Væk med hesten!!!! {{forumTopicSubject}}
Hejsa (:
Jeg så lige et indlæg før, som fik mig til at tænke over noget min far har sagt til mig..
Han siger, at han aldrig nogensinde ville kunne skille sig af med sin hest. Altså hvis han var et hestemenneske og fik sig en hest, så ville han ikke bare kunne sælge den og erstatte den med en ny hest. Han ville beholde den hest han havde, indtil den ville havne på de evige græsmarke og på dette tidspunkt ville han så tænke over at finde en ny en. Denne indstilling har jeg også. Jeg ville aldrig kunne skille mig af med min hest. Det ville simpelthen være så svært at skulle skille sig af med sin hest.
Så nu ville jeg høre hvad jeres holdning er? Og hvis i svare, at i sagtens kan skifte jeres heste ud så skriv lige hvorfor i kan det? Altså føler i ikke noget for jeres heste, er det bare en "maskine" for dig der skal rides? Skriv'skriv'skriv :o)
OBS: Jeg gider ikke at blive hakket ned pga. du har en anden menning, lad os holde denne lille "diskution" i ro
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.689
Altså min pony er overhovedet ikke bare en " maskine " som der skal rides op til mange penge, men jeg er dog et konkurrence menneske, men tror der går langtid før jeg skiller mig af med mulle, hvis jeg gør
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
feb 2006
Følger: 161 Følgere: 143 Heste: 2 Emner: 300 Svar: 3.013
jeg mistede min heste , er var meget grimt.
jan 2007
Følger: 125 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 533 Svar: 2.288
men hvis ikk skal man købbe en ny en
dec 2005
Følger: 75 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 200 Svar: 1.948
Og derfor forstår jeg heller ikke dem som kan smide sådan et dejligt dyr fra sig som et par gamle bukser.
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.231
Men jeg blev også forarget over det indlæg. ; )
Jeg ville godt kunne skille mig af med mine til fordel en anden hest, MEN kun hvis min hest og jeg slet ikke kunne sammen mere. Og da min hest ikke har det kapacitet til noget, så er det da klart en fordel at sælge ham til en som vil bruge ham til det han kan. Men jeg vil ikke sælge ham da jeg har muligheden for at have ham : )
maj 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 5 Emner: 89 Svar: 837
Jeg har solgt min lille pony.. Hvilket jeg har det okay med, jeg savner ham enormt meget.. Men når det er sagt gjorde jeg det for vores begges skyld.. Han hadede bare at stå og jeg var jo blevet for stor. Så vi holdt begge meget af hinanden, men måtte indse at vi begge skulle videre.. Men gav mig god tid og fandt den perfekte ejer, og besøger ham jævnligt.. For han vil altid være den bedste pony for mig Og hvis han en dag skal sælges igen, har jeg fået forkøbsret, så køber jeg ham tilbage, for han skal ik kastes rundt med..
Nogle der forstod det? Eller skal jeg nok forklare?
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
-Jeg har også mistet Cassie.. Men jeg ved at hun har det MEGET bedre hvor hun er nu så det er en stor trøst :o)
dec 2005
Følger: 95 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 219
Nogle gange kommer man til et sted hvor mer er nød til at træffe en valg.. hvilket jeg måtte gøre med min gamlge 3 pony Augandis mig og min mor så helst at vi beholdte hende men igen af os kan ride hende for jeg er self 163 og hun var 125 og havde de længste ben... og nu ved jeg at hun har det utroligt godt..
Magic skal os videre da han er en pony som ville kunne give en anden rytter det samme som han har givet mig og Koheil ham tror jeg skam blivr i famillien ham har jeg haft fra da han var 1 år og jeg var den første der sad på ham.... meen dog er han til salg og hvis han ikke er solgt inden jul næste år så skal min mor ride heste klasser på ham(:
okt 2005
Følger: 133 Følgere: 126 Heste: 7 Emner: 201 Svar: 1.853
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 239 Svar: 1.047
aug 2006
Følger: 110 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 2.009
-Hun for det første havde støvallergi og derfor ikke kunne holde til at stå i stalden lang tid ad gangen, til at blive redet andre steder end ude.
-Jeg ville gerne videre med ridningen, og hun havde lært mig det hun kunne lære mig, jeg savnede udfordring.
-Jeg vidste hun ville få det bedre, hvor hun er nu, end hun ville have det med at blive ved mig. Og jeg ville have det bedre, for jeg behøvede ikke have dårlig samvittighed over at hun skulle stå meget stille og hostede ofte.
-Hun var ved at blive en ældre dame, og havde "svage" ben.
Derfor var det et nemt valg for mig Hun står nu i udeboks i spåner og så er der en ældre dame der rider hende nogen gange i ugen Jeg må stadig komme og ride + besøge hende. Det sdste jeg har hørt, var, at hun havde det rigtig godt og nød sin pension xx)
maj 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 5 Emner: 89 Svar: 837
dec 2005
Følger: 95 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 219
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
Men han skal jo væk, jeg er snart for stor, og jeg får ikke nok tid til ham efter jeg er fyldt 16 og skal ha en stor hest
Men jeg bliver med garanti meget kræsen med købere, og vil helst ikke ha at han kommer længere end 2½ times kørsel væk.. og vil sørge for at han får den bedste nye ejere EVER
Har oz besluttet at ride ponyårene ud, ikke sælge ham når jeg fyldte 15 som jeg havde planlagt.
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Jeg ville slet ikke kunne leve uden min Coco !
Når folk skifter ponyen ud med en ny hest væmmes jeg! Tænk at man kan gøre det! Jamen jeg er blevet 16.. whatever kærligheden burde da være stærkere ! Rid dog mod heste på ponyen, hvis stævner virkelig er nødvendige.
Jeg kan ikke klare folk der, der der siger "ha ondt af mig jeg bliver nød til at sælge min højelskede pony, fordi jeg er blevet 16"
Gu er du ej nød til det, hvis du virkelig elskede den, ville du aldrig drømme om at sælge den.. Så noget kan bare pisse mig af
Ja og undsyld hvis jeg rammer nogle..
aug 2007
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 68 Svar: 406
det var efter 2 år med glæder og sorger. han var kun 6 da jeg købte ham og ku næsten intet.
men jeg blev for stor til ham. det ville være synd at sætte en 8 årig pony på fold uden af ride ham. han elskede og springe og ride. derfor tog jeg den svære beslutning at sælge ham;(
han vil dog altid være min første rigtige pony;)
mar 2006
- Jeg bliver nok aldrig konkurrencerytter så ^^,
* God jul folks *<:) * : Flot gjort!
Kine: Ja, det var da godt nok også helt vildt.. :S
Ja, overgang fra pony til hest kan jeg også godt acceptere. Men jeg bliver aldrig konkurrencerytter, hvis min pony ikke kan springe højere en 1 meter lad os tage det som et eksempel, jamen så ville jeg ikke springe højere end 1 meter på den. Så ville det være det. Men nu er jeg jo så ikke konkurrencerytter vi tænker nok ikke ens. Altså mig ig konkurrenceryttere
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
Marsala er en super god hest med stor potentiale og med gode muligheder ude på stævnebanen. jeg har bare ikke fysiken til at ride hende, jeg har dårlig ryg og et knap så godt knæ
så vælger at satse på hendes 2 ½ årige føl, som så skal tilrides til sommer. ham tror jeg så aldrig jeg går af med, har jo haft ham siden han var lillebitte og før det.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
aug 2007
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 68 Svar: 406
mar 2006
Jeg kan heller ikke det med at skifte pony ud med pony.
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 72
Jeg elsker den over alt på jorden og græder bare ved tanken om ikke at have hende hos mig mere (':
Jeg elsker dig Lotte <33
Jeg vil ikke bare kunne sælge en hest og købe en ny?
Jeg h a d e r de hestefolk der bare sælger og køber nye heste, bare fordi de vil have en der er mere værd, en der er flottere eller en der er kan mere? Altså når man har hest opbygger man da et forhold til den, og kommer til at holde af hesten! Så synd for de heste, der bliver købt, solgt, købt, solgt hele tiden de når jo aldrig rigtigt at blive ELSKET og finder aldrig rigtig 'ro'
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
Marsala er lånt ud til nogen, som muligvis gerne vil købe hende, det er nogen mennesker jeg "kender" og har set hvor hun er og kan se hun har det godt. så det salg vil jeg have det godt med.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Men alligevel ikke.
Pippi har været til salg 2 gange, men jeg kunne simpelthen ikke sælge hende. Selvom vi havde mange problemer. Hun blev flyttet, vi blev begge rolige og tilfredse og nu har jeg en HERLIG pony.
Jeg er rigtig glad for at jeg ikke er konkurrencerytter. Efter de 2 gange er jeg bestemt ikke sikker på at kunne skille mig af med hende. Hun fylder for meget
Men nu når jeg ikke er konk. rytter så har jeg da også den pony i MANGE år hvis ikke noget går galt Efter som hun kun er 4-4½ smukke år
okt 2004
Følger: 118 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.061
Og tit tænker jeg den dag han måske dør. hvad jeg så skal glæde mig til hver dag? .
Han er også min første pony og betyder utrolig meget for mig..
Ville bare ønske det var bedre end det er ..
jeg vil gør alt for at jeg kan beholde Lucas..
om jeg så ikke kan ride stævner i nogle år fordi jeg ikke er ponyrytter, er jeg ligeglad med.
mar 2006
Ja, så godt at Pippi var til salg for ikke så længe siden, dejligt at i har det godt igen :o)
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Jeg har altid et bånd til mine dyr.. og elsker og holder af dem, og ikke alle andre.. der er en grund til at jeg valgte de heste som jeg nu har.. og det er fordi jeg føler, er de rgtige for mig.. og giver mig noget som jeg ikke føler andre kan give..
Selvfølgelig kan man være så uheldig, at man ikke kan sammen med den hest man feks vælger at købe, og at man så er tvunget til at sælge den. Så må man også blive nødt til at gøre det. Man skal ikke beholde en hest, hvis ikke man føler man kan sammen med den..
Men man burde tænke grundigt igennem, hvad det er man søger af hest. og forsøge at finde den der passer på en selv..
Da jeg købte min hoppe, VILLE.. jeg bare have hende.. Der var nemlig noget specielt over hende, som jeg bare måtte have.. og det var ikke bare en fin, smart dansende hest.. Nej den havde også så meget mere, som jeg vil have i en hest..
Og ja. idag er jeg stadig glad for hende.. og hun betyder alt for mig, ligesom min vallak også gør, ham havde jeg mange op og nedture med.. men alt sammen gik, og ja har ham stadig idag..
Men i min verden, burde man købe hest, fordi man også ønsker at beholde den.. men altså sådan fungere det jo bare ikke hos alle..
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 2 Svar: 15
apr 2006
Følger: 73 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 121 Svar: 558
mar 2006
Og så skriver jeg lige igen : Man kan vel altid forsøge at arbejde fra jorden med den? At starte på en ny, og give hesten tid og se om det så ville funke mellem rytter - hvis man elsker sin hest er alt vel et forsøg hver for at beholde den. (Altså hvis man ikke mner man passer sammen med sin hest mere) HVis virkelig man elsker sin hest, men man finder ud af at kemien ikke kan sammen mellem hest og rytter, jamen så gør man vel alt for at få prøve at få det til at funke? :o) Det ville jeg da ihvertfald gøre, jeg kan ikke forestille mig ikke at kunne passe med en hest da jeg aldrig selv har prøvet det.
mar 2006
Væk med hesten!!!!