{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Væk med hesten!!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa (:
Jeg så lige et indlæg før, som fik mig til at tænke over noget min far har sagt til mig..
Han siger, at han aldrig nogensinde ville kunne skille sig af med sin hest. Altså hvis han var et hestemenneske og fik sig en hest, så ville han ikke bare kunne sælge den og erstatte den med en ny hest. Han ville beholde den hest han havde, indtil den ville havne på de evige græsmarke og på dette tidspunkt ville han så tænke over at finde en ny en. Denne indstilling har jeg også. Jeg ville aldrig kunne skille mig af med min hest. Det ville simpelthen være så svært at skulle skille sig af med sin hest.
Så nu ville jeg høre hvad jeres holdning er? Og hvis i svare, at i sagtens kan skifte jeres heste ud så skriv lige hvorfor i kan det? Altså føler i ikke noget for jeres heste, er det bare en "maskine" for dig der skal rides? Skriv'skriv'skriv :o)
OBS: Jeg gider ikke at blive hakket ned pga. du har en anden menning, lad os holde denne lille "diskution" i ro smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Væk med hesten!!!!
  • #1   11. dec 2007 kan heller ikke skille mig af med min hest. derfor købte jeg ikke en pony, for det ville betyde at jeg så skulle af med den når jeg blev 16.

• #2   11. dec 2007 Hmm svært spørgsmål..!
    Altså min pony er overhovedet ikke bare en " maskine " som der skal rides op til mange penge, men jeg er dog et konkurrence menneske, men tror der går langtid før jeg skiller mig af med mulle, hvis jeg gør smiley

• #3   11. dec 2007 Nej.. ville aldrig sælge min hest videre.. vil være alt for bange for at hun ikk blev behandlet ordenligt, og bare tanken om at andre skulle have hende som deres hest, er en forfærdelig tanke... vil gerne have en masse dyr, men kan ikk sælge dem videre.. er helt enig med dig og din far

• #4   11. dec 2007

jeg mistede min heste , er var meget grimt.

• #5   11. dec 2007 hmm hvis kemien passer sammen er det også min mening

men hvis ikk skal man købbe en ny en

• #6   11. dec 2007 Jeg har det lidt på samme måde. Jeg går og vugger frem og tilbage, da jeg er meget i tvivl. Jeg har nemlig ikke kræfterne og lysten til at arbejde med en plag lige i øjeblikket. Derfor ville jeg gerne have en hest som ikke krævede så meget som en plag gjorde, men jeg kan også mærke hvor svært det er at se på BaKardy, når jeg overvejer at sælge ham - så det er ufattelig svært!
    Og derfor forstår jeg heller ikke dem som kan smide sådan et dejligt dyr fra sig som et par gamle bukser.

• #7   11. dec 2007 Tjaeh. Når man er konkurrence rytter er man jo nødt til at skille sig af med ponyen når man skal have hest.
    Men jeg blev også forarget over det indlæg. ; )

Jeg ville godt kunne skille mig af med mine til fordel en anden hest, MEN kun hvis min hest og jeg slet ikke kunne sammen mere. Og da min hest ikke har det kapacitet til noget, så er det da klart en fordel at sælge ham til en som vil bruge ham til det han kan. Men jeg vil ikke sælge ham da jeg har muligheden for at have ham : )

• #9   11. dec 2007 Hm, altså..
    Jeg har solgt min lille pony.. Hvilket jeg har det okay med, jeg savner ham enormt meget.. Men når det er sagt gjorde jeg det for vores begges skyld.. Han hadede bare at stå og jeg var jo blevet for stor. Så vi holdt begge meget af hinanden, men måtte indse at vi begge skulle videre.. Men gav mig god tid og fandt den perfekte ejer, og besøger ham jævnligt.. For han vil altid være den bedste pony for mig smiley Og hvis han en dag skal sælges igen, har jeg fået forkøbsret, så køber jeg ham tilbage, for han skal ik kastes rundt med..

Nogle der forstod det? Eller skal jeg nok forklare?

• #10   11. dec 2007 Okay alle sammen :o)
    -Jeg har også mistet Cassie.. Men jeg ved at hun har det MEGET bedre hvor hun er nu så det er en stor trøst :o)

• #11   11. dec 2007 Jeg har ikke noget imod af sælge videre. dog skifter jeg ikke heste engang om året..
    Nogle gange kommer man til et sted hvor mer er nød til at træffe en valg.. hvilket jeg måtte gøre med min gamlge 3 pony Augandis mig og min mor så helst at vi beholdte hende men igen af os kan ride hende for jeg er self 163 og hun var 125 og havde de længste ben... og nu ved jeg at hun har det utroligt godt..
    Magic skal os videre da han er en pony som ville kunne give en anden rytter det samme som han har givet mig og Koheil ham tror jeg skam blivr i famillien ham har jeg haft fra da han var 1 år og jeg var den første der sad på ham.... meen dog er han til salg og hvis han ikke er solgt inden jul næste år så skal min mor ride heste klasser på ham(:

• #12   11. dec 2007 Jeg har det mega dårligt med at sælge, men hvis jeg vil vidre og jeg synes det er det bedste for hesten kan jeg godt skille mig af med den, men det er med mange trårer.... Er stadig ikke kommet over at jeg solgte min pony i foråret... Men min nye hest vil jeg aldrig kunne skille mig af med, selvom jeg har været ENORMT glad for min anden pony, så har jeg altså et andet specialt bånd mellem min hest, kan ikke forklarer det... Hun er bare noget særligt...

• #13   11. dec 2007 hvis jeg var rigtig seriøs i min ridning og havde råd til en hest der kunne mere, ville jeg rigtig gerne det. havde en drøm om at komme op og ride de store klasser og at det hele bare ville være som at flyve.. men nu har jeg min lille hygge trold til marquist smiley som jeg vil kæmpe med til den dag han dør og vil bruge min tid på og elske..

• #14   11. dec 2007 Jeg havde "ikke svært" ved at skille mig af med Fontain fordi:

-Hun for det første havde støvallergi og derfor ikke kunne holde til at stå i stalden lang tid ad gangen, til at blive redet andre steder end ude.
    -Jeg ville gerne videre med ridningen, og hun havde lært mig det hun kunne lære mig, jeg savnede udfordring.
    -Jeg vidste hun ville få det bedre, hvor hun er nu, end hun ville have det med at blive ved mig. Og jeg ville have det bedre, for jeg behøvede ikke have dårlig samvittighed over at hun skulle stå meget stille og hostede ofte.
    -Hun var ved at blive en ældre dame, og havde "svage" ben.

Derfor var det et nemt valg for mig smiley Hun står nu i udeboks i spåner og så er der en ældre dame der rider hende nogen gange i ugen smiley Jeg må stadig komme og ride + besøge hende. Det sdste jeg har hørt, var, at hun havde det rigtig godt og nød sin pension xx)

• #15   11. dec 2007 Skal lige siges at jeg gik i et helt år og tænkte om jeg skulle sælge.. Og kom til konklusionen at det var bedst for os begge så vi kunne komme videre..

• #16   11. dec 2007 og nu er jeg 174 cm

• #17   11. dec 2007 jeg begyndte at tude sidst jeg tønkte på - omg om 2 år skal pingo væk...

Men han skal jo væk, jeg er snart for stor, og jeg får ikke nok tid til ham efter jeg er fyldt 16 og skal ha en stor hest

Men jeg bliver med garanti meget kræsen med købere, og vil helst ikke ha at han kommer længere end 2½ times kørsel væk.. og vil sørge for at han får den bedste nye ejere EVER

Har oz besluttet at ride ponyårene ud, ikke sælge ham når jeg fyldte 15 som jeg havde planlagt.

• #18   11. dec 2007 nej aldrig..

Jeg ville slet ikke kunne leve uden min Coco !

Når folk skifter ponyen ud med en ny hest væmmes jeg! Tænk at man kan gøre det! Jamen jeg er blevet 16.. whatever kærligheden burde da være stærkere ! Rid dog mod heste på ponyen, hvis stævner virkelig er nødvendige.

Jeg kan ikke klare folk der, der der siger "ha ondt af mig jeg bliver nød til at sælge min højelskede pony, fordi jeg er blevet 16"
    Gu er du ej nød til det, hvis du virkelig elskede den, ville du aldrig drømme om at sælge den.. Så noget kan bare pisse mig af smiley

Ja og undsyld hvis jeg rammer nogle..

• #19   11. dec 2007 je skilte mig af med håkon;)

det var efter 2 år med glæder og sorger. han var kun 6 da jeg købte ham og ku næsten intet.

men jeg blev for stor til ham. det ville være synd at sætte en 8 årig pony på fold uden af ride ham. han elskede og springe og ride. derfor tog jeg den svære beslutning at sælge ham;(

han vil dog altid være min første rigtige pony;)

• #20   11. dec 2007 Sissel: Jeg kan sagtens se det, hvis ikke man har tiden, lysten osv. til hesten. Så er det jo helt ok at sælge den smiley

- Jeg bliver nok aldrig konkurrencerytter så ^^,

* God jul folks *<:) * : Flot gjort! smiley

Kine: Ja, det var da godt nok også helt vildt.. :S
    Ja, overgang fra pony til hest kan jeg også godt acceptere. Men jeg bliver aldrig konkurrencerytter, hvis min pony ikke kan springe højere en 1 meter lad os tage det som et eksempel, jamen så ville jeg ikke springe højere end 1 meter på den. Så ville det være det. Men nu er jeg jo så ikke konkurrencerytter vi tænker nok ikke ens. Altså mig ig konkurrenceryttere smiley

• #21   11. dec 2007 hmm. er delvis enig. jeg købte drømmehesten for 3 ½ år siden, troede jeg... men indså for et halvt år siden vi bare ikke passede sammen
    Marsala er en super god hest med stor potentiale og med gode muligheder ude på stævnebanen. jeg har bare ikke fysiken til at ride hende, jeg har dårlig ryg og et knap så godt knæ
    så vælger at satse på hendes 2 ½ årige føl, som så skal tilrides til sommer. ham tror jeg så aldrig jeg går af med, har jo haft ham siden han var lillebitte og før det.

• #22   11. dec 2007 men bare tanken får øjenen til at løbe i vand:/ ender garanteret med at han får en helpart eller noget..

• #23   11. dec 2007 jeg er dog konkurrencerytter men kun fordi min hest elsker det lige så meget den dag jeg skal tvinge min hest rundt stopper jeg. har det princip der hedde: hesten skal også kunne lide det;)

• #24   11. dec 2007 Veo: Der er jeg helt enig! Syntes på den anden side også at det er dybt latterligt at man f.eks. som 15 årig køber en pony og man absolugt godt VED!!! at den skal sælges om 1 år pga. overgang til hest. JAmen for pokker da så køb dog en hest istedet for en pony som holder 1 år skal sælges igen og så købe en hest. Helt ærligt..
    Jeg kan heller ikke det med at skifte pony ud med pony.

• #25   11. dec 2007 Jeg vil slet ikke kunne skille mig af med min hest!
    Jeg elsker den over alt på jorden og græder bare ved tanken om ikke at have hende hos mig mere (':
    Jeg elsker dig Lotte <33
    Jeg vil ikke bare kunne sælge en hest og købe en ny?
    Jeg h a d e r de hestefolk der bare sælger og køber nye heste, bare fordi de vil have en der er mere værd, en der er flottere eller en der er kan mere? Altså når man har hest opbygger man da et forhold til den, og kommer til at holde af hesten! Så synd for de heste, der bliver købt, solgt, købt, solgt hele tiden de når jo aldrig rigtigt at blive ELSKET og finder aldrig rigtig 'ro' smiley

• #26   11. dec 2007 jeg er også imod køb og salg hele tiden, kan ikke forstå de kan gøre det. min første hest Sabre som jeg solgte for 4 år siden var for lille til det jeg gerne ville, men han skulle altså bare heller ikke stå hvor han gjorde... så købte ham for 6000, han var smelderfed og ku næsten ikke gå. men nu er han bare fin, hvor end han er. håber han har det godt...
    Marsala er lånt ud til nogen, som muligvis gerne vil købe hende, det er nogen mennesker jeg "kender" og har set hvor hun er og kan se hun har det godt. så det salg vil jeg have det godt med.

• #27   11. dec 2007 Hvis kemien alligevel ikke var der eller noget i den stil ville jeg godt.

Men alligevel ikke.
    Pippi har været til salg 2 gange, men jeg kunne simpelthen ikke sælge hende. Selvom vi havde mange problemer. Hun blev flyttet, vi blev begge rolige og tilfredse og nu har jeg en HERLIG pony.
    Jeg er rigtig glad for at jeg ikke er konkurrencerytter. Efter de 2 gange er jeg bestemt ikke sikker på at kunne skille mig af med hende. Hun fylder for meget smiley

Men nu når jeg ikke er konk. rytter så har jeg da også den pony i MANGE år hvis ikke noget går galt smiley Efter som hun kun er 4-4½ smukke år smiley smiley

• #28   11. dec 2007 Jeg kan tude ved tanken..
    Og tit tænker jeg den dag han måske dør. hvad jeg så skal glæde mig til hver dag? .
    Han er også min første pony og betyder utrolig meget for mig..
    Ville bare ønske det var bedre end det er ..

jeg vil gør alt for at jeg kan beholde Lucas..
    om jeg så ikke kan ride stævner i nogle år fordi jeg ikke er ponyrytter, er jeg ligeglad med.

• #29   11. dec 2007 Pippi: Man kan vel altid forsøge at arbejde fra jorden med den? At starte på en ny, og give hesten tid og se om det så ville funke mellem rytter - hvis man elsker sin hest er alt vel et forsøg hver for at beholde den.
    Ja, så godt at Pippi var til salg for ikke så længe siden, dejligt at i har det godt igen :o)

• #30   11. dec 2007 Impulz skal sælges på et tidspunkt.

• #31   11. dec 2007 Ja.. sådan har jeg det faktisk også.. Jeg køber ikke bare en hest, for derefter at sælge den igen.. Nej jeg køber en hest, for at have den, og beholde den i mange år frem.. Jeg har det på samme måde med heste, som jeg har det med hunde.. De er ikke bare en smid væk ting, som et eller andet legetøj..

Jeg har altid et bånd til mine dyr.. og elsker og holder af dem, og ikke alle andre.. der er en grund til at jeg valgte de heste som jeg nu har.. og det er fordi jeg føler, er de rgtige for mig.. smiley og giver mig noget som jeg ikke føler andre kan give.. smiley

Selvfølgelig kan man være så uheldig, at man ikke kan sammen med den hest man feks vælger at købe, og at man så er tvunget til at sælge den. Så må man også blive nødt til at gøre det. Man skal ikke beholde en hest, hvis ikke man føler man kan sammen med den..

Men man burde tænke grundigt igennem, hvad det er man søger af hest. og forsøge at finde den der passer på en selv.. smiley

Da jeg købte min hoppe, VILLE.. jeg bare have hende.. Der var nemlig noget specielt over hende, som jeg bare måtte have.. og det var ikke bare en fin, smart dansende hest.. smiley Nej den havde også så meget mere, som jeg vil have i en hest.. smiley

Og ja. idag er jeg stadig glad for hende.. smiley og hun betyder alt for mig, ligesom min vallak også gør, ham havde jeg mange op og nedture med.. men alt sammen gik, og ja har ham stadig idag.. smiley

Men i min verden, burde man købe hest, fordi man også ønsker at beholde den.. men altså sådan fungere det jo bare ikke hos alle.. smiley

• #32   11. dec 2007 jeg har haft en halv part og red mere en ejeren for hun havde mistet lysten til at ride lidt, men han døde for de ville ikke sælge ham han er født der og død der.. men hvis jeg havde min egen ville jeg sælge den før den dør for det kan jeg ikke holde ud, jeg tude brylede da min 5 årie kanin døde.. men forstår dig godt..

• #33   11. dec 2007 Jeg vil selvfølgelig ikke af med Toni eller noget men når jeg bliver 16 lyder aldersgrænsen for konkurencer, og da jeg vil op og konkurrer på profesonelt plan, så bliver det dyrt at have en pony stående som man ikke bruger.. Til den tid så er det jo bedre at have to gode heste i stedet for en virkelig god hest man kan starte konkurencer på, og så en pony man ikke kan starte konkurrencer på. Vil selfølgelig ikke af med mine ponyer men alligevel!

• #34   11. dec 2007 Stine: Flot skrevet smiley Jeg vil også mene, at hvis jeg havde egen hest ville jeg aldrig i mit liv skilde mig af med den. Derfor skal man jo være 100% sikker på at det er dén hest man vil have når man køber. Man skal jo ikke stå og tænke "Gad vide om jeg skal gøre det eller ej.." For så når man får hesten og får en nedtur med den jamen så kommer man til at fortryde man ikke valgte den anden hest man så på. Man skal være helt 100 i sådan et valg.
    Og så skriver jeg lige igen : Man kan vel altid forsøge at arbejde fra jorden med den? At starte på en ny, og give hesten tid og se om det så ville funke mellem rytter - hvis man elsker sin hest er alt vel et forsøg hver for at beholde den. (Altså hvis man ikke mner man passer sammen med sin hest mere) HVis virkelig man elsker sin hest, men man finder ud af at kemien ikke kan sammen mellem hest og rytter, jamen så gør man vel alt for at få prøve at få det til at funke? :o) Det ville jeg da ihvertfald gøre, jeg kan ikke forestille mig ikke at kunne passe med en hest da jeg aldrig selv har prøvet det. smiley

• #35   11. dec 2007 Kamilla: Det kan man da ikke.. Når man får sig et dyr, får man også ansvaret for det. Man kan da ikke sige, at man kun vil alt det lykkelige med den, det med at den skal dø vil du ikke tage dig af det kan man da ikke være bekendt over for hesten? Tænk at tænke sådan "Vi ahr haft mange gode år, men nu skal du snart dø så nu sælger jeg dig videre det sidste år du har at leve i. Vi ses aldrig igen". Særiøst :S..

Kommentér på:
Væk med hesten!!!!

Annonce