{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Så meget i vildrede.. {{forumTopicSubject}}

Øv altså jeg er virkelig i vildrede for tiden med hensyn til hest.. har har jo min skønne 4 års hoppe som jeg holder utroligt meget af og ridemæssigt passer vi godt sammen..

Problemet er at hun har let til stress og tidligere har vævet og boksvandret pga. at hun ikke fungerede på opstaldningsstedet.. har endeligt fået et sted hvor hun trives og som jeg også er glad for.. problemet er at komme frem, da jeg flyttede hende der ud arbejdede jeg nat, men har for 1½ måned siden skiftet job.. og busserne kører rigtig skidt om aftenen.. har meget svært ved at nå der ud og det giver rigtig meget ventetid da busserne ikke passer sammen..

Jeg har ikke mulighed for bil (kan ikke få kørekort pga øjenfejl) og har aldrig kørt knallert (er også ret usikker på det pga. øjenfejlen) + det er mange penge at skulle finde, og lige nu har jeg ikke voldsomt meget i overskud pga. jeg kom til skade og derefter skiftede job..

Nogle gange har jeg mest lyst til at sælge min hest og købe en mere afslappet hest, som jeg kan opstalde hvor som helst, så jeg kunne have hesten i nærheden af mit arbejde og derfor lettere komme der ud.. ville også mega gerne have ridehus, for det er svært at ride ret meget på en knap tilredet unghest i det vejr vi har for tiden, når man først kan være der når det næsten er mørkt og ingen lys på banen..

Men på den anden side vil jeg jo ikke sælge hende.. hun er bare min drømme hest og er også bange for at hendes stress måske ikke vil blive taget hensyn til hos en ny ejer..

Hvad ville i gøre ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så meget i vildrede..
  • #1   19. sep 2007 Jeg ville beholde hende hvis jeg var dig og ringe rundt og spørge om nogle havde lyst til at kører dig eller om der er nogle derude hvor du rider som også først kommer på den tid om aften (hvis der nu er) som du kan spørge om du må kører sammen med? det er evt. et bud.

Men jeg ville ikke sælge hende hvis jeg var dig når nu du elsker hende så højt. hun mp jo bare lærer at omgås tingene..
    ps. det med øjenfejlen kan du så ikke bruge briller eller hjælper det ikke. min søster har også en slags øjenfejl og der nytter det intet med briller.

• #4   19. sep 2007 Der er desværre kun 1 i stalden ud over mig og vi er der sjældent samtidigt..
    Min hest trives kun i løsdrift og dem er der ikke mange af til voksne varmblodsheste.. og vil ikke byde hende et lillejordhul med et råddent skur.. hun kan måske trives i en meget rolig stald, men er også lidt nervøs for at prøve, da jeg er blevet smidt ud før fordi hun vandredre i sin boks..
    Kan desværre ikke få briller, da jeg er blind på halvdelen af det ene øje, hvilket gør jeg ikke kan bedømme afstande.. også derfor jeg ikke rigtig kan springe..

• #5   19. sep 2007 Maria: Jeg vil ikke have part, da hun kun er 4 år og ikke helt tilredet endnu.. har lige prøvet med part og det gik bare slet ikke..
    Har overvejet at købe en cykel.. men problemet er tiden.. jeg ville komme meget sent der ud hvis jeg cyklede og ingen lys på banen... og ville komme meget sent hjem.. og skal jo også være frisk til arbejde..
    Og så må jeg også indrømme at skulle jeg cykle på arbejde (4km) fra arbejde til stald (12 km) og hjem (8 km) så ville jeg nok få svært ved at tage mig sammen i dårligt vejr smiley er ikke i særlig god form og det er ude "på landet".. og så får jeg ondt i ryggen af at cykle så langt.. ja ikke nemt når man er små handicappet smiley

• #8   19. sep 2007 Ja, jeg kunne jo aldrig sælge min hest... men ved godt at andre kan...

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, ville jeg beholde hende. Måske er der andre ting man kan prioritere anderledes... Man finder ikke bare en ny drømmehest.

Jeg er måske lidt små sindsyg (har jeg fået at vide) men jeg står selv op kl 5.30 får at nå at ride om morgenen inden jeg skal på arbejde, hvis jeg ikke kan nå det senere. Så jeg er typen der slækker lidt på nattesøvnen.... griner.

• #9   19. sep 2007 Maria: Jeg har tjekket opstaldningsteder flere gange.. løsdrifte findes simpelthen ikke.. kun til islændere.. og de fleste steder er store og har ingen fold.. hvilket bare ikke går med en stress hest smiley netop derfor jeg beholdt hende da jeg var nød til at skille mig af med den ene.. for var bange for at folk bare mente hun var uartig og ikke tog hensyn..

Gitte: Problemet er bare at sådan en fra ny koster 8-10 tusind, hvilket jeg simpelthen ikke har.. tør ikke rigtig købe brugt da jeg intet ved om sådan nogle og heller ikke kender nogle som gør..

CC: Lyder som et tolerant sted smiley Jeg bor i Bagsværd og arbejder i Lyngby..

Rikke: Jeg har bestemt heller ikke lyst til at sælge hende... men lige nu står valget mellem næsten aldrig at komme ud til hende, stille hende et sted hun ikke trives, sælge eller sige mit job op (hvilket så også ville betyde hun skulle sælges).. med mindre jeg finder en løsning... overvejede også at ride om morgenen.. men bussen kører ikke der ud tidligt nok til at jeg kan ride og nå på arbejde..

• #10   19. sep 2007 cc: Lyder spændende.. og Fredensborg er jo ikke slemt i forhold til mit arbejde i Lyngby.. slet ikke hvis transporten er god.. Tror du man kunne få lov at komme og se stedet ? hvad koster det ? Hvor mange timer er de på fold ? hvad er der med i prisen ?
    Har du en adresse, (du kan evt. bare sende den privat) så kan jeg tjekke transport..

Kommentér på:
Så meget i vildrede..

Annonce