller ' undskyld? '.
Nu smiler jeg bare af det, for jeg syntes det var så sødt da jeg lå der og hun stod og gloede på mig.
Men ikke sjovt.
Det alvorligste jeg har været ude for var da jeg var 6, jeg røg ud på krikkens hals og kunne ikke holde nok fast så røg ned mellem dens forben også travede dne hen over mig.
Kom ikke voldsomt til skade, fik kun et stort blåt mærke selvom den trådte mig lige i brystkassen.
Men nej det er slet ikke sjovt :).
apr 2006
Følger: 110 Følgere: 123 Heste: 4 Emner: 330 Svar: 2.260
Men hvis du bare er 'trillet' af eller hvad ved jeg kan man jo intet gøre bagefter? Så er det jo bare at grine af det
Men syntes da ikk man skal tage let på det! Ridning er den farligste (og bedste ;p) sport så det kan let ende galt..
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Har da faldet af før hvor ejg slog mig røv meget, kunne ikke sidde ned i en uge havde slået halebenet.
Men efter det er jeg da faldet og blevet smidt at hvor jeg synes det var meget griner
Red en dag en skridt tur med min veninde på hendes heste uden sadel bare med transe i skoven, og de gik stille og roligt og slappede af hele turen, hvor den hest veninden så red på trådte på en gren som ramte den jeg red på s ben, så den blev forskrækket og hoppede, så kom jeg ud af balance sad jo der med lange tøjler og slappede af, så stoppede den mens jeg hang på siden, og plum så lå jeg og rodet rundt i mudder på det havde vi det meget skægt over ;p
Er også faldet af en lille 2 pony i skoven, den har en ret dårlig sadel og jeg havde en meget lang overkrop til den = svært at holde balancen hvis den laver noget, så bukkede den og jeg faldt frem og så stoppede den op og jeg trillede ud over hovedet senere da vi kom til den sø vi skulle bade i kastede den mig af 4 gange eller sådan noget ude i vandet, havde vi det nu også meget skægt over ;P
Så vil sige man kan godt more sig over at falde eller blive smidt af, hvis bare man gør det med stil ;D som mig
jul 2006
Følger: 64 Følgere: 161 Heste: 4 Emner: 276 Svar: 1.733
ex. min veninde red på en som bukkede og så bukkede den og haleremmen sprang, så sadlen gled frem og hun røg ud foran sadlen og sagde: ikk ta hovdet ned, ikk ta hovdet ned. og den gjorde det. haha.. hun er var færdig af grin:D
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Janie Sparrow.. Du siger.:
en dag skal de små piger nok lære det
Nu er jeg en pige på 18 år, og vil helst ikke under betegnelsen "De små piger"..
Men kan nu også nogle gange godt se det sjove i at falde af, hvis det er på en vildt komisk måde.. Og jeg ER kommet til skade ved at falde af, men det gør ikke de enkelte gange mindre sjove...
Blogger
Følger: 221 Følgere: 267 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 3.032
Det var ikke sådan ment, jeg glemte vist at tilføje at det er mest de "mindre piger" der finder det morsomt at falde af sin pony, jo ældre man bliver, jo bedre passer man på sig selv
Var ellers så sikker på at jeg havde skrevet det
- Det må have været noget jeg har drømt Hehe
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 74
jun 2006
Følger: 92 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 230 Svar: 929
mar 2007
Følger: 112 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 32 Svar: 502
Og der ved jeg jo hvad mine fejl er - men det er også kun hvis jeg lander utrolig mærkeligt..
Også har jeg været så heldig aldrig at komme til skade..
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
maj 2005
Følger: 188 Følgere: 178 Heste: 1 Emner: 138 Svar: 2.466
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
sep 2007
sep 2007
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Men jeg må nok indrømme, at tit ser det vældig sjovt ud når man falder af. Fx. havde Stebbi det med at stoppe op lige efter springet, og sætte hovedet ned og æde græs - vi havde en græsridebane. Og så gled man bare lige så roligt ned ad hans hals, og landede på benene. Det så ret komisk ud, og kan ikke se det 'stygge' i det. Min veninde her også præsteret at få Stebbi over et 80 cm. højt spring. Desværre valgte han så at stoppe lige efter springet - LIGE da han havde landet med bagbenene stoppede han op - og sætte hovedet ned, og så kunne min veninde få lov til at slå en kolbøtte ud over hesten. Det så ret sjovt ud, for det var egentlig først da hun ramte jorden med hænderne, at hun rullede rundt - som om hun med vilja var sprunget af hesten, for at lave en kolbøtte. Helt ærligt, jeg var flad af grin. Det var vi begge sådan set XD
Samme dag red jeg min anden venindes shetlænder - min egen stod hos min veninde med shetlænderne, og så havde jeg en veninde på besøg, det var hende der faldt af - og jeg faldt af i det samme hjørne, på den samme måde, seks gange i træk. Slog mig ikke, det var bare som om hesten ville en anden vej end mig - pladask, og så ligger man der.
jun 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 55 Svar: 218
okt 2004
Jeg har det også prøvet at komme til skade - har forstuet armen en del gange, er faldet ned i en del spring, og har slået hovedet og sådan, men jeg synes da stadig det er ret sjovt, hvis man falder af 6-7 gange på én time ?
jun 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 55 Svar: 218
okt 2004
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Faldt fx en gang af en hoppe der var temmelig varm i hovedet, vi skulle skridte og der lå noget "farligt" på jorden så tænkte "nu hopper hun sikkert" men hun gik bare pænt over, jeg slappede af og så kom hun vist i tanke om at hun lige havde passeret noget farligt og laver et spjæt. og jeg landede lige på bagen men uden at slå mig overhovedet, der kunne jeg ikke lade være med at grine..
Men det er bestemt ikke sådan at jeg sætter en ære i at ryge af eller praler af at være røget af så og så mange gange.. men er heldigvis aldrig kommet alvorligt tilskade
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 85 Heste: 5 Svar: 184
Det kan jo gå galt ?
Men det kan vel morer en, hvis det ser sjovt ud og vedkommende selv griner ?
Sjovt at blive smidt af?