{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Ny part, sår! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ny part til Lady som startede her d. 1.
Hun har ikke 100% styr på Lady endnu, så jeg sagde hun skulle vente med at ride i hedeland (da Lady er meget opmærksom), til hun har lært hende bedre at kende. Og når hun må ride i hedeland skal hun sige det til mig først.
Nå men så passede hun hende så her i går og havde jeg glemt min mobil da jeg var nede ved en veninde. Så da jeg kommer hjem er der en ny besked i telefonsvaren og jeg aflytter den så.
Hun siger at hun var redet i Hedeland for at skridte af efter hun havde redet. og så skulle hun spænde gjord (selvom hun havde redet? spørg mig ikke hvorfor) og så stak Lady af og hun faldt af.
Lady løb så hjem og hun sagde hun havde fået nogen små skrammer.
Så kommer jeg over til Lady i dag og tager dæknet af hende og jeg ser 2 KÆMPE sår, et på skulderen og et lige omkring bagparten. What?! tænker jeg så bare, det er da absolut ikke små skrammer? hun havde også skrammer på benene og andet.

Men hvis hun er løbet hjem og hun måske er faldet. Så kan jeg ikke forstå hvordan det både kan være kommet på bagparten og forparten (altså sadlen buler jo lidt ud så den burde jo tage af for faldet, hvis i kan følge mig? ellers burde hun jo først være faldet på forparten og så bagparten). Der er ikke sket noget med sadlen, men da jeg kiggede på den havde hun taget stigbøjlerne af.
Jeg ringede til hende og hun sagde hun bare var stukket af og hun havde ikke tid til at snakke lige nu...
Hvordan kan hun have fået sådan nogle sår og så hver sin side af kroppen og intet er sket med sadlen ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny part, sår!
  • #1   11. okt 2007 Nej, de var jo ikke med i hedeland.
    De fik jo bare fat i hende igen.

• #2   11. okt 2007 Mystisk! ö'

• #3   11. okt 2007 Jeg havde taget mig en alvorlig snak med parten..

• #6   11. okt 2007 Pauline A

Ja, det vil jeg da også. Men helst face to face.
    Men lige nu vil jeg meget gerne vide hvad der er sket med min pony istedet for.
    Jeg tror ikk hun skal fortsætte med at have part, jeg går meget op i ærlighed. Hun skal fortælle mig det er store sår, ikke små skrammer. Hun skal heller ikke bare tage i hedeland når jeg siger hun ikke må.

• #7   11. okt 2007 ida .

Ja, men hun kommer ikke her på lørdag som er hendes anden dag.

• #8   11. okt 2007 Hmm, ja jeg synes godt nok også at den historie lyder til at have nogle seriøse huller.

Og hvorfor rider hun i det hele taget i hedeland når hun ikke har fået lov endnu?

• #9   11. okt 2007 det lyder godt nok underlig... tror nok jeg ville sige til hende at næste gang hun skulle ride skulle du være der så du kan få snakket med hende.

• #10   11. okt 2007 Helle N

Altså blevet bange for noget og så løbet.
    Jojo, hun kom jo tilbage og så sagde hun at hun bare havde fået nogle små skrammer.

• #11   11. okt 2007 S'SL smiley '

Ja, kan jeg godt forstå. Kan du ikke "overraske" hende næste gang hun har den?

• #12   11. okt 2007 Eva K

Ja, jeg tænker præcis det samme!
    Jeg er meget utryk ved at hun skal ride min hest igen.

• #13   11. okt 2007 jeg havde gevet hende sparket . et menneske kan fejle men den måde du skriver det på lyder det ikke bare son en fejl men lidt som en tankeløs gerning og at hun lyver.

• #14   11. okt 2007 Jeg havde ikke lade hende røre min hest mere. jeg havde bedt hende holde sig fuld stændig væk

• #15   11. okt 2007 Pauline A

Jo, men hun må bare heller ikk tage det som en slags tilgivelse at hun tror hun får lov til at ride hende igen.

og det er jo heller ikke særlig godt at jeg skal gå og være utryk hver gang hun skal ride hende smiley

• #16   11. okt 2007 S'SL - Ja, men så skal hun da bare ikke ride den igen, man skal jo ikke overlade sin hest til folk man er utrygge ved.
    Snak lige med hende først. .Men.. Ja, kan godt forstå du tænker som du gør. Især når hun tydeligvis ikke har respekteret det du fra starten har sagt til hende.
    Jeg har selv Været part i mange år, og sådan noget gør jeg da i hvert fald bare ikke.

Men nu kan der jo være forskel på hvad i mener om småskrammer og store sår? (jeg har jo ikke lige set dem?).

• #17   11. okt 2007 priiiikke !

Tja, jeg vil bare meget gerne vide hvad der skete helt præcist.

• #20   11. okt 2007 Jeg hader også bare de typer, der ikke passer hesten ordenligt især når det ikke er deres egne...

• #22   11. okt 2007 Eva K

Ja, men her kan man ikke tage fejl! det er ikke i nærheden af små skrammer,.

• #23   11. okt 2007 giv hende da en chance! du kan jo evt tage hende med i hedelande en dag så hun lærer det .. jeg synes du ska snakke med hende om det og så sige at du giver hende en chance til og derefter er det slut! smiley

• #24   11. okt 2007 Det kan jo oss være en misforståelse. Ja, hun har redet et sted hun ikke må (endnu).
    Det er jo forskelligt hvordan man definerer sår...

Nu ved jeg ikke hvor erfaren hun er, men kan være hun har vurderet at det ikke er noget der kræver dyrlæge = småskrammer...

• #25   11. okt 2007 Til alle med kommentaren finde en ny part (: :

ja, det lyder bare så nemt. Jeg finder bare en anden part (:
    Men jeg har bare haft så svært ved at finde part til hende..

• #26   11. okt 2007 Synes du skal snakke med hende før du beslutter dig for at finde en ny part.

• #27   11. okt 2007 Camilla A

Altså hvis du definere småskrammer som at de er 10 cm. i diameter, hvor hun har tabt pelsen og så bliver huden blå og så i midten er der et sår hvor man kan se det har blødt og det er temmelig dybt... Så ja, så er det en såkaldt småskramme.

• #29   11. okt 2007 **Team Lomholt**

Problemet er bare at jeg sagde til hende at hun ikke skulle ride i hedeland. og så anden gang hun har hende alene tager hun i hedeland. Ikke særlig troværdigt synes du vel?

• #30   11. okt 2007 ida .

Ja, det kan du have ret i.

• #31   11. okt 2007 jeg ville heller finde en ny selvom det kan tage lang tid end jeg vil have min hest får skader !

• #32   11. okt 2007 **Team Lomholt** : Ej, det ka man da ikke :S 1. er at hun lyver.
    2. er at hun overtræde det som Sarah giver hende lov til ,og ikke giver hende lov til. Hvis du havde en part på din hest, og der lå en skov ved siden af din stald. Og du så siger til din nye part, at hun ikke skal ride rundt i skoven før at hun har mere styr på hesten, og kender den. Og så du får afvide at parten fanme har gjort det alligevel, med store står over det hele. Ville du så tænke: "Ej, jeg giver hende sq en chance til altså what ever.." Nej, det tror jeg ikke du ville smiley

• #33   11. okt 2007 altså hvis du har sagt at hun skal ringe først og hun har ringet, ( altså og lagt en besked) synes jeg personligt at det er okay at hun så rider ud. og hvis hun er faldet af så tænk da på om hun er okay ? Altså hvis din hest har et par små skrammer skal den nok overleve, altså hvis du ikke stoler på hende kommer I ikke langt. Men altså så kan det være at hun ikke er så ærlig det ved jeg ikkke. Men man skal bare heller ikke overdrive....

• #34   11. okt 2007 Jeg ville stadig tage en snak med hende.
    Alt efter hvordan den udvikler sig, ville jeg enten vælge at beholde hende eller bede hende om at skride...

Nej, det kan man ikke kalde for småskrammer smiley
    Men som sagt, hvis det ik kræver dyrlæge, så ville jeg ik piske en stemning op...

• #35   11. okt 2007 Nina: Læs lige teksten igen smiley Parten ringede EFTER hun havde været i hedeland, og sagde at hun havde redet i hedeland, hesten var stukket af og havde fået et par små skræmmer. Men da Sarah kommer ud til sin pony har den ikke SMÅ skræmmer men store sår både på for -og bagpart.

• #36   11. okt 2007 Nina L

Hun lagde jo ikke en besked om at hun tog afsted?
    Hun havde jo ikke tænk sig at fortælle det: hun sagde at nu ville hun være ærlig og sige at hun havde redet i hedeland alligevel og der skete bla bla bla. EFTER det var sket.

Jeg spurgte selvfølgelig også om hun var Okay ?

Og hvis du ikke har forstået teksten så var det IKKE et par småskrammer?! d: overhovedt ikke!

• #37   11. okt 2007 Camilla A

Nu betyder det ikke alverdens om hun kræver dyrlæge eller ej, og det er jo heller ikke 100% sårene der skaber min mistillid hos hende. Det er jo også at hun har gjort det stik modsatte af hvad jeg sagde allerede anden gang hun havde hende alene.
    Men det er ihvertfald nok til at hun er meget øm og at jeg ikke kan ride stævne her på søndag som jeg er meldt til.

• #38   11. okt 2007 Nu har jeg selv kun part på en hest.
    Hvis den kom til skade, ville jeg vurdere hvor slemt det var, og derefter tage en snak med ejeren. Hvis jeg synes det ser slemt ud, så vil jeg få ejeren til at komme, ellers ikke (hun bor så oss ca 100 km fra hvor hesten står...)

Igen synes jeg partens alder spiller en stor rolle...

Surt at du ik ka ride stævne smiley
    Så er det vist oss lidt mere alvorligt end bare som så...

• #39   11. okt 2007 Årh, det lyder da godt nok ik som om hun er helt ærlig så.. /:

Hvor står Lady?

• #40   11. okt 2007 S'SL - Forresten, så skal du måske også lige være opmærksom på at sår kan se Meget værre ud dagen efter.
    Det har jeg da selv prøvet når jeg kom til skade. Det har ikke set ud af noget da det skete, men dagen efter, eller dagen efter igen især, er man blå og blodig over det hele og meget hævet.

Medn synes du skal lade meget komme an på den vurdering du får at hende under jeres snak. Som jeg også som du selv siger, bør være face to face, der er det altså nemmest at forstå folk korrekt :o)

• #41   11. okt 2007 Det er shy lady ikk? som står på tus.

har min pony Dusty opstaldet der.
    hvis det er har jeg set vedkommende ride hende aldså hendes part ikke dig man parten og hun var meget meget usikker på hvordan hun skulle ride den og når lady stoppede for at kigge hvis der var en hest der vrinskede blev hun endu mere nervøs.
    Så jeg synes du skulle sige til Parten at , du synes at hun skulle finde en lidt roligere part da lady jo ikke var en begynder pony (hvis hun så blev meget ked af det kunne du forslå at hun kunne få en part på TEAM hedegård der har de rolige heste!)

Det er ivhertfald hvad jeg syns

• #42   11. okt 2007 Og så burde du nok li nævne det med at hun ikke skal gøre h´vad hun har lyst til og at når hun får at vide hun ikke på ride i hedeland skal hun ikke gøre det !

• #44   12. okt 2007 jeg har også selv part på en hest.

Det er dejligt at der findes menneskr som har tillid til een , og gerne vil lade mig ride hesten en gang imellem. Men det er bare så problematisk at have part.
    Jeg har konstant i baghovedet, at der ikke må ske hesten noget. Så jeg er super forsigtig, og måske overbeskyttende. Er utroli obs på hævelser, skræmmer, løsesko, halthed etc.
    Tror nok, at ejeren synes jeg er lidt for panisk hihi... ringer ofte til hende med ting, som hun bare kigger på og siger "pyt"...

Hvis der virkelig sker hesten noget, uanset om det er et hændeligt uheld eller ej, så vil det værste være at skulle fortælle det til ejer. Det er selvfølgelig forfærdeligt at der sker hesten noget, men det værste er at stå til ansvar, regnskab osv og fortælle det ... man har jo svigtet deres tillid...

håber aldrig jeg oplever sådan noget med Phille

• #45   13. okt 2007 Charlotte E - Vil lige rette dig og sige at der i S'SL's indlæg ikke står at parten faldt af, men at hun var stået af og spændte gjord da hesten stak af Fra hende.. :o)
    Men ellers er jeg enig,

Marie-Louise - Nej, jeg kender det godt. Man passer virkelig ekstra på. Og har rigtig dårlig samvittighed hvis man glemmer noget.. F.eks. at vaske gamacherne, eller......

Kommentér på:
Ny part, sår!

Annonce