{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

hvad ville du gøre hvis du var mig? {{forumTopicSubject}}

py-ha. her kommer et rodet indlæg, hvor jeg håber på at få nogle gode, velmenende råd, og ikke et lag tæsk af de som måtte synes jeg synes, mener eller tænker noget dumt.

jeg er en voksen pige, som har redet i mange år, men har haft en pause på 5 år.

jeg har fået lov til at låne en fantastisk 1'er pony hoppe, og nu burde lykken være gjort. men det er den sådan set ikke. for hesten står hos udlåners forældre, hvilket gør at jeg helst ikke vil trænge mig for meget på, og være anmasende. det er meningen at den med tiden skal flyttes ud til min veninde, hvor jeg er vant til at komme og gå som det passer mig. jeg har to hunde som betyder alt i verden for mig (det gør de dyr jeg har ansvaret for generelt) og dem kan jeg ikke have med ud hvor hoppen står nu, men sagtens hvor den skal hen med tiden. grunden til at den ikke bliver flyttet med det samme er at så ville udlåners egen ridehest mangle selskab da den pony der er 3 hest derude lige nu er lidt et usikkert kort at spille.
jeg arbejder hver dag fra 10 til 17 og har en times kørsel hver vej, altså er min reelle "arbejdstid" fra 9-18 hver dag (minus weekend) hvilket betyder at det er meget lidt jeg kan nå at komme ud til hoppen i dagslys. 2 gange om ugen i snit (+ weekend) er jeg der. men ejeren er skuffet. og jeg er meget ked af at have skuffet hende. men disse arbejdstider har jeg indtil januar, og det gjorde jeg opmærksom på inden vi skrev kontrakt. udlåner har en veninde der er meget glad for hoppen og jeg har tilbudt at veninden må ride alt hvad hun vil på den indtil jeg får bedre til i januar. men ejeren er skuffet, og det er jeg meget ked af. jeg hader at skuffe nogen, men der er bare grænser for hvad jeg kan levere på et døgn.

så din ærlige mening? burde jeg opsige lånet? så en med bedre tid kan få lov?

mine veninder siger at det var bedre om jeg købte en hest selv..... men hvad skulle jeg så købe? jeg ville helst have en hest på ca 150 i stg. og jeg orker ikke en unghest, eller en der er en hel masse problemer med, da jeg hjælper med mange hesteproblemer. derfor ville jeg egentlig gerne være fri for en masse haløj med min egen hest, eller låne hest.

hvad synes du?

jeg kan enormt godt lide udlåner af hoppen, og guderne skal vide at eg ville ønske jeg havde bedre tid til hoppen, men det har jeg bare ikke endnu.

hvad ville du gøre hvis du var mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad ville du gøre hvis du var mig?
  • #1   20. nov 2007 prøve at spørge om du evt kan låne hesten når du får bedre arbejdstid, ellers (evt indtil) spørge hos nogle evt vendinder som har hest om du ikke kunne få en tur en gang imellem? smiley

• #2   20. nov 2007 Uh ha, det må være lidt svært for dig, men jeg ville da mene at du skulle opsige din part og så få din egen til januar, så er du også fri for alt det dårlig samvittighed overfor hende du har lånt hesten af. Men det er svært når man også er glad for hesten...
    Men husk det er dit valg og din mening der er bedst =o)

• #3   20. nov 2007 jeg kan bare ikke lade være med at synes det er fjollet at skulle stoppe lånet. der er trods alt kun 1½ måned til jeg får bedre tid. og så skal jeg ud og lede og søge igen og udlåner skal ud og lede og søge igen. det er ikke så nemt som det lyder at finde en rigtig god hest. og det lyder til på hende at det heller ikke er nemt at finde en låner man er tilfreds med........

• #4   20. nov 2007 Synes du skal blive ved smiley Som du selv siger er der kun 1½ måned til og hvis hun vidste det i forvejen, har hun egentlig ingen grund til at blive skuffet smiley

• #5   20. nov 2007 snak med udlåners forældre om det?

• #6   20. nov 2007 udlåneren er voksen *SS* jeg tror det er bedre at snakke med hende selv. *S* men det kunne jeg jo egentlig godt lige have sagt smiley

• #7   20. nov 2007 bliv ved, (:

Ejer vidste jo du ikk havde mere tid(:

• #8   21. nov 2007 Hmm altså jeg personligt ville hellere ha min egen , men det er selvf af mange årsager , bla at jeg ikke vil ha ansvar for noget så værdifuldt når jeg ikke ejer den. Men det er selvf smag og behag, og det er sikkert en super fin hest .

Mht aftalen så ville jeg nok også sige at hvis du lagde kortene på bordet mht tid eller mangel på samme , inden i aftalte det her så har du gjort det rigtige.

Kommentér på:
hvad ville du gøre hvis du var mig?

Annonce