{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Sjovt at blive smidt af? {{forumTopicSubject}}

Læser ind i mellem nogle indlæg herinde fra folk som synes det er sjovt at falde af deres heste. Et indlæg under " træning " hvor de skriver at de er faldet af 7 gange på en time og 4 gange på en halv time, og haha hvor var det bare sjovt. Ja undskyld men kan overhovedet ikke se det sjove i det. For mig er det alvorlig at blive smidt af. Har heldigvis kun prøvet det 3 gange på hele 10 år men alle 3 gange var det alvorligt og en tur på sygehuset. Særligt mit første og mit sidste styrt var alovrligt.
Hvorfor er det sjovt at stejle på sin pony og blive smidt af osv. Er det fordi de aldrig har prøvet at komme slemt tilskade? Nogle lade deres hest stejle, andre lader dem jorde , andre griner når de er røget af 10 gange på 2 timer og andre synes det er sjovt at hænge på siden af sin hest og andre igen synes det er dumt at ride med ridehjelm. Er det ikke uansvarligt at gøre de ting med sin hest. Både over for en selv, over for ens hest og over for ens omverden?? Det synes jeg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjovt at blive smidt af?
  • #1   12. jan 2008 Som du selv skriver, tror jeg at de fleste der finder det sjovt at falde af hesten, aldrig er kommet slemt nok til skade ved det. Trist at det skal være sådan, men ja ja, en dag skal de små piger nok lære det smiley

• #2   12. jan 2008 Altsåå..
    Nej det er ikke sjovt, er røget af en gang på Maja i den tid jeg har haft part på hende - min egen skyld :).
    Hun blev bange for noget, satte i galop og jeg klemte så med sæde og lår for at hun stoppede det gjorde hun lige med det samme og det havde jeg ikke regnet med og red uden sadel så faldt ned ved siden af hende.
    Hun stoppede med det samme ved min side og gloede på mig som om det var helt forkert jeg lå der og ' kan du så se at komme op igen ' eller ' undskyld? '.

Nu smiler jeg bare af det, for jeg syntes det var så sødt da jeg lå der og hun stod og gloede på mig.
    Men ikke sjovt.

Det alvorligste jeg har været ude for var da jeg var 6, jeg røg ud på krikkens hals og kunne ikke holde nok fast så røg ned mellem dens forben også travede dne hen over mig.
    Kom ikke voldsomt til skade, fik kun et stort blåt mærke selvom den trådte mig lige i brystkassen.

Men nej det er slet ikke sjovt :).

• #3   12. jan 2008 Det kommer nok meget an på hvordan de har det bagefter.. Helt klart hvis du har lavet de dér alvorlige styrt er der knap så sjovt smiley
    Men hvis du bare er 'trillet' af eller hvad ved jeg kan man jo intet gøre bagefter? Så er det jo bare at grine af det smiley

Men syntes da ikk man skal tage let på det! Ridning er den farligste (og bedste ;p) sport så det kan let ende galt..

• #4   12. jan 2008 Vil sige det kommer nok an på hvordan man falder af .

Har da faldet af før hvor ejg slog mig røv meget, kunne ikke sidde ned i en uge havde slået halebenet.

Men efter det er jeg da faldet og blevet smidt at hvor jeg synes det var meget griner smiley
    Red en dag en skridt tur med min veninde på hendes heste uden sadel bare med transe i skoven, og de gik stille og roligt og slappede af hele turen, hvor den hest veninden så red på trådte på en gren som ramte den jeg red på s ben, så den blev forskrækket og hoppede, så kom jeg ud af balance sad jo der med lange tøjler og slappede af, så stoppede den mens jeg hang på siden, og plum så lå jeg og rodet rundt i mudder på det havde vi det meget skægt over ;p

Er også faldet af en lille 2 pony i skoven, den har en ret dårlig sadel og jeg havde en meget lang overkrop til den = svært at holde balancen hvis den laver noget, så bukkede den og jeg faldt frem og så stoppede den op og jeg trillede ud over hovedet senere da vi kom til den sø vi skulle bade i kastede den mig af 4 gange eller sådan noget ude i vandet, havde vi det nu også meget skægt over ;P

Så vil sige man kan godt more sig over at falde eller blive smidt af, hvis bare man gør det med stil ;D som mig smiley

• #5   12. jan 2008 nogle gange er det altså sjovt at ryge af

ex. min veninde red på en som bukkede og så bukkede den og haleremmen sprang, så sadlen gled frem og hun røg ud foran sadlen og sagde: ikk ta hovdet ned, ikk ta hovdet ned. og den gjorde det. haha.. hun er var færdig af grin:D

• #6   12. jan 2008 Tja, må lige lægge en kommentar her...

Janie Sparrow.. Du siger.:
    en dag skal de små piger nok lære det smiley

Nu er jeg en pige på 18 år, og vil helst ikke under betegnelsen "De små piger"..
    Men kan nu også nogle gange godt se det sjove i at falde af, hvis det er på en vildt komisk måde.. Og jeg ER kommet til skade ved at falde af, men det gør ikke de enkelte gange mindre sjove...

• #7   12. jan 2008 Sanne K
    Det var ikke sådan ment, jeg glemte vist at tilføje at det er mest de "mindre piger" der finder det morsomt at falde af sin pony, jo ældre man bliver, jo bedre passer man på sig selv smiley
    Var ellers så sikker på at jeg havde skrevet det smiley
    - Det må have været noget jeg har drømt smiley Hehe

• #9   12. jan 2008 Syndtes ikke det er sådan rigtig sjovt... blev engang trampet ned af en haflinger efter den havde smit mig af... og det var ikke sjovt!

• #10   12. jan 2008 Tror faktisk bare de siger det for at være seje.. Det er bestemt IKKE spor sjovt at falde af.. -.-

• #12   12. jan 2008 Jeg synes kun det er sjovt når jeg springer, der falder jeg for det meste oss kun af XD
    Og der ved jeg jo hvad mine fejl er - men det er også kun hvis jeg lander utrolig mærkeligt..

Også har jeg været så heldig aldrig at komme til skade..

• #14   12. jan 2008 Det er self' alvorligt men må da indrømme at jeg da selv har været ved at dø aff grin over at jeg faldt af x).

• #15   12. jan 2008 det med at man først er en god rytter når man er faldet af 100 gange er noget forbandet fis ! x'D

• #16   12. jan 2008 Til majaholm, det var da i det mindste godt at du kunne SIDDE op på sygehuset : ). Jeg har altid lagt besvimet i en hospitlasseng de gange jeg har styrtet på hest. Men det lyder bestemt også som en grim oplevelse

• #17   12. jan 2008 For 2 måneder siden havde jeg mit værste styrs nogensinde i min ride "karrier ". Der troede jg seriøst ejg skulle dø og skreg og skreg og skreg. Røg af i fuld galop fordi den doske krikke hoppede til siden, gjorden sprang og sadlen og jeg fløj af med et brag. Jeg landede på hoften og kurede 2 meter hen af jorden. Jeg skreg så meget af smerte at jeg kastede op. Troede min ryg var gået fra hinanden. Ambulancen kom og jeg fik klippet mit tøj op da jeg skulle lægge helt stille og min ridehjelm blev taget af og halskrave på. Jeg besvimede i ambulancen og fik morfin 2 gange. De måtte tilkalde en læge til ambulancen som skulle lægge væske og alt muligt som jeg ikke opfattede. Besvimede 5 gange til røgnten og kastede op hele tiden. Kunne ikke vende mig og måtte bare ligge helt stille. Ventede i 5 timer på svar. U troligt nok var intet brækket men min hofte var trykkede, gigant blodansamling på lænden, forstuet kraveben og nakke, hjernerystelse, kæmpe brandsår op af armen. Selvom jeg havde 2 trøjer på var der gået hul i dem plus et stort og dybt brandsår som der 2 måneder efter stadig er betændt. Har aldrig været så bange i mit liv.

• #18   12. jan 2008 Og så for det ikke skal være løgn så efter jeg kunne begynde at gå igen skulle jeg lige køre en tur på min knallert og så væltede jeg og brækkede mit haleben. Har stadig svært ved at sidde. Hvor uheldig har man lov til at være.

• #19   12. jan 2008 Jeg griner altid, men den dag det går galt skal jeg nok lære det smiley Tager pænt mange chancer, og er faldet af mindst 10 gange på 1 år tror jeg, men jeg har jo aldrig slået mig, så derfor er det svært at indse hvo galt det kan gå. Jeg er tilgngæld blevet sparket i maven og på knæet, avs, avs!

• #20   12. jan 2008 Anitta - Du er vidt lidt uheldig.

Men jeg må nok indrømme, at tit ser det vældig sjovt ud når man falder af. Fx. havde Stebbi det med at stoppe op lige efter springet, og sætte hovedet ned og æde græs - vi havde en græsridebane. Og så gled man bare lige så roligt ned ad hans hals, og landede på benene. Det så ret komisk ud, og kan ikke se det 'stygge' i det. Min veninde her også præsteret at få Stebbi over et 80 cm. højt spring. Desværre valgte han så at stoppe lige efter springet - LIGE da han havde landet med bagbenene stoppede han op - og sætte hovedet ned, og så kunne min veninde få lov til at slå en kolbøtte ud over hesten. Det så ret sjovt ud, for det var egentlig først da hun ramte jorden med hænderne, at hun rullede rundt - som om hun med vilja var sprunget af hesten, for at lave en kolbøtte. Helt ærligt, jeg var flad af grin. Det var vi begge sådan set XD

Samme dag red jeg min anden venindes shetlænder - min egen stod hos min veninde med shetlænderne, og så havde jeg en veninde på besøg, det var hende der faldt af - og jeg faldt af i det samme hjørne, på den samme måde, seks gange i træk. Slog mig ikke, det var bare som om hesten ville en anden vej end mig - pladask, og så ligger man der.

• #21   13. jan 2008 jeg syntes ikke det er sjovt at blive smidt men jeg har prøvet det 30-40 gange på 10 år det er jo lidt meget men de fleste gange har været på en hest jeg har været ved at tilride eller ved at lære den at springe......... jeg blev engang smidt af ned i et spring og slog hoften så meget at jeg skulle på skade stuen og jeg skulle gå på krøkker men det der var mest træls af det hele var at det var 3 dage før min fødselsdag (jeg har fødselsdag d. 30 august) og den dag kom jeg næsten ikke ud og ride ;´-( sø jeg syntes at folk der syntes det er sjovt at blive smidt af er dumme

• #24   13. jan 2008 F.N.F.C - Hvorfor er man dum hvis man synes det er lidt sjovt at man falder af så mange gange ? Hvis man ikke kommer til skade, så er det da komisk ?

Jeg har det også prøvet at komme til skade - har forstuet armen en del gange, er faldet ned i en del spring, og har slået hovedet og sådan, men jeg synes da stadig det er ret sjovt, hvis man falder af 6-7 gange på én time ?

• #25   13. jan 2008 jeg syntes bare ikke det er ret sjovt det er derfor.......... det er ikke fordi jeg syntes at det værken er sjovt eller træls at blive smidt af men det jeg tænker på når jeg hører og det her er at heste må være utyk ved rytteren hvis den smider den af

• #26   13. jan 2008 F.N.F.C - At falde af er ikke ensbetydende med at blide SMIDT af. Hesten kan blive forskrækket og springe til siden, hvilket nemt kan få en rytter til at falde af. Eller hvis man rider uden sadel, og hesten lige vil en anden vej end én selv, så glider man også tit ned. At falde af, er ikke altid det samme som at blive smidt af.

• #27   13. jan 2008 Synes ikke at det er sjovt at falde af, men nogle gange er måden og omstændigheden man falder af på ret komisk og hvis man ikke slår sig, kan jeg i sådan en situation godt finde på at grine

Faldt fx en gang af en hoppe der var temmelig varm i hovedet, vi skulle skridte og der lå noget "farligt" på jorden så tænkte "nu hopper hun sikkert" men hun gik bare pænt over, jeg slappede af og så kom hun vist i tanke om at hun lige havde passeret noget farligt og laver et spjæt. og jeg landede lige på bagen men uden at slå mig overhovedet, der kunne jeg ikke lade være med at grine..

Men det er bestemt ikke sådan at jeg sætter en ære i at ryge af eller praler af at være røget af så og så mange gange.. men er heldigvis aldrig kommet alvorligt tilskade

• #28   15. jan 2008 Mener bestemt ikke det er sjovt at falde af en hest,
    Det kan jo gå galt ?

Men det kan vel morer en, hvis det ser sjovt ud og vedkommende selv griner ?

Kommentér på:
Sjovt at blive smidt af?

Annonce